"Страната на старите Mercedes-и": ако срещнете това определение, вероятно ще помислите, че става дума за Албания. Но всъщност то е доста по-вярно за България - докато албанците постепенно разнообразиха автопарка си, а от 1 януари тази година забраниха вноса на трошки над 10 години, в България вехтият германски премиум става все по-популярен от година на година. През 2018 в МВР са регистрирани общо 30 124 леки автомобила Mercedes, ако броим специалните версии и пререгистрациите. Това е на практика почти колкото целия пазар на нови автомобили в страната.
По данни на европейската браншова асоциация АСЕА продадените у нас нови коли през миналата година са малко над 34 000. Само внесените употребявани Mercedes, Audi и BMW надхвърлят 62 000 автомобила - или почти два пъти повече.
Пазарът втора ръка не е ограничен само до ниския семеен бюджет. През 2018 в България са внесени цели 10 употребявани автомобила Rolls-Royce, както и 18 Ferrari, 3 Lamborghini и над 500 Porsche
Най-популярната марка в Горубляне и Дупница си остава Volkswagen, но вносът на трите германски премиум марки расте с внушителни темпове и те си остават в челната петица. Допълва я още един бранд от Германия - Opel.
След челните десет подредбата на най-купуваните коли втора ръка изглежда така: 11. Citroen - 7 806, 12. Fiat - 7 139, 13. Nissan - 6 391, 14. Mazda - 5 720, 15. Hyundai - 4 682, 16. SEAT - 4 428, 17. Skoda - 4 372, 18. Suzuki - 3 872, 19. Mitsubishi - 3 795, 20. Kia - 3 240.
През 2018 в МВР са регистрирани 6 автомобила Tesla и шест класически Трабанта
Забележим ръст има и във вноса на употребявани суперавтомобили. През 2018 в МВР са регистрирани 24 употребявани Bentley, 3 Lamborghini, 3 Aston Martin (МВР ги води като "Остън Мартин", явно за заблуда на противника), 18 броя Ferrari и цели 10 автомобила Rolls-Royce. Регистрираните Porsche-та втора ръка са 552 - повече от продадените нови Honda, Mitsubishi и Subaru, взети заедно. Внесени са също шест употребявани машини Tesla, както и ... шест Трабанта.