fallback

10-те най-купувани коли втора ръка в България

Определението "Страната на старите Мерцедеси" вече май не се отнася до Албания

"Страната на старите Mercedes-и": ако срещнете това определение, вероятно ще помислите, че става дума за Албания. Но всъщност то е доста по-вярно за България - докато албанците постепенно разнообразиха автопарка си, а от 1 януари тази година забраниха вноса на трошки над 10 години, в България вехтият германски премиум става все по-популярен от година на година. През 2018 в МВР са регистрирани общо 30 124 леки автомобила Mercedes, ако броим специалните версии и пререгистрациите. Това е на практика почти колкото целия пазар на нови автомобили в страната.

По данни на европейската браншова асоциация АСЕА продадените у нас нови коли през миналата година са малко над 34 000. Само внесените употребявани Mercedes, Audi и BMW надхвърлят 62 000 автомобила - или почти два пъти повече.

Пазарът втора ръка не е ограничен само до ниския семеен бюджет. През 2018 в България са внесени цели 10 употребявани автомобила Rolls-Royce, както и 18 Ferrari, 3 Lamborghini и над 500 Porsche

Най-популярната марка в Горубляне и Дупница си остава Volkswagen, но вносът на трите германски премиум марки расте с внушителни темпове и те си остават в челната петица. Допълва я още един бранд от Германия - Opel.

След челните десет подредбата на най-купуваните коли втора ръка изглежда така: 11. Citroen - 7 806, 12. Fiat - 7 139, 13. Nissan - 6 391, 14. Mazda - 5 720, 15. Hyundai - 4 682, 16. SEAT - 4 428, 17. Skoda - 4 372, 18. Suzuki - 3 872, 19. Mitsubishi - 3 795, 20. Kia - 3 240.

През 2018 в МВР са регистрирани 6 автомобила Tesla и шест класически Трабанта

Забележим ръст има и във вноса на употребявани суперавтомобили. През 2018 в МВР са регистрирани 24 употребявани Bentley, 3 Lamborghini, 3 Aston Martin (МВР ги води като "Остън Мартин", явно за заблуда на противника), 18 броя Ferrari и цели 10 автомобила Rolls-Royce. Регистрираните Porsche-та втора ръка са 552 - повече от продадените нови Honda, Mitsubishi и Subaru, взети заедно. Внесени са също шест употребявани машини Tesla, както и ... шест Трабанта.

 

fallback
  • #26
    kuku ( преди 3 години )
    Няма най-хубави и здрави, има такива, които можеш да си позволиш и които не можеш! Прибавете и ужасията с т.нар. "майстори" и фирмички по гаражи и дворища, където са ви ги препоръчали да ходите за ремонти или редовните смени на масла и филтри...там пък е направо мазало! И вижте им само имената - "Кире", "Мето", "Боби", "Васо"...... Страната ни се превърна в боклукчийското кьоше на Европа.Моята стана на 16 г., за които с части и разходи я преплатих няколко пъти, та сега нямам ни лев!
  • #25
    анонимен ( преди 5 години )
    Нова кола е най-добрият избор, стига да може да си позволи човек. Не е кой знае какво ако се работи на нормална заплата и колата се съобрази с това. Това да караш 4-5 години поне без да се притесняваш с каквито и да било проблеми с колата - безценно.
  • #24
    анонимен ( преди 5 години )
    Има галерия с първите десет в самото начало. Със стрелкички за по-схватливите :)
  • #23
    анонимен ( преди 5 години )
    И кои точно са първите десет?!
  • #22
    анонимен ( преди 5 години )
    Конкретно за Шкода те държат безобразни цени на употребяваните. Аз бях харесал Октавиа 3 1.6ТДИ на 5 год 100к км оборудване Стайл (или близко) искаха 30к при положение че нова 1.2 ТСИ беше около 32к. ТДИ-то беше около 36к. Та или много са преувеличили цената или си хванал няма такава промоция
  • #21
    анонимен ( преди 5 години )
    * За модел който в каталога излизаше около 60 преди отстъпката. Разбира се каталога беше заключен по време на промоцията за да не се вижда че промоция няма.
  • #20
    анонимен ( преди 5 години )
    Като купуваш от върната от лизинг, не гледай цената дето ти казват, че е била. Конкретен пример за Киа от преди година - обещаваха нов Спортидж на около 30% отстъпка. Само че коричната цена беше обявена на 70к. За модел който в каталога. Същото важи за дилъра на ВАГ за употребявани. Всички дават някакви космически начални цени колкото биха били в Европа. Отделно като окомплектоваш ти дават оферта 10-тина % надолу.
  • #19
    анонимен ( преди 5 години )
    ... 50% в България, и тогава цялата сметки изтича в канализацията.
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    Всичко е въпрос на параметрите които се залагат при покупката на кола. Покупката на нов автомобил който се кара 8 г. излиза по-евтино и безаварийно от покупката на 2 на по 4 г. които се карат по 4 г., както и от такъв на 4 г. който се кара 8 г. Най-евтино излиза покупката на 5 г. кола която се кара 5 г. Трябва да се има впредвид обаче, че при покупката на втора ръка коли, били те и на по 3-4-5 г. шанса да се попадне на лимонка, фирмена кола карана като за последно или катастрофирала такава е над ...
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    След първата купена нова кола с която изкарах 12г. без сериозни ремонти,си купих отново нова и никога не съм мислил за 2-ра употреба. Това,че някои казват за колите 2-ра употреба са по-сигурни от новите,означава,че тези хора въобще не са в час. Господа,а какво ще карате като 2-ра употреба, ако западняците не си сменяха колите по-често от чорапите,означава,че те са по-глупави от вас,а вие таковате дявола във въздуха. Помислете!
fallback
Последни