IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как изглежда отвътре най-прочутото тунинг ателие в света

Гостуваме на West Coast Customs в Бърбенк, Калифорния (ГАЛЕРИЯ)

"Ако ти можеш да си мечтаеш за него, значи ние можем да ти го построим". Това е девизът на най-прочутото тунинг ателие в света, в което "КОЛЕЛА" имаше редкия шанс да гостува.
 


Дори името West Coast Customs да не ви говори нищо, няма как да не сте мяркали някое от нашумелите реалити програми, заснети тук: като Pimp My Ride по MTV, преведено от някой неизвестен гений като "Пич, оправи ми колата". Или като Street Customs по Discovery.
За четвърт век през ръцете на това ателие са минали автомобили за суперзвезди като Шакийл О'Нийл, Снууп Дог, Каръл Шелби, Джей Лено, Конан О'Брайън, Силвестър Сталоун, Джъстин Бийбър и Парис Хилтън.

West Coast Customs

Започнал със скромен заем от дядо си, днес Райън Фридлингхаус е мултимилионер и едно от най-популярните имена в американската автомобилна култура
 

Дори и сега залите на новия цех в Бърбенк, Калифорния са пълни с поръчки на големи имена: от Will.I.Am, лидера на Black Eyed Peas, до прословутото семейство Кардашиан. А също и един много специален проект: това Mercury от 50-те години, което основателят на West Coast Райън Фридлингхаус прави лично за себе си.

West Coast Customs

Това Mercury е личен проект на Фридлингхаус

"Mercury е любимата ми кола, винаги е била", обяснява ни Райън. "Това е колата, която исках да си направя, когато бях още хлапе. Това не се е променило, между другото, защото още не съм я довършил. Щом най-после го направя, вероятно ще измисля нещо ново".


West Coast Customs

Доста рядък Stutz Blackhawk, който скоро ще стане неузнаваем

В халетата има и доста редки класически модели, като този Stutz Blackhawk. Но тук ги очаква съдба, която би ужасила някой европейски ценител.

"Едно от големите предизвикателства с нашите клиенти е, че те очакват всички коли да се карат като нови и модерни", казва Фридлингхаус. "Така че в последните 6-7 години започнахме да вземаме цели купета и да ги монтираме върху нови коли. Получава се добре, но пак си е доста работа. Още повече, че клиенти като нашите очакват нещата да се случват от днес за утре. Това също е изпитание за нас. Като цяло мисля, че светът се ориентира в тази посока: всеки иска да има класика, но тя да работи и да се кара като нова кола. Само че един такъв проект отнема между 8 и 12 месеца, и ни коства много труд".

West Coast Customs

Автомобилът на рапъра Поуст Малоун

На пръв поглед този американски модел в тунинга изглежда като пълната противоположност на европейските идеи. Но всъщност West Coast имат и доста солидна подкрепа от Стария континент в лицето на Continental, германския производител на гуми, който им е доставчик още от 2007 година. Райън дори направи няколко специални модела за компанията. "Continental ни подкрепят от 13 години... Нямам търпение да отида в завода им, искам да видя как се правят тези гуми".

West Coast Customs

Почти всички проекти тук ползват гуми Continental. Германците са основен партньор на West Coast oт 2007
 

Макар и световноизвестен мултимилионер, Фридлингхаус не е загубил любопитството, накарало го преди 25 години да вземе малък заем от дядо си и да се захване с този бизнес. "Ако бях започнал с повече пари, вероятно нямаше да съм днес тук. Когато нямаш много, това само те кара да работиш повече и по-усилено. И ми позволява наистина да ценя онова, което имам днес".

West Coast Customs

Голф-количка... Rolls-Royce. Не ни казаха кой е клиентът, но смело бихме предположили - семейство Кардашиан. Много от нещата тук биха скандализирали почитателите на класическите автомобили, но за Фридлингхаус е важно само какво иска клиентът

Големият пробив за West Coast идва, когато с тях се свързва суперзвездата от NBA Шакийл О'Нийл, с няколко необичайни поръчки. "Първият ми проект, и всъщност първият ми клиент изобщо, който промени всичко, беше Шак", спомня си Райън. "Той ни тласна да направим неща, които никога преди не са били правени. Предизвика ни, и това ни накара да работим по-здраво. Мисля, че колата беше Ferrari - той искаше да й отреже покрива. Дори не бях докосвал Ферари преди това. И изведнъж трябваше просто да отрежа покрива на кола за сто хиляди долара".

West Coast Customs

Отвън изглежда като Porsche 356. Но отвътре е само Tesla Roadster

Питаме кой е любимият проект на Райън за всичките тези години, но той поклаща глава. "Харесвам всички проекти, защото всеки е различен. Всеки ден, и всяка кола са ново предизвикателство. Всеки клиент ни тласка до границата на възможностите ни. Оттатък са колите на Уил Ай Ем от Black Eyed Peas - той е нещо като нашия нов Шакийл. Кара ни да строим автомобили, каквито никога преди не са съществували".

Още от текущите проекти на West Coast Customs вижте в галерията:

 

 

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Давид ( преди 5 месеца )
    Тия континентал на каруците си някои не ги слагат какво остава за коли.Жалка история!
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ми той не е виновен, че това му поръчват :) нали си представяш Ким Кардашян как се захваща с класическа реставрация на Austin Healey или Alfa Romeo например :D
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 5 месеца )
    Аз не съм фен на такъв "тунинг", меко казано, но много други явно са, така че шапка му свалям на човека, че си е направил толкова успешен бизнеса
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Евала! Страхотни са и правят нещата да изглеждат така, както трябва. Девизът им също е много на място и отговаря точно на философията им.