fallback

Шеф на Volkswagen: Автомобилът става лукс, а не средство за придвижване!

Вината е на еколозите, които ни принуждават да вдигаме цените, заяви Ханс-Дитер Петч

„Автомобилите постепенно се превръщат в лукс, а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите”, заяви шефът на Надзорния съвет на концерна Volkswagen – Ханс-Дитер Петч в интервю за вестник Welt am Sonntag. И допълни, че заради новите правила за вредни емисии СО2 възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Петч отбелязва, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, постепенно отминава. Сега „зелените” успяват да се преборят за по-жестоки екологични норми, но изобщо не мислят за обикновените граждани, които могат да си позволят единствено бюджетна кола. Затова, съвсем скоро такива автомобили просто няма да останат, което ще ощети много хора и ще се превърне в огромен проблем.

„Нашата цел е да направим електромобил, който да бъде достъпен за широките слоеве от населението. Това обаче е много трудно задача, тъй като, ако един автомобил е оборудван с електрически двигател, той няма как да бъде евтин. Съответно, ще се стиге до значителен ръст на цените дори в сегмента на малките автомобили”, обясни Петч.

Според новите правила в ЕС, приети през декември, през 2030 г. нивата на вредните емисии СО2 трябва да спаднат до 37,5 към 2030 г. Затова, например, Volkswagen по това време трябва да има 40% електромобили в цялата си гама. Те обаче няма как да бъдат евтини и това ще се отрази на мобилността на гражданите.

„За съжаление, нито Европейския парламент, нито Съветът на ЕС, обръщат внимание на тези проблеми. През 2030 г. нивата на парникови газове, в това число и на СО2, трябва да бъдат съкратени наполовина. Съответно, тези 60% неелектромобили, които Volkswagen ше произвежда, ще могат да бъдат купени от клиентите на по-ниска цена, но пък издръжката им ще се окаже много висока, тъй като екологичните изисквания ще стават още по-строги и това ще се отрази на стойността им”, каза още един от шефовете на Volkswagen.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Дошо: еколозите винаги са виновни на полудържавните перачници като СОЦваген и рено за цените! Друг е въпросът когато пенсионират някой разкрит мошеник от управата - напр. Гон от рено, и го изпратят с "обещетение" 25-30млн? и "социална" пенсийка от некви си 700 000?/месечно!!!
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Да бе, те еколозите и за дизелгейт са виновни нали!Виновни са алчните фирмички, като вашата, които с китайски части за без пари и дюнерджии, които са на конвейра, произвеждате калпава продукция на висока цена и после си раздавате бонуси и дивиденти с милиони от реализираните печалби. Вместо да ги вкарате в иновации, вие си разпределяте парите, купувате журналисти, медии, тестове и подкупвате кого ли не. И за това ли са ви виновни еколозите?
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Петч отбелязва, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, постепенно отминава. Аз искам да му отбележа на тоя, че Фиат, Дачия, Рено имат коли за доста под 20000евро.Даже новото Типо май имаше базова версия за 22000 ама лева.Да не говорим след няколко години какво ще направят китайчетата.изобщо някой от Фолксваген говори ли ти нещо му тегли една и си замини и това е.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Китайците ще пуснат по 10 000лв и вие си е...майката
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Рено са винаги насееща евтини и добри!
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    аз затова карам ФВ за 500лв.... да си возя *** до бачкане е голям лукс и после в самото бачкане един лукс като ме обвземе.... да го духат от ФВ... щом не могат да правят евтини коли ще си купуваме Румънски, Китайски, Индийски :D
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    "Нали е една ламаринена коруба със закачени гуми ел мотор и батерия."Нали?! а сега някой да обясни защо реално се продава за 77000лв.?
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    докато електричките не паднат на половина като цена от сегашните нищо няма да се промени. Човека е прав, че като се поставят все повече изисквания, все по-зле ще става за обикновения човек откъм възможности. Друг е въпросът, че планетата трябва да се спаси по някое време.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Една малка градска електрическа кола от класа на фиеста, клио, поло реално струва под 10 хил. евро.Нали е една ламаринена коруба със закачени гуми ел мотор и батерия.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Производителите лъжат като дърти роми!Електричексите коли са ужасно проти като устройство. Не се заблуждавайте от това което прави Тесла. 80% от техните технологии са просто ненужни екстри.На практика ел автомобилите могат да бъда много по прости.Една ел кола от класа на голф или фокус не реално струва около 10-15 хил. евро.Изкуствено надуват цените. И лъжат за цената на батериите. Прото сега им се е паднало да доят стадото.
fallback
Последни