fallback

Безпилотните коли се оказаха расисти

Машините не забелязват хората с тъмна кожа

Според много експерти от автомобилната индустрия, безпилотните превозни средства са бъдещето на човечеството. И докато технологиите на автономното управление все още са прекалено "сурови" и в процес на развитие, те стават все по-съвършени с всеки изминал ден.

Досега обаче никой не можеше да си представи, че някои от вече използваните автопилотни системи страдат от истински "расизъм". Изследователи от Американския технологичен институт в щата Джорджия успяха да идентифицират този недостатък.

При тестване на автопилоти от различни модели беше установено, че някои системи работят много по-зле, ако "срещнат" на пътя пешеходци с тъмна кожа. По време на анализ на видеоматериали, заснети по улиците на Ню Йорк, стана ясно, че системите реагират по различен начин на пешеходците от различни раси и най-лошо на тъмнокожите, особено, ако те са облечени в тъмни дрехи и пресичат пътя в тъмното. По-специално, това се наблюдава при автопилота на моделите на Tesla.

Междувременно, ако сензорите на безпилотното превозно средство не могат да разберат, че обектът е пешеходец, вероятността от сблъсък между колата с човека се увеличава значително. Причината е, че автомобилният компютър и автопилотът не могат да предскажат по-нататъшното поведение на такова "препятствие".

Изследователите подчертават обаче, че не всички автопилотни системи страдат от този вид "расизъм". Ако автономното превозно средство използва за ориентация в пространството не само данни от видеокамери, но и различни системи за позициониране и "машинно зрение", хората няма от какво да се страхуват.

Една от най-добрите технологии за осигуряване безопасността на пешеходците са лидарите, чиято работа се основава на ефекта на Доплер. Автопилотът, който получава информация от такова устройство, не се интересува от цвета на кожата и облеклото на пешеходците, както и от интензивността на дневната светлина. Тази система събира данни чрез анализиране на скоростта и посоката на движещия се обект.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    абе пич като даваш акъл да се чете - прочел ли си ти първо.. инфрачервен датчик Е топлинен датчик.. толко ли не схващаш?!
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Това не е вярно, всички найт-вижъни разчитат на инфрачервени детектори, новите имат и топлинен сензор, отвори нета и чети, продават се много камери с инфрачервени детектори и топлинен сензор. *** да питаш топлофикация които с такива камери с топлинен сензор сканират кой ползва парно.
  • #6
    .. ( преди 5 години )
    ХА ХА Х ХАХА!Това като вица, как се познавало в ЮАР дали е прегазено куче или чернокож. Пред кучето имало следи от спирачки :)
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    night vision-a е базиран на светлина която се усилва, а топлинната (или инфрачервена) камера на излъчвана топлина. Това което казвам е че топлинна и инфрачервена е едно и също. А не както се казва по-долу: "камерата не разчита само на инфрачервените сензори, но разполага и с топлинни сензори" ;)
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    инфрачервена и топлинна камера е едно и също.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Освен това камерата не разчита само на инфрачервените сензори, но разполага и с топлинни сензори и в тъмното всичко топлокръвно свети ярко, тоест няма значение расатаЯ обясни разликата между инфрачервен и топлинен сензор. За един преател питам
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    чипове трябва на всеки
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Баахти клик-бейта, колата не разпознава черните щото не се виждат в тъмното не защото ги е нарочила да ги гази на расова основа...Ама нали трябва да се трупат импресии от реклами..
fallback
Последни