Гордостта на съветското автомобилостроене ВАЗ 2101 Жигули години наред се приемаше за еталон по отношение на динамиката, возията и дори дизайна. И руснаците не криеха, че са „доработили” италианския FIAT 124 за по-лошите пътища в СССР, а до появата на ВАЗ 2108 с предно предаване, цялата продукция на завода в Толиати беше базирана на 2101.
Що се отнася до ВАЗ и Толиати, то тук всичко е законно – FIAT се споразумява с тогавашното Министерство на външната търговия на СССР за сделката и се ражда автомобилният гигант край Волга. И днес няма да говорим за ВАЗ 2101.
Това обаче далеч не е първият съветски модел, базиран на западен автомобил, и една разходка в историята дава интересни резултати. В скобите е годината на появата на руския модел.
Девет съветски машини и техните западни "аналози" (ГАЛЕРИЯ):
ЗИС 110 е първият съветски автомобил от най-високия клас, като развитието му отнема последните години на Втората световна война и лимузината се появява на бял свят през 1945 година. Тук важното е да се отбележи, че Сталин много харесвал моделите на Packard и така се родил ЗИС 110, който на практика повтаря формите на довоенния Packard 180, като руснаците почти дословно са прекопирали каросерията Touring Sedan за моделната 1942 година.
Снимки: autonews.ru