Компанията Ford представи на автосалона в Детройт най-радикалния вариант на купето Mustang. Това е версията Shelby GT500, която е получила 5,2-литров V8 с компресор, чиято мощност превишава 700 к.с. Това превръща автомобила в най-мощния модел на Ford в цялата история на марката.
Въпреки че като обем този двигател се доближава до мотора Voodoo, поставян на Mustang Shelby GT350, между двата агрегата няма почти нищо общо. Новият двигател е високооборотен, атмосферен, като благодарение на компресора Roots и течния интеркулер, мощността му превишава 700 к.с.
Специално за GT500 е разаботен нов алуминиев блок на мотора с увеличени канали за охлаждащата течност и маслото, а също така и усилени основни компоненти- Двигателят работи в комбинация с роботизирана скоростна кутия, която за първи път се поставя на Mustang. Това е 7-степенен агрегат Tremec с два съединителя, който сменя предавките за 100 милисекунди.
Водачът има на разположение 5 режима на работа на трансмисията и мотора, като сред тях са пистов и за драг-надпревари. Първият е предназначен за любители, които искат да се пробват на писта, а вторият – за ускорение на права отсечка.
Засега от Ford разкриват малко даннни за динамиката на автомобила, но се знае, че от 0 до 96 км/ч (60 мили) Mustang Shelby GT500 ускорява за 3 секунди. Изминаването на ¼-миля (402 метра) отнема под 11 секунди. От толкова се нуждаят автомобили като Porsche 911 GT2 и Nissan GT-R Nismo.
Mustang Shelby GT500 също така е получил окачване с променлива геометрия, активни амортисьори MagneRide и спирачни механизми Brembo с дискове с диаметър 402 мм, които са и най-големите спирачки в историята на американското автомобилостроене.
Като опции за пилотите-любители са достъпи два пакета - Handling Package (регулируеми опори на предните стойки и спойлер) и Carbon Fiber Track Package, в чийто състав влизат карбонови дискове, пистови гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, регулируемо антикрило от карбон и сплитер под предната броня. При втория вариант отсъстват задни седалки, което е направено за постигане на по-ниско тегло.
Снимки: Ford