fallback

Предлагаме "Кремиковци" за завод на Volkswagen?

До края на месеца германците събират предложения, инвестицията им ще е 1.4 милиарда евро

До края на февруари Volkswagen събира предложения от страните, които искат да приютят планирания бъдещ голям нов завод на концерна, съобщава "Капитал". Германският гигант потвърди преди няколко месеца, че търси локация в Югоизточна Европа, където да изнесе производството на някои модели от задъхващия се от претоварване завод в Квасини, Чехия. По тогавашни информации на Handelsblatt изборът най-вероятно щял да е между България и Турция.

Заводът на Skoda в Квасини, Чехия, е претоварен дори в момента, още преди да е поел от Eмден и производството на Passat

Според публикацията на "Капитал" обаче вариантът с Турция е отпаднал - вероятно заради икономическата обстановка в страната и минусите от факта, че тя не е член на общото европейско икономическо пространство. Така най-сериозни кандидати за новия завод, на стойност 1.4 милиарда евро, са България, Румъния и Сърбия (по информация на Automedia.bg сондажи прави и словашкото правителство).

Заради високите изисквания към локацията от вариантите за терени у нас са останали два - земите на бившия металургичен гигант "Кремиковци" край София, сега собственост на Първа инвестиционна банка, и терените в индустриалната зона на Пловдив. В потвърждение на това по терените в "Кремиковци" тече разчистване, твърди "Капитал".

София има определени предимства в логистиката и достъпа до работна ръка. Пловдив обаче би позволил да се отпусне по-голям размер държавна помощ за осъществяване на инвестицията - решаващ фактор при определянето на локациите за други големи автомобилни заводи в последните години. При всички случаи решението да се изнесе заводът на Изток е окончателно, коментира източник, близък до VW, пред Automedia.bg миналата есен. Алтернативата бе разширяване на съществуващи мощности в Словакия и Унгария, но там проблемът с работната ръка е дори по-изострен, отколкото у нас. Работниците в завода на Audi в Гьор, Унгария, в момента преговарят за трето увеличаване на заплатите за последните пет години. Средното възнаграждение в предприятието, започнало навремето на нива около 500 евро, сега е близо 1500 евро.

Може ли Кремиковци отново да стане гордостта на българската промишленост?

Голямото разместване в производствената стратегия на VW всъщност е под натиска на работническите синдикати в концерна, които са представени в Надзорния съвет. Те настояха, за да се гарантират работните места в Германия, местните заводи да се преоборудват за производство на смятаните за по-перспективни електромобили. Модели с конвенционално задвижване като Passat ще се преместят в заводите на Skoda в Квасини,  а произвежданите там кросоувъри като Skoda Karoq, бъдещата Skoda Kamiq и Seat Ateca, ще се пренасочат към новото предприятие на Изток.

 

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Е точно пък в София да намерят да им бачка някой за 500 евро на месец ме съмнява. Те в Лидл и Кауфланд продавачките вземат повече. Та излиза, че тарикатите от ВАГ пак търсят под вола теле и изнасят производството не толкова заради липса на работна ръка, а заради заплатите. Продават "народните" проблеми скъпо, а им свидят заплатите. Иначе меринджеите им вземат милиони бонуси всяка година.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Само не ми е ясно как искат да дават заплати по 500 EUR и в същото време да продават "народни автомобили" за по 30К-40К EUR
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Хахахахаха муахахахахахаха
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    хах аха хах хах ахх ахахах.Вярно, че ФВ са ***, а *** чак толкова *** не са.Кой идЕот ще рискова да ивестира толкова много пари без да има сигурност за нищо?Само вижте автомобилната история на БГ.. *** Рено, Москвич, Ровър, Грейт Уол..Ако вземат Кремиковци значи го вземат за да го продадат за скрап. Хм.. то май вече го правиха това.
fallback
Последни