IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Британски роудстър с 4.6-литров V8 от Ford Mustang

Въпреки интересния си дизайн и добрите качества Parradine 525 S се оказва провал

Британски роудстър с 4.6-литров V8 от Ford Mustang

Историята на марката Parradine започва в средата на 80-те години, когато Джон Парадайн основава компания Deltayn за производство на кит-карове Pegasus, базирани на Jaguar XJ. През 1987 г. тя се превръща в Parradine Motor Company PLC, която предлага същия модел Pegasus, но вече не под формата на кит-кар, а като луксозен роудстър от клас, по-подходящ за TVR.

Четири години по-късно, през 1991 г., производството спира. Според някои съобщения за този период компанията е успяла да направи само 25 коли. През 1998 г. обаче тя по чудо се преражда под името JJR Automotive Ltd. Първият автомобил на възкръсналата марка е стилният роудстър Parradine V8S, известен още като Parradine 430.

Parradine 525 S - 1

Автомобилът е оборудван с 4.6-литров V8 от Ford Mustang, който развива 430 к.с. Двигателят е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия от същия Mustang. Година по-късно този агрегат е оборудван с турбокомпресор, който повишава мощността на 525 к.с. Роудстърът с този двигател е наречен Parradine 525 S. Тази мощност в автомообил със задно задвижване и с тегло от само 1350 кг, осигурява отлично качество на пътя. Ускорението от място до 96 км/ч отнема 3,8 сек, а максималната скорост е 328 км/ч.

Каросерията е изработена изцяло от полимерен материал, под който се намира стоманена рамка със собствена конструкция от подсилена сплав. Автомобилът е "обут" в 18-инчови гуми, които осигуряват отлично сцепление. Интересен факт е, че в началото производителят обмисля да се откаже от огледало за задно виждане, като смята, че вместо него в серийния модел ще има камера и монитор.

Parradine 525 S - 2

Цената на автомобил без ABS, без системи за контрол на сцеплението и дори без въздушни възглавници, при това от началото на века, е 161 000 долара, колкото Porsche 911 Turbo и Ferrari 360 Modena. Ясно е защо продажбите на модела са близо до нула. Parradine 525 S е последният опит на компанията да оцелее, след което тя завинаги потъва в забвение.

0 от 500