Автомобилните компании дават различни наименования на двигателите, които са конструирали, за да е по-лесна обработката на информация в хода на развитието им и производството. В повечето случаи фирмените означения не говорят нищо на външните хора – обикновено става дума за комбинации от букви и цифри. Но зад тях винаги има логика (с някои италиански изключения, естествено). И тя може да бъде проследена.
Пример за това е двигателят на новото BMW M5, който носи името S63B44T4. Какво се крие зад тази комбинация?
6 – Цифрата означава броя на цилиндрите. Но невинаги буквално - понякога има леко разминаване. В случая цифрата 6 означава, че моторът е V8. Три- и четирицилиндровите се означават с 3 и 4. Петица е кодът за редови 6-цилиндрови агрегати. Моторите със 7 са V12 агрегати, а 8-ците – V10.
3 – Тази цифра показва броя промени и подобрения, които е претърпял моторът. 0 указва оригиналния дизайн, а тук тройката сочи, че моторът е бил ъпргрейдван три пъти.
В – Тази буква указва типа гориво. B е за бензин, както и че моторът е позициониран надлъжно. Ако е А, значи стават въпрос за бензинов мотор, но напречно разположен. Буквите C и D са за дизелови мотори, а Е – за електромотори.
44 – Двете цифри показват работния обем на двигателя. 44 означава обем 4,4 литра. Ако е 50, значи е 5-литров мотор.
Т – Това е за класа, в който се подрежда моторът според динамичните му и мощностни характеристики. Най-ниският клас е К, после идва U, след това M, O, Т и S. По ирония на съдбата моторът на М5 не е в най-високия клас.
4 – Последната цифра указва на колко промени в дизайна е бил подложен двигателят в хода на жизнения му цикъл. 0 е за нов мотор, който все още не е променян. 4 е за двигател от пето поколение с 4 промени в дизайна.
На пръв поглед е сложно, но зад всяка цифра и буква се крие интересна история за създаването и развитието на двигателя.