IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пазарът в Европа за 2018 - загуба за дизела и победа на джиповете

Volkswagen си остава най-търсената марка на Стария континент

Пазарът в Европа за 2018 - загуба за дизела и победа на джиповете

Агенцията JATO Dynamics публикува данни за продажбите на нови автомобили през 2018 г. в Европа. Ето 7 основни извода, които показват ситуацията на Стария континент.

Дизелите губят

Търсенето на дизелови двигатели през 2018 г. продължава да спада. Скандалът с Volkswagen от 2015 г. явно още не е отшумял и това си личи от резултатите. Дялът на новите дизели през миналата година е 36%, което е с 8% хо-малко от 2017 г. При бензиновите коли се отбелязва увеличение със 7% - до 57%.

Jaguar I-Pace

Отчита се и увеличение на хибридите и електромобилите, които вече заемат над 6% от пазара. В някои държави – като Норвегия, например, техният дял е над 32%. Най-популярният електромобил в Европа е Nissan Leaf (38 700), следван от Renault ZOE (38 1 000), електрическият Volkswagen Golf (21 100), BMW i3 (18 100) и Testa Model S (16 400).

При хибридите, които се зареждат от електропреносната мрежа, лидер е Mitsubishi Outlander (23 100), а сред обичайните хибриди - Toyota Yaris (129 000).

Volkswagen е без конкуренция

Германската марка Volkswagen е убедителен лидер по продажби в Европа, като през 2018 г. е реализирал на пазара 1,75 млн. автомобила. Въпреки проблемите с дизеловите мотори компанията е записала увеличение с 3%. На второ място е Renault с малко под 1,1 млн., а на трето Ford – 1,01 млн. Двете марки обаче записват спад спрямо 2017 г. – съответно с 4% и 3%.

Топ 10 по продажби при марките в Европа през 2018 г.

Volkswagen        1 746 411    +3%
Renault              1 099 289    -4%
Ford                   1 014 190    -3%
Peugeot                971 174    +5%
Opel/Vauxhall        882 361    -6%
Mercedes-Benz     879 907    -3%
BMW                   812 936    -1%
Skoda                  724 568     +3%
Audi                     721 580    -12%
Toyota                  706 293     +4%

VW Golf отново е на върха

Най-популярният модел в Европа продължава да е Volkswagen Golf, въпреки че записва спад на продажбите с 8% през 2017 г. Неговият резултат за е 445 000 продажби. Следва Renault Clio с 336 000 (+2%), а на трета позиция е VW Polo с 299 000 (+10%).

VW Golf

Топ 10 по продажби при моделите за 2018 г.

Volkswagen Golf          445 754    -8%
Renault Clio                336 268    +2%
Volkswagen Polo         299 920    +10%
Ford Fiesta                 270 738    +6%
Nissan Qashqai           233 026     -6%
Peugeot 208               230 049     -6%
Volkswagen Tiguan     224 788     -5%
Skoda Octavia            223 352     -3%
Toyota Yaris               217 642     +9%
Opel/Vauxhall Corsa    217 036    -7%

Кросовърите стават все по-популярни

Дялът на различните SUV-модели в Европа за една година се е увеличил от 29,2 на 34,6%. Експертите отбелязват, че търсенето на всъдеходи и кросоувъри през периода 2014-2015 г. е нараснал с 24%, през 2015-2016 г. – с 21%, а през 2016-2017 г. – с 20%. Кога ще приключи този бум, не е известно на никого.

Nissan Qashqai

Лидери на пазара през 2018 г. са Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Renault Captur, Peugeot 3008 и Dacia Duster.

 

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Стоянов ( преди 5 години )
    Вкус другар няма... Харесам Ескалейд, карам Ескалейд и само с това ще заменям. Лендкруйзера става за риболов.... За това равен няма...
  • #19
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Васо ( преди 5 години )
    Не знам , защо всеки път когато хората си говорят за коли, се обажда някой , а моята тойота-ехоо, това е возило, запомни, номер едно в африка и пакистанТия с маздите и те, атомната маба в Хирошима, където ги правят, има последствия и до днес.Това е една безкрайно морално остаряла марка, залагаща не пакистанския дизайн.Моторите са супер дърти ама с нови табели-скай актив, ха хаха.Иначе ФВ е много напред както винаги.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    хаха умрелия гоуф на първо място....аз си карам вече 10годишната тойотка и ми дреми на шмайзера... досега само една изгоряла крушка!
  • #17
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Няма тойотки, няма маздички.В Европа короната отново е за Голф!
  • #16
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    На асфалт един кросоувър има следните предимства пред един ван от същия клас:1. Катери бордюри - българския начин за паркиране - на тротоара2. Подходящ е за избиване на комплекси - я малка п..шка, я заплатаА най-добро на асфалт си остава комби/седан висок клас с мощен двигател и задвижване на 4-те колела. Ауди А6, Мерцедес Е-клас и БМВ 5-та серия с 200+ к.с. са най-доброто за дълъг път, за комфортно возене, стабилно пътно поведение и т.н.
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    До: "Аз лично си взех джип само защото е висок и с голям размер гуми"Имаш предвид с "високи" гуми предполагам. Защото един псевдоджип качен на 18-19 цолови джанти от типа 225/45 на първата по-сериозна дупка е издъхнал!Проблема е че всичките псевдоджипки / често само с предно / се обуват в някакви бааахти нископрофилните гуми и после ела да видиш при гумаджията какво става.
  • #14
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    До:"ела да ти дам да покараш Мазда СХ-5,2.5 бензин 6 скоростен автомат с ръчен режим и режим спорт"Мда - точно това нещо Mazda 6 MPS ще го направи да си говори самичко. Пак е 4х4
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    До:"Голямо, просторно, високо, удобно и практично за всякакви условия. Това са предимствата на джиповете. "Голямо, просторно, високо, удобно и практично са вановете. Обаче за разлика от псевдоджипките нямат визия подходяща за комплексари.
  • #12
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Аз лично си взех джип само защото е висок и с голям размер гуми. Писна ми от нашите пътища, писна ми от легнали полицаи, от дупки от неравности от изрязан асфалт, от шахти, канализации, пропаднало, занемарено и тн. Три пъти сменях картер и няколко гими на предишната кола. Аман не се издържа, все едно живеем в Бейрут.Сега с джипа ги нямам тези проблеми и карам доста по спокойно. И вседеход ще си взема ако трябва.
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Колега колкото и добра видимост да имаш от 5те санта по-високо седене пред тебе винаги ще има един форд Трансизт, който да ти блокира погледа напред :D