fallback

Какво означават кодовете на двигателя в BMW?

Системата на баварците понякога е объркваща, затова нека дешифрираме мотора на актуалното М5

Автомобилните компании дават различни наименования на двигателите, които са конструирали, за да е по-лесна обработката на информация в хода на развитието им и производството. В повечето случаи фирмените означения не говорят нищо на външните хора – обикновено става дума за комбинации от букви и цифри. Но зад тях винаги има логика (с някои италиански изключения, естествено). И тя може да бъде проследена. Пример за това е двигателят на новото BMW M5, който носи името S63B44T4. Какво се крие зад тази комбинация?             S – Първата буква представлява „двигателното семейство”, от което идва този мотор. В случая S означава, че двигателят е дело на M дивизията на BMW. Обикновено, моторите, които не идват от M дивизията получават буквата N (след 2001), а имената на тези след 2013 започват с B. А ако попаднете на мотор в BMW, чието означение започва с W, то става въпрос за двигател, идващ от външен доставчик.

6 – Цифрата означава броя на цилиндрите. Но невинаги буквално - понякога има леко разминаване. В случая цифрата 6 означава, че моторът е V8. Три- и четирицилиндровите се означават с 3 и 4. Петица е кодът за редови 6-цилиндрови агрегати. Моторите със 7 са V12 агрегати, а 8-ците – V10.

3 – Тази цифра показва броя промени и подобрения, които е претърпял моторът. 0 указва оригиналния дизайн, а тук тройката сочи, че моторът е бил ъпргрейдван три пъти.

В – Тази буква указва типа гориво. B е за бензин, както и че моторът е позициониран надлъжно. Ако е А, значи стават въпрос за бензинов мотор, но напречно разположен. Буквите C и D са за дизелови мотори, а Е – за електромотори.

44 – Двете цифри показват работния обем на двигателя. 44 означава обем 4,4 литра. Ако е 50, значи е 5-литров мотор.

Т – Това е за класа, в който се подрежда моторът според динамичните му и мощностни характеристики. Най-ниският клас е К, после идва U, след това M, O, Т и S. По ирония на съдбата моторът на М5 не е в най-високия клас.

4 – Последната цифра указва на колко промени в дизайна е бил подложен двигателят в хода на жизнения му цикъл. 0 е за нов мотор, който все още не е променян. 4 е за двигател от пето поколение с 4 промени в дизайна.

На пръв поглед е сложно, но зад всяка цифра и буква се крие интересна история за създаването и развитието на двигателя.

 

fallback
  • #4
    mar ( преди 2 години )
    Доста мазохисти реваха с тая марка ,ама не смеят да си кажат мазохизма влече въпрос на комплекси да са живи и здрави им пожелават от компанията че без тях едва ли ще я има ,айде нека плюенето почне сека умници вие сте
  • #3
    Хехехе ( преди 3 години )
    По сбъркана статия с толкова много противоречия скоро не бях чел! Четете ли ги изобщо тия статии като ги напишете? Редактори нещо ала-бала? Само това като прочетеш: 6 Цифрата означава броя на цилиндрите. Но невинаги буквално - понякога има леко разминаване. В случая цифрата 6 означава, че моторът е V8. и се отказваш. :))) Ама кога, защо не отговарят не е ясно. Важно е, че има разминаване. 2 цилиндъра. Голяма работа, няма да издребняваме сега. Никакъв смисъл в написаното.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Уж немска техническа нация, а много алогично шифроване!Кому е необходимо.Забравили са принципа, че "В простотата е гениалноста"Що не напишат 3, 4, 5, 6, 8, и 1 за съответният брой цилиндри.1 е за V10,Толкова е просто!
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    На кой му пука за тези парни машини!
fallback
Последни