Днес VW активно се опитва да се отърве от последствията на така наречения Дизелгейт. Това е трудно в лицето на глобален проблем, който дори засегна много други световни марки, като предизвика бурна вълна от нови разследвания.
Не е нужно да се излагат детайлите от процеса, по-добре е да се върнем към края на 80-те години на миналия век. Тогава се чува гласът на експериментите, предназначени да направят автомобила икономичен и безобиден за околната среда. Всичко това е второто поколение на Volkswagen Polo. Уникалният автомобил е проучен от експерти на AutoBild. Но нека първо разгледаме днешните резултати. И не става въпрос за електрически автомобили.
Сигурно мнозина си спомнят експерименталния прототип Volkswagen XL1 от 2013. Неговата хибридна система (дизелов двигател + електромотор) осигурява разход от 0,9 л/100 км. Футуристичното купе беше продадено в лимитирана серия от 200 копия по 111 000 евро всяко. Още 50 коли бяха направени за изследователски нужди, но това съвсем не беше първият опит на компанията в създаването на супер икономичен автомобил.
През 1987 г. инженерите на Volkswagen разработват специален модел, базиран на второто поколение VW Polo. Двуцилиндровият дизелов двигател с обем по-малък от 1 литър развива мощност от 27 к.с. При по-активна работа с педала на газта се включва механичен компресор, като тогава максималната мощност достига 40 к.с.
Ако оставите педала на газта в покой, автоматичният маховик деактивира двигателя. В режим на смесено шофиране е възможно да се постигне разход на гориво от 3-3,5 л/100 км. По време на тестовия пробег от германския Волфсбург до Южна Франция (1500 км), Volkswagen Polo показва разход от едва 1,7 л/100 км.
Прототипът сe оказва много технологично напреднал за времето си. В арсенала му има система за рекуперация на отработилите газове и филтър за твърди частици. Заради използването на новите технологии това Polo се оказва твърде скъп за размерите си автомобил, поради което пускането му на пазара, според експертите, не е подходящо.
Всичко на всичко са направени 50 бройки, много от които се използват от благотворителни организации. Не повече от дузина такива VW Polo са достигнали наши дни. Собственикът на един от тях, Себастиан Винклер, се тревожи за състоянието на колата си всеки ден, тъй като сега не се произвеждат уникалните й резервни части.
Още по темата:
-
Версията 330е вече е с увеличен пробег само на електричество
-
Бензиново-електрическата версия на кросоувъра харчи 5,3 л/100 км
-
Обновеното купе Challenger ще развива 808 к.с.
-
Жертването на удобството при пътуване заради икономии невинаги е оправдано