Според много експерти от автомобилната индустрия, безпилотните превозни средства са бъдещето на човечеството. И докато технологиите на автономното управление все още са прекалено "сурови" и в процес на развитие, те стават все по-съвършени с всеки изминал ден.
Досега обаче никой не можеше да си представи, че някои от вече използваните автопилотни системи страдат от истински "расизъм". Изследователи от Американския технологичен институт в щата Джорджия успяха да идентифицират този недостатък.
При тестване на автопилоти от различни модели беше установено, че някои системи работят много по-зле, ако "срещнат" на пътя пешеходци с тъмна кожа. По време на анализ на видеоматериали, заснети по улиците на Ню Йорк, стана ясно, че системите реагират по различен начин на пешеходците от различни раси и най-лошо на тъмнокожите, особено, ако те са облечени в тъмни дрехи и пресичат пътя в тъмното. По-специално, това се наблюдава при автопилота на моделите на Tesla.
Междувременно, ако сензорите на безпилотното превозно средство не могат да разберат, че обектът е пешеходец, вероятността от сблъсък между колата с човека се увеличава значително. Причината е, че автомобилният компютър и автопилотът не могат да предскажат по-нататъшното поведение на такова "препятствие".
Изследователите подчертават обаче, че не всички автопилотни системи страдат от този вид "расизъм". Ако автономното превозно средство използва за ориентация в пространството не само данни от видеокамери, но и различни системи за позициониране и "машинно зрение", хората няма от какво да се страхуват.
Една от най-добрите технологии за осигуряване безопасността на пешеходците са лидарите, чиято работа се основава на ефекта на Доплер. Автопилотът, който получава информация от такова устройство, не се интересува от цвета на кожата и облеклото на пешеходците, както и от интензивността на дневната светлина. Тази система събира данни чрез анализиране на скоростта и посоката на движещия се обект.