Новото А35 е нещо, което никога досега не сме казвали за тази марка: изгодна оферта (ВИДЕО)
Неведнъж сме се оплаквали от бясната надпревара във въоръжаването, която вилнее при хот хечовете. Всяко следващо поколение идва с повече коне, с по-големи турбини и, естествено, с по-тлъсти суми в ценовата листа.
НО ЕТО ВИ И ЕДНО ИЗКЛЮЧЕНИЕ. AMG версията на новата А-класа на Mercedes е с петдесетина коня по-слаба от AMG версията на старата. И освен това има още едно много сериозно предимство пред нея.
Когато тестваме подобни коли, накрая винаги стигаме до един неудобен момент - нуждата да ви кажем цената. Но не и днес. Това А35 е не само най-достъпната кола в историята на AMG, но и един от най-достъпните хот хечове на пазара изобщо.
Не бързайте да мислите, че в Mercedes са се побъркали. Това не е скопяване на върховия модел. Това е просто друг, нов модел, който идва да запълни празната ниша под върха. А35 е кола за онези, за които досегашната А45 бе твърде сурова, твърде бърза и - най-вече - прекалено скъпа.
Снимки: КОЛЕЛА. Повече кадри вижте в галерията под материала
ТОВА Е ПЪРВАТА МАШИНА В ИСТОРИЯТА на AMG, която можете да купите за под 50 000 евро. Цената за България започва от 84 000 лева с ДДС, което при отчитане на оборудването е сравнимо с Honda Civic Type R и Ford Focus RS. А това А35 е не само по-луксозно, но и с цяла секунда по-бързо в сравнение с Type R.
EДИНСТВЕНИЯТ ВЪПРОС Е КАК, по дяволите, са го постигнали от Mercedes, и дали компромисът не е прекалено голям. Още първото натискане на газта ни дава отговора: по-скоро не.
Първото ни подозрение беше, че си служат с измама. И че това е просто обикновена А-класа с малко по-голямо турбо и допълнителни украшения. Но всъщност е точно обратното: А35 е доста по-далеч от серийната кола, отколкото беше дори откачената А45.
ДВУЛИТРОВИЯТ МОТОР е изцяло преработен от AMG и с добавено ново туин скрол турбо. Цялото окачване е подменено, а под мотора е добавен един алуминиев корпус за допълнително подсилване. Тук няма да намерите нито един гумен тампон: навсякъде по окачването те са заменени с ябълковидни твърди връзки. Крайният резултат е едно несравнимо по-стегнато шаси, което значи и несравнимо по-прецизно управление.
Тъкмо заради това А35 се усеща по-бързо и по-приятно от старото А45, напук на липсващите петдесет коня. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4.7 секунди - територия, където доскоро живееха само Ferrari и Lamborghini.
Седемстепенният автоматик с двоен съединител е собствена разработка на AMG. А35 е със задвижване на четирите колела чрез многодисков съединител, монтиран в задната ос. Преди той беше хидравличен, но вече е електро-механичен, за по-бързи реакции.
ПРИ НОРМАЛНО ШОФИРАНЕ целият въртящ момент отива отпред, но при нужда половината може да се прехвърли към задните колела. За подобряване на сцеплението в завой колата подава и спирачен импулс към вътрешното задно колело.
Спирачките, с четирибутални апарати и 350-милиметрови дискове отпред, работят безупречно. А активният спортен ауспух, част от серийното оборудване, издава подчертано радващ звук.
ЕДИНСТВЕНИЯТ МИНУС на тази кола е твърдото окачване. По гладките пътища на Майорка, където я тестваме, това не е проблем. Но не ни се мисли какво ще е усещането между Мездра и Червен бряг.
Стандартното А35 не е и прекалено арогантно на вид. Но може да стане, ако си поръчате специалния допълнителен пакет с по-голям спойлер, дифузьор и сплитър в контрастно черно. Без него това е един от най-дискретните хот хечове на пазара.
СЪЩОТО СЕ ОТНАСЯ И ДО ИНТЕРИОРА - изчистен, модерен и с най-добрите възможни материали. Дисплеите с приборите и мултимедията са се слели в един общ блок. Самата мултимедия ползва новата система MBUX, създадена в софийския офис на Visteon на "Цариградско шосе" 90. Това е първата система, която е действително способна да разбира гласови команди, и с която можете дори да проведете смислен разговор. Достатъчно е да й кажете, че търсите антики, и тя ще изведе в навигацията адресите на трите най-близки.
НО ПО-ДОБРЕ НЕ СЕ УВЛИЧАЙТЕ с това. Всички основни функции могат да се управляват и от волана - също като в чудовищния AMG GT4. И като съвсем ясно напомняне, че това е кола за каране, а не за приказки.
Още снимки на AMG A35 вижте в ГАЛЕРИЯТА:
1991 куб. см работен обем
306 к.с. максимална мощност
400 Нм максимален въртящ момент
4.7 секунди 0-100 км/ч
Още по темата:
-
Както винаги, този автомобил ни показва технологиите, които по-обикновените коли ще имат след 10-15 години
-
Обмислихме го много внимателно, преди да го кажем: това е най-доброто BMW в момента
-
Ето една кола с ускорението на Pagani Zonda, но с багажника на Vectra комби