Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Opel-Lotus Omega - суперседанът, който притесни едно правителство

Тази кола попада в рекордите на Гинес, а сега цената и расте непрекъснато

Opel-Lotus Omega - суперседанът, който притесни едно правителство

В началото на 90-те години на миналия век немско-британският седан Opel-Lotus Omega (той е и Vauxhall Lotus Carlton) разбива всички шаблони и дори попада в Книгата на рекордите на Гинес като най-бързият модел в класа си.

Тази кола ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди, а нейната максимална скорост е 176 мили в час (над 280 км/ч). Тя разполага със скромните по днешните стандарти 377 к.с., но за времето си е по-бърза от BMW M5, Ferrari 348 и Porsche 911 (с изключение на версията Turbo). Всичко това е резултат от усилията на съвместното предприятие на Vauxhall и Lotus във Великобритания. Всъщност шасито и каросерията са на Opel Omega, като са доработени от инженерите на Lotus. 

Opel-Lotus Omega

Под капака е поставен 6-цилиндров двигател Opel, чийто обем е увеличен от 3,0 на 3,6 литра и е оборудван с два турбокомпресора  Garrett T25. Скоростната кутия е механична - същата като на  Chevrolet Corvette ZR-1, има и диференциал за повишено триене от  Holden Commodore. Задвижването, естествено, е задно, а турбокомпресорите осигуряват налягане от 0,7 бара на ниски обороти, което прави турбо-дупката почти незабележима.

Впечатляващите характеристики на Lotus Carlton привличат вниманието не само на ентусиастите, но и на правителството на Великобритания. Това става, след като известният британски журналисти и редактор на Autocar & Motor - Боб Мъри, написва, че никой няма да си купи този автомобил. Причината е, че няма как да използва неговата максимална скорост 280 км/ч, както и че тя трябва да бъде ограничена на 250 км/ч. 

Opel-Lotus Omega

Всички автомобилни медии на Острова се изказват в същия дух, което кара правителството на страната на едно от своите заседания да осъжда евентуалната забрана на Lotus Carlton. Още повече, че в Германия автомобилът се продава само срещу лиценз за професионален автомобилен пилот.

Експерти и журналисти, които са карали колата, отбелязват, че тя дава усещане за прекалена мощност. Инженерите действително са поработили върху шасито и спирачната система, а компанията Goodyear разработва специално за този модел гуми, които осигуряват по-голяма стабилност на мокра настивка. Тези гуми се използват от Lotus Esprit Turdo SE. 

По стандартите от това време, Lotus Carlton плаши дори опитните шофьори.  Сериозно ги стряска и високата му цена - 40 000 паунда, които обърнати в днешни пари са около 100 000 паунда. Произведени са 950 машини - 320 Vauxhall Lotus Carlton и 630 Opel-Lotus Omega, които са се превърнали в класика и имат култов статут сред феновете. Те са доста търсени от колекционерите и цената на машина в добро състояние и малък пробег в момента е над 40 000 евро. И продължава да расте.

 

0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    М'да ... ( преди 3 седмици )
    пижовщината убива емоцията за сметка на маркетерастията!
  • #2
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Факт! ( преди 3 седмици )
    Пижо ги купи и излезнаха на + което не беше се случвало от преди Новата ера.
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Доскоро ... ( преди 3 седмици )
    се продаваше Инсиния ОРС, която във вариант Irmscher edition с 381к.с. достигаше 285км/ч. Но дори и стандартния Unlimited с 325к.с. достигаше 270 км/ч. Мотора беше V6, 2.9 литра турбо, с ковани бутала и издържаше без проблеми тунинг до 410 к.с.! Но всичко това беше доскоро - преди пижовците да ги купят и да им пробутат "хипер спортната" малолитражка с 1.6 литра ...