IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Infiniti напуска Европа на 1 януари 2020 г.

Японците спират два модела и се отказват от дизела

Infiniti напуска Европа на 1 януари 2020 г.

Компанията Infiniti обяви плана за реструктуризация на бизнеса си, който ще засегне пазарите в Западна Европа, Северна Америка и Китай. Главното решение засяга Стария континент - продажбите на марката тук приключват на 1 януари 2020 г.

Луксозната марка на Nissan така и не успя да се наложи в Европа, като през миналата година на континента бяха продадени едва 6246 нови автомобила (два пъти по-малко от 2017 г.), като Infiniti отстъпи дори на Maserati (8008 автомобила). За сравнение, Lexus (луксозната марка на Toyоta) за 2108 г. са над 46 000.
Ръководството на японската марка вече преговаря с дилърите за евентуалните компенсации, които ще трябва изплати заради прекратяване на доставките. Със сигурност сервизната мрежа в Европа ще остане, за да обслужва вече продадени коли.

Напускането на Европа означава и край на производството. В момента в Съндърланд (Вбр) е единственият завод в света, в който се правят хечбека Infiniti Q30 и кросоувъра QX30. Тяхното производство ще приключи през юни, след като и двата модела се оказаха пълен провал с общо 4000 продажби през миналата година. В Щатите се предлага единствено QX30, но и там резултатите да плачевни - 8101 бройки.


Infiniti Q30

Едновременнно със спирането на тези два модела и напускането на Европа компанията ще се откаже и от дизелови двигатели. Впрочем, освен на Q30 и QX30 такъв агрегат се поставя единствено на модела Q50 за Япония.

С това лошите новини за марката приключват, тъй като другите точки от плана за развитие звучат позитивно. В САЩ японският производител ще разшири гамата кросоувъри, а в Китай през следващите 5 години ще предложи 5 нови модела. Догодина трябва да излезе първият електромобил на Infiniti, като това ще е кросоувър.

Снимки: Infiniti


 


 

0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Малко съм изненадан че няма да се пробват с новия qx50. Новият им 2.0 бензин с променлива компресия е интересен...
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    чао ( преди 8 месеца )
    до нови срещи Датсун
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    mda ( преди 8 месеца )
    Неочаквано е, ако не им знаеш продажбите...На мен също ми харесват отвън, но отвътре са нереално тесни. Огромни габарити, а отзад е просто клаустрофобично. Бях на един тестдрайв на qx70, но не се вързах. И гроздето ми беше кисело, а и тази теснотия... И така пак си взех на А6 на две години за половината пари... За пореден път.
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Шакарон ( преди 8 месеца )
    Жалко, изглеждаха добре отвън, отвътре централната конзола хич не е по мой вкус, но въпреки това си е премиум марка и предлага удобства. Нечаквано развитие на събитията.
  • #2
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Така е! ( преди 8 месеца )
    Каквото мине през рено от него Инфинити не става!
  • #1
    15 rate up comment 8 rate down comment
    sas ( преди 8 месеца )
    Интересно! В България ми се струва, че Инфинити имаха прилични продажби. Неуспеха на Q30 и QX30 не е неочакван - макар и много красиви и интересни, бяха базирани на доста остаряла платформа на Mercedes, със стари двигатели и технологии както и не особено изгодни цени. Жалко, Инфинити беше някаква алтернатива на немската хегемония и доста ограничените и консервативни японска предложения.