fallback

От А до AMG: тестваме най-достъпния спортен Mercedes в историята

Новото А35 е нещо, което никога досега не сме казвали за тази марка: изгодна оферта (ВИДЕО)

Неведнъж сме се оплаквали от бясната надпревара във въоръжаването, която вилнее при хот хечовете. Всяко следващо поколение идва с повече коне, с по-големи турбини и, естествено, с по-тлъсти суми в ценовата листа.              НО ЕТО ВИ И ЕДНО ИЗКЛЮЧЕНИЕ. AMG версията на новата А-класа на Mercedes е с петдесетина коня по-слаба от AMG версията на старата. И освен това има още едно много сериозно предимство пред нея. Когато тестваме подобни коли, накрая винаги стигаме до един неудобен момент - нуждата да ви кажем цената. Но не и днес. Това А35 е не само най-достъпната кола в историята на AMG, но и един от най-достъпните хот хечове на пазара изобщо. Не бързайте да мислите, че в Mercedes са се побъркали. Това не е скопяване на върховия модел. Това е просто друг, нов модел, който идва да запълни празната ниша под върха. А35 е кола за онези, за които досегашната А45 бе твърде сурова, твърде бърза и - най-вече - прекалено скъпа.        Снимки: КОЛЕЛА. Повече кадри вижте в галерията под материала       ТОВА Е ПЪРВАТА МАШИНА В ИСТОРИЯТА на AMG, която можете да купите за под 50 000 евро. Цената за България започва от 84 000 лева с ДДС, което при отчитане на оборудването е сравнимо с Honda Civic Type R и Ford Focus RS. А това А35 е не само по-луксозно, но и с цяла секунда по-бързо в сравнение с Type R.              EДИНСТВЕНИЯТ ВЪПРОС Е КАК, по дяволите, са го постигнали от Mercedes, и дали компромисът не е прекалено голям. Още първото натискане на газта ни дава отговора: по-скоро не. Първото ни подозрение беше, че си служат с измама. И че това е просто обикновена А-класа с малко по-голямо турбо и допълнителни украшения. Но всъщност е точно обратното: А35 е доста по-далеч от серийната кола, отколкото беше дори откачената А45.              ДВУЛИТРОВИЯТ МОТОР е изцяло преработен от AMG и с добавено ново туин скрол турбо. Цялото окачване е подменено, а под мотора е добавен един алуминиев корпус за допълнително подсилване. Тук няма да намерите нито един гумен тампон: навсякъде по окачването те са заменени с ябълковидни твърди връзки. Крайният резултат е едно несравнимо по-стегнато шаси, което значи и несравнимо по-прецизно управление. Тъкмо заради това А35 се усеща по-бързо и по-приятно от старото А45, напук на липсващите петдесет коня. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4.7 секунди - територия, където доскоро живееха само Ferrari и Lamborghini. Седемстепенният автоматик с двоен съединител е собствена разработка на AMG. А35 е със задвижване на четирите колела чрез многодисков съединител, монтиран в задната ос. Преди той беше хидравличен, но вече е електро-механичен, за по-бързи реакции.                ПРИ НОРМАЛНО ШОФИРАНЕ целият въртящ момент отива отпред, но при нужда половината може да се прехвърли към задните колела. За подобряване на сцеплението в завой колата подава и спирачен импулс към вътрешното задно колело. Спирачките, с четирибутални апарати и 350-милиметрови дискове отпред, работят безупречно. А активният спортен ауспух, част от серийното оборудване, издава подчертано радващ звук.                ЕДИНСТВЕНИЯТ МИНУС на тази кола е твърдото окачване. По гладките пътища на Майорка, където я тестваме, това не е проблем. Но не ни се мисли какво ще е усещането между Мездра и Червен бряг. Стандартното А35 не е и прекалено арогантно на вид. Но може да стане, ако си поръчате специалния допълнителен пакет с по-голям спойлер, дифузьор и сплитър в контрастно черно. Без него това е един от най-дискретните хот хечове на пазара.               СЪЩОТО СЕ ОТНАСЯ И ДО ИНТЕРИОРА - изчистен, модерен и с най-добрите възможни материали. Дисплеите с приборите и мултимедията са се слели в един общ блок. Самата мултимедия ползва новата система MBUX, създадена в софийския офис на Visteon на "Цариградско шосе" 90. Това е първата система, която е действително способна да разбира гласови команди, и с която можете дори да проведете смислен разговор. Достатъчно е да й кажете, че търсите антики, и тя ще изведе в навигацията адресите на трите най-близки.

НО ПО-ДОБРЕ НЕ СЕ УВЛИЧАЙТЕ с това. Всички основни функции могат да се управляват и от волана - също като в чудовищния AMG GT4. И като съвсем ясно напомняне, че това е кола за каране, а не за приказки.

Още снимки на AMG A35 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      1991 куб. см работен обем 306 к.с. максимална мощност 400 Нм максимален въртящ момент 4.7 секунди 0-100 км/ч

 

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    :)
  • #16
    koko ( преди 5 години )
    Opel Speedster 2.0 turbo 0-100 pod 4 cek !!!
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    супер е мерджана... все пак ако някой иска 300 коня за значително по-малко пари - има купра за 55-60к. което е доста приятно като цена качества, разбира се без лукса на Мерц.
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Друг анонимен: за да се възбужда ширпотребата! Я виж какви ги е натворила долу!! ))))
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Защо сравнявате марки като Рено,Форд,Хонда и тн....,с модел на премиум автомобил като Мерцедес?!?
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    "А този мерцедес си е едно рено клио рс..." !!!? )))))))))))))))))))))))))"Type R е ........ автомобил съчетаващ ежедневна пригодност с невиждан адреналин, без да прави компромиси с едно от двете."Ха ха ха, хо хо хо, хе хе хе!!Или с 2 думи - ширпотребата се превъзбуди! )))))))))))))))))))))))))))))
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Хора едно нещо ми Харесва. Забелязвам промяна в статиите. Те вече не са така неграмотни и просто написани. Браво. А този мерцедес си е едно рено клио рс... няма какво да го величаят толкова.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    И нека не забравяме, че един автомобил не е просто ускорение от 0 до 100. Civic Type R е по-бърз на писта от немалко автомобили с двойно и задно задвижване, които го превъзхождат по мощностни показатели... Type R е не просто най-бързият автомобил с предно задвижване, а автомобил съчетаващ ежедневна пригодност с невиждан адреналин, без да прави компромиси с едно от двете.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Honda Civic Type R се предлага в две нива на оборудване - 71000 и 76000 лева! Но понеже има доста мързеливи хора, които обичат предварително смляната информация, ще приемат думите на господина от видеото за чиста монета, без да проверят на сайта на Хонда.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Хареса ми! Не са се оляли в цената и предлагат доста неща в нея, нещо толкова нетипично за МБ и по-специално за АМГ. Явно кризата ги натиска и са започнали да мислят малко по-мащабно и не толкова скъпчийски. Имам обаче подозрения, че някъде ще има издънка. Двигател, трансмисия може би, но нещо от двете ще е със сигурност. Все пак евала, че са успели да направят такава забавна кола за каране на такава атрактивна цена.
fallback
Последни