fallback

Шеф на Volkswagen: Автомобилът става лукс, а не средство за придвижване!

Вината е на еколозите, които ни принуждават да вдигаме цените, заяви Ханс-Дитер Петч

„Автомобилите постепенно се превръщат в лукс, а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите”, заяви шефът на Надзорния съвет на концерна Volkswagen – Ханс-Дитер Петч в интервю за вестник Welt am Sonntag. И допълни, че заради новите правила за вредни емисии СО2 възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Петч отбелязва, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, постепенно отминава. Сега „зелените” успяват да се преборят за по-жестоки екологични норми, но изобщо не мислят за обикновените граждани, които могат да си позволят единствено бюджетна кола. Затова, съвсем скоро такива автомобили просто няма да останат, което ще ощети много хора и ще се превърне в огромен проблем.

„Нашата цел е да направим електромобил, който да бъде достъпен за широките слоеве от населението. Това обаче е много трудно задача, тъй като, ако един автомобил е оборудван с електрически двигател, той няма как да бъде евтин. Съответно, ще се стиге до значителен ръст на цените дори в сегмента на малките автомобили”, обясни Петч.

Според новите правила в ЕС, приети през декември, през 2030 г. нивата на вредните емисии СО2 трябва да спаднат до 37,5 към 2030 г. Затова, например, Volkswagen по това време трябва да има 40% електромобили в цялата си гама. Те обаче няма как да бъдат евтини и това ще се отрази на мобилността на гражданите.

„За съжаление, нито Европейския парламент, нито Съветът на ЕС, обръщат внимание на тези проблеми. През 2030 г. нивата на парникови газове, в това число и на СО2, трябва да бъдат съкратени наполовина. Съответно, тези 60% неелектромобили, които Volkswagen ше произвежда, ще могат да бъдат купени от клиентите на по-ниска цена, но пък издръжката им ще се окаже много висока, тъй като екологичните изисквания ще стават още по-строги и това ще се отрази на стойността им”, каза още един от шефовете на Volkswagen.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Така и не можах да разбера защо електричеките автомобили са толкова скъпи при положение че като устройство са в пъти по прости от тези със ДВГ.Един ел мотор и една батерия. Другото си е същото като на обикновена кола.Вероятно производителите нарочно лъжат че ел колите са скъпи защото са под натиск. От една страна е петролното лоби а другата срана са инвестираните стотици милиарди във технологии които сега ще трябва да отидат на ***.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Доколкото разбрах, човекът не предвижда електромобилите да поевтинеят до 2030 г. или поне не много. Това противоречи на редица анализи и прогнози, които съм чел пак тук. За няколко години стойността на батериите е паднала от 800 евро за киловатчас до 200. Според експертите при цена от 100 евро за киловатчас електрическите коли ще се изравнят по цена с конвенционалните, което се очаква да стане скоро. В друга статия пишеше, че изравняването ще се случи към 2023-2025 г. Та ще видим.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Автомобилът винаги е бил лукс. Просто за европееца новия автомобил е достъпен лукс. Единствената причина да не е лукс в България е тоталната липса на какъвто и да бил контрол. Кола която европееца е изхвърлил като негодна и дори често опасна, тук се кара с години и се кърпи с подръчни материали в квартални сервизи и става във все по-лошо състояние но на никой не му пука. Докато не стане сакътлък.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Това че ФВ не могат да направят евтин екологичен автомобил не означава и че останалите марки не могат. Китайците много ще им се зарадват на новите цени на ФВ.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Затова хората не им купуват фауветата ми си купуват нелуксозни шкоди :)
fallback
Последни