fallback

10-те най-купувани коли втора ръка в България

Определението "Страната на старите Мерцедеси" вече май не се отнася до Албания

"Страната на старите Mercedes-и": ако срещнете това определение, вероятно ще помислите, че става дума за Албания. Но всъщност то е доста по-вярно за България - докато албанците постепенно разнообразиха автопарка си, а от 1 януари тази година забраниха вноса на трошки над 10 години, в България вехтият германски премиум става все по-популярен от година на година. През 2018 в МВР са регистрирани общо 30 124 леки автомобила Mercedes, ако броим специалните версии и пререгистрациите. Това е на практика почти колкото целия пазар на нови автомобили в страната.

По данни на европейската браншова асоциация АСЕА продадените у нас нови коли през миналата година са малко над 34 000. Само внесените употребявани Mercedes, Audi и BMW надхвърлят 62 000 автомобила - или почти два пъти повече.

Пазарът втора ръка не е ограничен само до ниския семеен бюджет. През 2018 в България са внесени цели 10 употребявани автомобила Rolls-Royce, както и 18 Ferrari, 3 Lamborghini и над 500 Porsche

Най-популярната марка в Горубляне и Дупница си остава Volkswagen, но вносът на трите германски премиум марки расте с внушителни темпове и те си остават в челната петица. Допълва я още един бранд от Германия - Opel.

След челните десет подредбата на най-купуваните коли втора ръка изглежда така: 11. Citroen - 7 806, 12. Fiat - 7 139, 13. Nissan - 6 391, 14. Mazda - 5 720, 15. Hyundai - 4 682, 16. SEAT - 4 428, 17. Skoda - 4 372, 18. Suzuki - 3 872, 19. Mitsubishi - 3 795, 20. Kia - 3 240.

През 2018 в МВР са регистрирани 6 автомобила Tesla и шест класически Трабанта

Забележим ръст има и във вноса на употребявани суперавтомобили. През 2018 в МВР са регистрирани 24 употребявани Bentley, 3 Lamborghini, 3 Aston Martin (МВР ги води като "Остън Мартин", явно за заблуда на противника), 18 броя Ferrari и цели 10 автомобила Rolls-Royce. Регистрираните Porsche-та втора ръка са 552 - повече от продадените нови Honda, Mitsubishi и Subaru, взети заедно. Внесени са също шест употребявани машини Tesla, както и ... шест Трабанта.

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    10+ год. премиум са автомобили по над 500 000км. и подръжката им обикновенно надвишава с много възможностите на собственика. Само много комплексиран човек би си купи такава кола.
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Интересно как ли ще се промени пазара като навлязат масово електрическите коли?Ел. моторите без проблем си издържат по 1 милион км. Най добрите батерии засега издържат към 250-300 хил. км. преди капацитета им да падне под 80%.Но прогнозата е че следващото поколение батерии ще издъжат до 90% капацитет средно 800 хил. км.От това излиза че ел. колите потенциално могат да се направят да бъдат изключително здрави и надеждни. Но дали производителите ще поемат по този път?
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако един ден техническите прегледи станат истински и се мерат изгорели газове, четат грешките от компютъра и не може да минеш със 'чисто нови гуми втора ръка на 2мм грайфер' ще мине бързо модата на скъпите коли втора рък. Не познавам човек със стар TDI и да си е купил нов пдф филтър. Всичките са махнати. Хората на запад взимат коли на лизинг и след 3-4 години подменят колите, защото подръжката става скъпа.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    През октомври 2014г. Купих шкода октавия,фейслифт на второто поколение.Върната от лизинг,с първа регистрация 2011г,с 43000 км пробег.По фактура,струваше около 46000,аз я взех за 21000 лв.Дали си е заслужавало да дам още 25000 лв. за чисто нова? Мисля,че в никакъв случай.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Имам един колега с БМВ X5 на 8 години, внос от САЩ. Няма такъв ***. От електроники до окачване - всичко си иска поне 300 лева на месец. Немското е толкова прехвалено, че само като си купиш нещо на повече от 4-5 години и почнеш да го ремонтираш ежемесечно, осъзнаваш този факт.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Това с детските болеси важи повече за премиумите където всеки иска да е по-по-най и често не успяват да изпипът всичко до премиерата. Купувай само Опел, Шкода или Тойота и няма да имаш такива грижи.В БГ кой ти инвестира. Нито имаме култура нито утвърдени институции.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Това с надеждността са пълни глупости. Стига сте гледали класации, гласящи че 95 от 100 нови коли влизат в сервиз, без да споменат, че проблема при 85 коли е, че радиото не се закача за телефона. Да дори да има сериозен дефект той ще бъде отстранен безплатно. А ако се появи след гаранцията си плащаш като поп при дилъра или майстора ти се учи върху него. Аз съм с нова кола и познавам още 10-тина човека купували коли от дилъра на под 2 години. Един не е имал проблем през първите 5 годиниТова с д ...
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Естествено, ако човек няма с какви лични качества да изпъкне, то премиум колата нов внос и марковите дрехи са важна куха фасада за него. Дори и да яде вкъщи хляб и лютеница.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Разбира се това е валидно за добре поддържани коли под 100 хил. км. а не за кочини на по 300 хил.3. Употребяваните коли са тесвани години наред и се знае кои модели са най надеждни и кои проблемни. А новите коли особено ако е първа генерация често поднасят изненади.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Отдавна е доказано че колите втора употреба са по добри от новите. И сега ще ви кажа поне 3 причини точно защо това е така.1. Автомобилите по принцип са най големия разход на 90% от хората. При закупуване на употребявана кола се спестяват много пари които могат да бъдат инвестирани в нещо смилено което да донесе възвращаемост. 2. Употребявания автомобил често е по надежден от новия. Причината за това е че ако колата има сериозен дефект той почти винаги се появява в самото начало.Разбира ...
fallback
Последни