fallback

От А до AMG: тестваме най-достъпния спортен Mercedes в историята

Новото А35 е нещо, което никога досега не сме казвали за тази марка: изгодна оферта (ВИДЕО)

Неведнъж сме се оплаквали от бясната надпревара във въоръжаването, която вилнее при хот хечовете. Всяко следващо поколение идва с повече коне, с по-големи турбини и, естествено, с по-тлъсти суми в ценовата листа.              НО ЕТО ВИ И ЕДНО ИЗКЛЮЧЕНИЕ. AMG версията на новата А-класа на Mercedes е с петдесетина коня по-слаба от AMG версията на старата. И освен това има още едно много сериозно предимство пред нея. Когато тестваме подобни коли, накрая винаги стигаме до един неудобен момент - нуждата да ви кажем цената. Но не и днес. Това А35 е не само най-достъпната кола в историята на AMG, но и един от най-достъпните хот хечове на пазара изобщо. Не бързайте да мислите, че в Mercedes са се побъркали. Това не е скопяване на върховия модел. Това е просто друг, нов модел, който идва да запълни празната ниша под върха. А35 е кола за онези, за които досегашната А45 бе твърде сурова, твърде бърза и - най-вече - прекалено скъпа.        Снимки: КОЛЕЛА. Повече кадри вижте в галерията под материала       ТОВА Е ПЪРВАТА МАШИНА В ИСТОРИЯТА на AMG, която можете да купите за под 50 000 евро. Цената за България започва от 84 000 лева с ДДС, което при отчитане на оборудването е сравнимо с Honda Civic Type R и Ford Focus RS. А това А35 е не само по-луксозно, но и с цяла секунда по-бързо в сравнение с Type R.              EДИНСТВЕНИЯТ ВЪПРОС Е КАК, по дяволите, са го постигнали от Mercedes, и дали компромисът не е прекалено голям. Още първото натискане на газта ни дава отговора: по-скоро не. Първото ни подозрение беше, че си служат с измама. И че това е просто обикновена А-класа с малко по-голямо турбо и допълнителни украшения. Но всъщност е точно обратното: А35 е доста по-далеч от серийната кола, отколкото беше дори откачената А45.              ДВУЛИТРОВИЯТ МОТОР е изцяло преработен от AMG и с добавено ново туин скрол турбо. Цялото окачване е подменено, а под мотора е добавен един алуминиев корпус за допълнително подсилване. Тук няма да намерите нито един гумен тампон: навсякъде по окачването те са заменени с ябълковидни твърди връзки. Крайният резултат е едно несравнимо по-стегнато шаси, което значи и несравнимо по-прецизно управление. Тъкмо заради това А35 се усеща по-бързо и по-приятно от старото А45, напук на липсващите петдесет коня. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4.7 секунди - територия, където доскоро живееха само Ferrari и Lamborghini. Седемстепенният автоматик с двоен съединител е собствена разработка на AMG. А35 е със задвижване на четирите колела чрез многодисков съединител, монтиран в задната ос. Преди той беше хидравличен, но вече е електро-механичен, за по-бързи реакции.                ПРИ НОРМАЛНО ШОФИРАНЕ целият въртящ момент отива отпред, но при нужда половината може да се прехвърли към задните колела. За подобряване на сцеплението в завой колата подава и спирачен импулс към вътрешното задно колело. Спирачките, с четирибутални апарати и 350-милиметрови дискове отпред, работят безупречно. А активният спортен ауспух, част от серийното оборудване, издава подчертано радващ звук.                ЕДИНСТВЕНИЯТ МИНУС на тази кола е твърдото окачване. По гладките пътища на Майорка, където я тестваме, това не е проблем. Но не ни се мисли какво ще е усещането между Мездра и Червен бряг. Стандартното А35 не е и прекалено арогантно на вид. Но може да стане, ако си поръчате специалния допълнителен пакет с по-голям спойлер, дифузьор и сплитър в контрастно черно. Без него това е един от най-дискретните хот хечове на пазара.               СЪЩОТО СЕ ОТНАСЯ И ДО ИНТЕРИОРА - изчистен, модерен и с най-добрите възможни материали. Дисплеите с приборите и мултимедията са се слели в един общ блок. Самата мултимедия ползва новата система MBUX, създадена в софийския офис на Visteon на "Цариградско шосе" 90. Това е първата система, която е действително способна да разбира гласови команди, и с която можете дори да проведете смислен разговор. Достатъчно е да й кажете, че търсите антики, и тя ще изведе в навигацията адресите на трите най-близки.

НО ПО-ДОБРЕ НЕ СЕ УВЛИЧАЙТЕ с това. Всички основни функции могат да се управляват и от волана - също като в чудовищния AMG GT4. И като съвсем ясно напомняне, че това е кола за каране, а не за приказки.

Още снимки на AMG A35 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      1991 куб. см работен обем 306 к.с. максимална мощност 400 Нм максимален въртящ момент 4.7 секунди 0-100 км/ч

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    ... и за това детето ти ще си остане постсоциалистически плазмодии - като теб!
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Сериозно, вие колко студенти познавате които могат да си купят нова кола? (каквото и да е)Това са единици. Като в повечето случаи парите са дадени от родителите.Хот хечовете са коли за хора със стабилно доходи и шофьорски опит поне 5-10г! Нормалните студенти не само че не могат да си позволят такива коли ами най много да се претрепят. Аз лично не бих купил на детето си кола 300 коня.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    "Целта на хот хеча е да е евтина и масова спортна кола която всеки студент да може да си купи не това недоразумение от снимките"Хаха ти явно не знаеш къде се намираш! Повечето студенти изобщо не могат да си позволят каквато и да е нова кола. Освен разбира се ако мама и тате не са богати и не дадат пари. Така има и студенти които карат и поршета ама това вече е друг въпрос....Обикновения млад човек може да си купи само нещо втора ръка.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    В края на деня това е Мерцедес и по-добре 80к лева за Мерцедес ,отколкото за косачка на трева,която след 5 години ще струва 10-15к лева в топ състояние
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Това е най добрия хот хеч в момента! Не знам като здравина и надеждност как е, но иначе другото е супер.И като дизайн е доста добре, не ми харесва са само дисплея който стои малко като залепен таблет във нищото. Трябвало е да го интегират в таблото както е при E класата.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    ... характеристика на тази използвана от Renault Sport), а не са използвали G Tronic, което лично мен щеше да ме откаже да чета статията по-натам, камо ли да проявя интерес към колата. Всеки който е имал вземане-даване с въпросният G Tronic, ще ме разбера ;)))
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Не знам доколко е коректно да се сравнява въпросната А класа с Honda Civic Type R, понеже Хондата е само с предно, но все пак е 14 коня по слаба и 1 секунда по-бърза от Honda Civic Type R и на същата цена (все пак говорим за Мерцедес) което е още едно доказателство, че последно време Хонда се оляха с цените (както и Хюндай и Киа междувпрочем), и но за сметка на това не предлагат нещо повече от останалите. Много е показателно, че AMG са си разработили собствена кутия (която поразително прилича по ...
fallback
Последни