2018 e най-силната година на групата BMW на българския пазар до момента, съобщи Александър Миланов, изпълнителен директор на тукашното представителство на марката. През миналата година у нас са продадени 1100 автомобила BMW (почти 9% ръст спрямо 2017), 154 бройки MINI (36% ръст) и 106 мотоциклета BMW.
BMW Серия 5 e най-продаваният модел на марката у нас, след като в предишни години тази чест се падаше на X5 и дори на X6
Най-продаваният модел на BMW в България е била Серия 5 (141 бройки), пред кросоувърите Х3 и Х5 (съответно 138 и 134). Дилърите на марката са успели да пласират и рекордните 60 броя от електромобила i3, с 10 повече от заложената цел за годината, подчерта Миланов.
Около 66% от продажбите на групата в България се падат на дизелови мотори - забележим спад спрямо предишни години, когато делът на този тип задвижване доближаваше 90%. Девет от всеки десет продадени автомобила BMW са със системата xDrive за задвижване на четирите колела.
Изминалата година е била рекордна за групата и в световен мащаб, показва статистиката за продажбите. Пласираните автомобили от трите основни марки надхвърлят 2.49 милиона, с около 1% над постижението от 2017. Луксозното поделение Rolls-Royce отбелязва 4107 продажби - най-високият показател в над вековната история на марката, и то преди пазарния дебют на Cullinan, дългоочаквания първи SUV модел на Rolls-Royce.
Александър Миланов, изпълнителен директор на BMW България
Новата 2019 ще е динамична и изпълнена с предизвикателства - от Brexit до търговската война между САЩ и Китай, коментира Александър Миланов. Според него обаче истерията срещу дизела е достигнала преломната си точка и на някои пазари вече се усеща нормализиране на отношението. В бъдеще дизелът ще запази позициите си във високия сегмент и при товарните превози, където за момента просто няма измислена негова алтернатива, твърди шефът на BMW България. Той обаче ще изчезне в компактните класове, защото съвременните системи за пречистване на вредните емисии са твърде скъпи за по-ниските ценови сегменти на пазара.