Забавянето на най-големия пазар на нови коли в света – Китай, може да се окаже само началото на кризата, с която ще трябва да се справят най-големите автомобилни производители в света. През януари Китай отчете седми пореден месец, в който продажбите намаляват, а за 2018 спадът на продажбите на нови коли на най-големия пазар на планетата са спаднали с 2,8%.
Но едно обяснение на президента и представляващ директор на Hyundai Motor Ли Вон-Хе хвърля интересна светлина върху проблема със свръхпроизводството, който ще засегне всички големи компании. В разговор с инвеститори и анализатори на пазара той обясни, че Hyundai може да намали производството си в Китай, като става въпрос за свиване на капацитета на най-старите производствени мощности на компанията в страната.
В същото време Ли Вон-Хе обясни, че годишно автомобилната индустрия може да произвежда 135 милиона коли на година, въпреки че продажбите на глобалния пазар са 95 милиона автомобили, като разликата е над 30%.
За последните 3 месеца на миналата година продажбите на Hyundai в Китай спаднаха с 23%, като причината е липса на нови модели и силна конкуренция на пазара – корейците трябва да се борят срещу местните марки, които предлагат все по-добри, но все така евтини коли, както и срещу западните компании, които отдавна са се настанили на пазар №1 и са предпочитани от по-заможните купувачи.