fallback

Германия смекчава екологичните норми

Страната предриема подобен ход въпреки съпротивата на Еврокомисията

В Европа все по-често се чуват гласове, според които властите трябва да престанат да обръщат внимание на еколозите и да преразгледат пределно допустимата концентрация на азотни оксиди във въздуха. В Германия това даде резултат и съвсем скоро екологичните изисквания ще бъдат коригирани, въпреки съпротивата на Европейската комисия.

Предвижда се в страна да бъдат увеличени пределно допустимите нива на азотни оксиди от 40 на 50 микрограма на кубичен метър въздух, съобщава вестник Augsburger Allgemeine, като се позовава на свой източник в правителството. Подобен завой в действията на властите е победа за министъра на транспорта на Германия - Андреас Шойер, който от няколко седмици води кампания за увеличение на допустимите норми.

В същото време, решението е доста неочаквано, тъй като наскоро еврокомисарят по околната среда Кармен Вела поиска от страните в Евросъюза да намалят допълнително нормите на азотен диоксид и твърди частици, които попадат във въздуха с отработените газове от автомобилите. Като основен виновник за високите нива на азотен диоксид се посочват дизеловите двигатели на превозните средства. Затова и в Германия непрекъснато постъпват жалби от екологични организации, които настояват за ограничения и дори за пълна забрана на автомобилите с такъв тип мотори.

През 2018 г. списъкът с най-замърсени градове в Германия бе оглавен от Щутгарт, където средните нива на азотен диоксид (NO2) са 71 микрограма. Следват Мюнхен и Кил с 66 и 60 микрограма. Според последните данни, в в 61 по-големи населени места в страната е превишена допустимата норма от 40 микрограма, което може до доведе до сериозни санкции за властите в тях.

Дискусията за ограничение и пълна забрана на дизеловите двигатели продължава, като в нея се включиха и лекари. В писмо, подписано от 112 здравни експерти, се посочва, че няма научни доказателства, които да сочат, че азотният диоксид е опасен за хората. Мнението на медиците поставят под съмнение ефекта от предприетите мерки за ограничение на дизеловите двигатели в Германия и подкрепиха исканото да увеличение на нивата азотни оксиди до 50 микрограма за кубичен метър.

В същото време Европейската комисия е категорично против, като подчертава пределът о 40 микрограма е задължителен за всички страни от ЕС и вече е одобрен от Европейския парламент. Как всяка държава ще постигне тези показатели, си е нейна работа, но нито една няма право да смекчава тези норми.

Въпреки това, още на 12 ноември 2018 г. Германия е информирала Европейската комисия за намерението си да внесе промени във Федералния закон за борба със замърсяването на въздуха. Така ограничения ще бъдат въвеждани само в райони, където нивата на NО2 превишават 50 микрограма на кубичен метър, а не 40 мигрокрама, както е прието в ЕС.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Ама как за часове бе дженди? За секунди даже може. Пусни си гугъл мапса и си там смешнико! За теб всички, които нямат ограниченото ти мислене са комунисти ли? Виждам, че акъла не го имаш много, а мисленето ти е на малко дете, ама чак пък толкова зле не мислех, че си. А това, че можеш да си навсякъде какво променя? По-умен ли стана, акъла ли ти дойде или какво? А между другото за там където говориш не само доста пари трябвват, за да отидеш, трябва и виза да си извадиш, а то не става толкова лесно
  • #8
    Българин=гл.пак ( преди 5 години )
    Къв двор бе г.з комунистически хващам полета и след часове съм в Лос Анджелис комунизма умре ходя където си искам.Гл.пак!
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    А най-готино е как месния планктон, се е загрижил за германския а не си гледа собствения двор, че диша даже не замърсявания от автомобилите а прахоляк от непочистени от мързел и алчност улици и безобразно горене на гуми и *** - ман беги...
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Крайно време беше за малко трезва мисъл, а не водене по птичия мозък на еко-терористите!
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Меркел е еврипейския Тръмп!А и това решение само ще позволи на швабските автопроизводители да останат мързеливи и след 5 - 10 години да бъдат унищожени от китайците.
  • #4
    zztop ( преди 5 години )
    Много се заблуждавате, ако мислите, че въпросните забрани са в ущърб на големите авто-производители!! Всички те плащат солидни милиони, под форма на местни данъци, на същите тия общини, дето уж ги забраняват!! Айде помислете малко!! Отделен е въпроса, че живеещите в центъра на голям немски град не са от бедните - т.е. не карат стар дизел!! Просто тука става въпрос за едни пари... ама мноооого пари!!!
  • #3
    Пешеходец ( преди 5 години )
    Драги съграждани това беше краят на Германия като държава.Радвам се че го доживях за да го видя.Как тези изчезват от картата.Автоиндустрията им е аут а без нея в нито една друга област могат да конглокират когото и да било.
  • #2
    Немец=глупак ( преди 5 години )
    Дизела е доказан канцерогенен фактор но немците не го пипат.Какви ***.
  • #1
    Агитатор ( преди 5 години )
    Щото иначе ще фалират.Ахаха какви клоуни.Нали техните зелени начело с Хомбах спряха Аец Козлодуй щото бил неекологичен!
fallback
Последни