IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо в гумите вече се слагат стари бутилки

Новата технология не само намалява замърсяването, но и ги прави по-издръжливи

Автомобилните гуми остават встрани от фокуса на повечето еколози, обсебени от ауспуха на двигателя с вътрешно горене. Но истината е, че гумите също са източник на сериозно замърсяване - веднъж при производството им, което поглъща много енергия, вода и суровини, и втори път на пътя, когато от тях се отделят фини частици.
    
     

    
      
Сега обаче германският гигант Continental решава и двата проблема с новата си технология ContiRe:Tex - същата, която донесе на компанията титлата "производител на годината" от последните награди на Тire Technology International - най-престижните в този сектор.
   
     
Continental, ContiRe:Tex, Focus on Tomorrow, гуми от бутилки
     
        
Технологията Re:Tex не само спестява материали, енергия и вредни емисии при производството, но и в съчетание с други решения прави гумите по-дълготрайни. А най-удивителното е, че тя бе доведена от оригинална идея до серийно производство само за броени месеци, и през 2022 година вече е въведена масово при гумите от сериите Premium Contact, EcoContact и All-Season Contact.
    
      
 Continental, ContiRe:Tex, Focus on Tomorrow, гуми от бутилки
    
         
Какво е ContiRe:Tex? Тази технология замества обичайния полиестер в корпуса на гумата с рециклиран материал, който се получава от преработката на пластмасови бутилки. Става дума за така наречените PET бутилки - изработени от полиетилен терефталат, в които си купуваме вода и безалкохолни напитки.

Това носи двойна полза: първо, спестява петрола и емисиите за производство на първичен полиестер, защото за рециклирането е нужна много по-малко енергия. И второ, намира приложение на изхвърлените бутилки, които иначе задръстват сметищата с мъчноразградим боклук.
    
       
Continental, ContiRe:Tex, Focus on Tomorrow, гуми от бутилки
    
      
За една гума, създадена по новата технология, отиват между 9 и 15 бутилки, в зависимост от размера. За да увеличи екологичния ефект, Continental изкупува и изволзва тези бутилки само от райони, където няма действащ цикъл за рециклирането им.

Бутилките се почистват, претопяват и превръщат в гранули, от които се създава нужната за производството на гуми плетка от полиестерни нишки. В процеса няма никакви междинни химически стъпки, което означава, че няма допълнителни вредни емисии.
     
     
Continental, ContiRe:Tex, Focus on Tomorrow, гуми от бутилки
     
       
Крайният продукт по нищо не отстъпва на полиестерните влакна и издържа на всички тестове за вътрешно налягане, тежки товари и високи температури. Всъщност Continental първо ги тества в нашумялото офроуд състезание за електромобили Extreme E.

Тази технология, в съчетание с други иновации, помага германската компания да използва средно с 55% по-малко вода и със 17% по-малко енергия от средното за индустрията.
    
      

 

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 21 ( преди 2 дни )
    ти ядеш свински черва и шкембе, които никой не си дава особен труд да измие преди това. Не драматизирай излишно :D
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Абе щом вече ще ядем щурци, *** и всякакви насекоми без да го искаме, що пък да не правят гуми от стари пластмасови бутилки и да ни убеждават, че са много убави. Те и за насекомите казват, че били много полезни и вкусни. Евроджендърска работа....
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    CSR ( преди 3 седмици )
    Това са само доклади за соцялна отговорност. Много бла бла и малко истина в тях.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 месец )
    Колкото и да са тежки пътните условия, със сигурност имаш по-добри шансове с по-качествени гуми. А за дупките и разпраните гуми - до сега никога не ми се е случавало. Може би защото карам разумно, а не се силя с 200 по второкласните пътища. Дори и на магистралите ни карам с 150, не повече. Та лично за мен няма дилема дали си струва да се кихнат много пари за добри гуми - живота ми е по-мил от парите. Пари се изкарват, но стане ли белята - няма връщане назад.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Случайния... за някои неща си прав. Но.... при непочистен и неподдържан път, и тия гуми няма да те спасят. Особено ако си с БМВ, пък и с куатро да си. И второ, гражданската може и да не покрие ламбото, но и винетката няма да покрие разпраното в яма конти...Така че, по-леко в нета и на пътя ;)
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 месец )
    Шофьорските умения никой не ги е отменял, нито законите на физиката. Но колкото и да си голям шофЕр с летни/износени/евтини гуми на заснежен планински път си готов. Каквито и системи за безопастност да имаш, ако ще и 8х8 да си - гумата ти е единственото сцепление с пътя. Така че по-добре най-добрите гуми за оптимални резултати.
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Хи хи ( преди 1 месец )
    Едни братя от Клермон Феранумират от смях...
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Батко ( преди 1 месец )
    Ако си лефчо , и с гуми за 5 000 лв.ще влезеш в някой багажник , или ще гушнеш някоя мантинела .
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    13-ти, това го казваш, щот си вече милиардер, нали! Аре пий си хапчетата и тогава коментирай, че много се излагаш!
  • #13
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 8никой не ти пречи и ти да станеш милионер, посред милиардер и т.н.