В началото на 90-те години на миналия век немско-британският седан Opel-Lotus Omega (той е и Vauxhall Lotus Carlton) разбива всички шаблони и дори попада в Книгата на рекордите на Гинес като най-бързия модел в класа си.
Тази кола ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди, а нейната максимална скорост е 176 мили в час (над 280 км/ч). Тя разполага със скромните по днешните стандарти 377 к.с., но за времето си е по-бърза от BMW M5, Ferrari 348 и Porsche 911 (с изключение на версията Turbo). Всичко това е резултат от усилията на съвместното предприятие на Vauxhall и Lotus във Великобритания. Всъщност шасито и каросерията са на Opel Omega, като са доработени от инженерите на Lotus.
Под капака е поставен 6-цилиндров двигател Opel, чийто обем е увеличен от 3,0 на 3,6 литра и е оборудван с два турбокомпресора Garrett T25. Скоростната кутия е механична - същата като на Chevrolet Corvette ZR-1, има и диференциал с ограничено приплъзване от Holden Commodore. Задвижването, естествено, е задно, а турбокомпресорите осигуряват налягане от 0,7 бара на ниски обороти, което прави турбо-дупката почти незабележима.
Впечатляващите характеристики на Lotus Carlton привличат вниманието не само на ентусиастите, но и на правителството на Великобритания. Това става, след като известният британски журналисти и редактор на Autocar & Motor - Боб Мъри, написва, че никой няма да си купи този автомобил. Причината е, че няма как да използва неговата максимална скорост 280 км/ч, както и че тя трябва да бъде ограничена на 250 км/ч.
Всички автомобилни медии на Острова се изказват в същия дух, което кара правителството на страната на едно от своите заседания да осъжда евентуалната забрана на Lotus Carlton. Още повече, че в Германия автомобилът се продава само срещу лиценз за професионален автомобилен пилот.
Експерти и журналисти, които са карали колата, отбелязват, че тя дава усещане за прекалена мощност. Инженерите действително са поработили върху шасито и спирачната система, а компанията Goodyear разработва специално за този модел гуми, които осигуряват по-голяма стабилност на мокра настивка. Тези гуми се използват от Lotus Esprit Turdo SE.
По стандартите от това време, Lotus Carlton плаши дори опитните шофьори. Сериозно ги стряска и високата му цена - 40 000 британски лири, които, обърнати в днешни пари, са около 100 000 лири. Произведени са само 950 машини - 320 Vauxhall Lotus Carlton и 630 Opel-Lotus Omega, които са се превърнали в класика и имат култов статут сред феновете. Те са доста търсени от колекционерите и цената на машина в добро състояние и малък пробег в момента е над 40 000 евро. И продължава да расте.
Още снимки на модела вижте в ГАЛЕРИЯТА: