Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Дузина чисто нови BMW Серия 5 от 1994 излизат на търг в България

Безценната находка от неупотребявани Е34 най-вероятно е свързана с бившето "Булгарлизинг"

Изключително рядък търг за класически BMW е на път да се проведе в България. Става дума за около дузина автомобила от Серия 5, производство 1994 година, но с нулев пробег и с неразопаковани от найлоните седалки. Пакетната цена на автомобилите, сочени от много познавачи за бъдещи класики, може да надхвърли 150 000 евро.

BMW E34 търг

Част от планираните за търг неупотребявани E34. Седалките са още с оригиналните найлонови опаковки. Снимки: ЦЕНТЪР ЗА БОРБА С РЪЖДАТА

Снимки на паркираните в склад "петици" бяха разпространени от Facebook-страницата "Център за Борба с ръждата". Според Ангел Ангелов, сервизен съветник в един от столичните дилъри на BMW, автомобилите са версии 520i и 525i, като са закупени от корпоративен клиент от "Дару Кар", тогавашния дилър на BMW в България. Периодично са били обслужвани и с подменяни масло и спирачна течност. В момента машините са в Благоевград и предстои да бъдат обявени на търг, като очакваната цена е между 10 000 и 15 000 евро за бройка.

BMW E34 търг


По непотвърдена информация автомобилите са били поръчани от рент-а-кар компания, свързана с Димитър Тадаръков - един от приватизаторите на "Булгарлизинг" и шеф на Фонд Земеделие по време на кабинета на Тройната коалиция. Всъщност най-вероятно въпросната рент-а-кар компания е именно "Булгарлизинг" - основано през 1985 година държавно търговско дружество, на което Тадаръков бе заместник-генерален директор, преди да го приватизира по схемата "дълг срещу собственост".

Много от автомобилите вече са минали в частни ръце по един или друг начин, а очакваният търг ще е за оставащите бройки.

BMW E34 търг


BMW Серия 5 с код Е34 e третото поколение на модела, продавано между 1987 и 1995 година (и до 1996 за версията Touring). Сред BMW-ентусиастите то се ползва с репутацията на последната "механична", необременена с излишна електроника "петица". Благоевградските коли са сред последните произведени - през 1995  Е34 бе заменена от Е39.

В последните години търсенето за добре запазени модели постоянно расте. Машини от 1994 в добро състояние на по стотина хиляди километра пробег се предлагат средно около 10 000 евро в Mobile.de. Миналата година гаражна "петица" от 1992 с едва около 5 000 км пробег бе купена за почти 48 000 евро - повече, отколкото е струвала като чисто нова навремето.

BMW 5 E34


Каквото и обслужване да са получавали складираните в Благоевград коли обаче, те със сигурност ще се нуждаят от доста ремонтни работи, преди да са готови за движение. Най-вероятно проблем ще е и регистрацията им, тъй като те отговарят на твърде остарелия екологичен стандарт Евро 1. Вариант е да се превозят до Германия и да се регистрират там, преди повторно да се внесат в България.

 

0 от 500
  • #3
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тези Е34 със редовите атмосферни шестаци имат страхотен звук! Звука е някак механичен и идва от самия двигател. Няма нищо общо със съвременните ширпотреби на БМВ който звучат ужасно отвън а вътре пък изобщо не се чуват и затова се налага да инсталират фалшив синтетичен звук който идва от тонколоните в купето. Все едно играеш на компютърна игра. Пълна пародия.
  • #2
    33 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Карах същото БМВ преди 12г. 520i 6 цилиндъра 2000куб. 150кс. Истинскa кола, здрава надеждна и лесна за обслужване. Върви доста добре дори и по съвременните стандарти. 0-100 за около 9 секунди, макс. скорост над 210км. Без проблем поддържа 150-180км на магистралата. Средно харчи около 9-10 бензин. На 5-та със 100км/ч харчи около 7. Вече никой не прави такива аналогови коли, а те са много приятни за каране. Дори и пак бих карал едно такова.
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Tова си е наистина за "ценители"! Не знам за нулевия пробег или найлоните по седалките, но това , което се вижда по снимките трябва само ценител да даде 10 - 15к и нагоре в евро! Помещението ,където са колите прилича на някоя катакомба, от което някои коли май имат повреди по боята.Иначе, на една от колите изглежда задното стъкло е счупено, а на червената липсва капачката на резервоара! Кой знае какви неща има, които не се виждат от снимките....