IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW отчете най-силната си година в България

През 2018 компанията регистрира спад при дизела и рекордни продажби на електромобили

2018 e най-силната година на групата BMW на българския пазар до момента, съобщи Александър Миланов, изпълнителен директор на тукашното представителство на марката. През миналата година у нас са продадени 1100 автомобила BMW (почти 9% ръст спрямо 2017), 154 бройки MINI (36% ръст) и 106 мотоциклета BMW.

BMW 5 Series

BMW Серия 5 e най-продаваният модел на марката у нас, след като в предишни години тази чест се падаше на X5 и дори на X6

Най-продаваният модел на BMW в България е била Серия 5 (141 бройки), пред кросоувърите Х3 и Х5 (съответно 138 и 134). Дилърите на марката са успели да пласират и рекордните 60 броя от електромобила i3, с 10 повече от заложената цел за годината, подчерта Миланов.

Около 66% от продажбите на групата в България се падат на дизелови мотори - забележим спад спрямо предишни години, когато делът на този тип задвижване доближаваше 90%. Девет от всеки десет продадени автомобила BMW са със системата xDrive за задвижване на четирите колела.

Изминалата година е била рекордна за групата и в световен мащаб, показва статистиката за продажбите. Пласираните автомобили от трите основни марки надхвърлят 2.49 милиона, с около 1% над постижението от 2017. Луксозното поделение Rolls-Royce отбелязва 4107 продажби - най-високият показател в над вековната история на марката, и то преди пазарния дебют на Cullinan, дългоочаквания първи SUV модел на Rolls-Royce.

Александър Миланов, BMW България

Александър Миланов, изпълнителен директор на BMW България

Новата 2019 ще е динамична и изпълнена с предизвикателства - от Brexit до търговската война между САЩ и Китай, коментира Александър Миланов. Според него обаче истерията срещу дизела е достигнала преломната си точка и на някои пазари вече се усеща нормализиране на отношението. В бъдеще дизелът ще запази позициите си във високия сегмент и при товарните превози, където за момента просто няма измислена негова алтернатива, твърди шефът на BMW България. Той обаче ще изчезне в компактните класове, защото съвременните системи за пречистване на вредните емисии са твърде скъпи за по-ниските ценови сегменти на пазара.  

 

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    и колко бройки са продали S клас в българия ? едва ли повече от 5-ците..
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нараснал е реекспорта и нищо повече. В БГ инвестициите намаляват, инвеститорите бягат, и страната затъва още повече. Само обръчите от фирми гравитиращи около управляващите партии са добре. Все още ни отпускат евро средства и голяма лапачка пада там, както и всичко свързано с бюджетни средства. В един момент видите ли толкова сме забогатели, че баварците ги купуваме като салфетки.
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В развитите държави, най-продаваните Мерцедеси са А, В и Е класа, а в България S класа. И тях ли ги купуват ИТ специалистите?
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Лъжа, 140+130+130 не е равно на 1100 !
  • #11
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Увеличили са ги от 5 продадени на 10 продадени.Увеличение със 100%!
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ако Мерцедес имаше 4-ма официални представители/дистрибутори както БМВ надали някой щеше да ги стигне! Ама с тоя балкан/силвер скандал ...
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На гражданина с реекспорта: това е възможно, когато вносител е местна компания. БМВ има собствена структура в БГ и директно си внася колите, разпределяйки ги по дилърите. Не е трудно да се сетиш, че БМВ няма интерес да подбива собствените си цени в Германия :) И да има случаи на купени от тук коли за Запад, те са единични, а не големи фирмени поръчки за по 50-100-150 машини, каквито случаи има немалко при други марки. Впрочем от гледна точка на БГ икономиката в реекспорта няма нищо лошо
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    почти всеки ИТ специалист от старши нагоре може да си позволи ново БМВ 5, а такива има хиляди в България - не е необходимо да си олигарх. Олигарсите по-скоро купуват по-висок клас коли - Ролс, Бентли и т.н.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Което говори нееднозначно, че олигархията е много силна, нещо което го няма в ядрото на Европа." Хаха, в Европа има кланове, които дърпат конците и въртят милиарди от столетия. Просто са се научили да не се набиват на очи.
  • #6
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В Италия, Швейцария, Германия, Франция, Белгия и Холандия най-продаваното БМВ е 3та серия, а в най бедната държава на ЕС най-продавана е петицата. Което говори нееднозначно, че олигархията е много силна, нещо което го няма в ядрото на Европа.