В повечето държави извън Чехия дейността на компанията Tatra е известна предимно с производството на камиони и други типове професионална техника, включително трамваи. През голяма част от миналия век компанията също така проектира и произвежда най-луксозните пътнически превозни средства в страната. Марката се прочува като един от пионерите в разработването на аеродинамични автомобилни каросерии и може да се похвали със забележителни технически достижения.
Tatra 613 е рядък модел от късния период на автомобилното производство на марката и представлява седан с четири врати и V8 двигател, който е бил продаван предимно на държавни служители и едри интустриалци. Един много рядък екземпляр от 613 в момента се продава в Чехия. Колата, която виждате изобразена в галерията по-долу, е 613 Electronic, от която са произведени само 17 бройки.
Тази конкретна кола е направена през 1993 г. и разполага със споменатия 3,5-литров V8 двигател, монтиран на зад задния мост. Традиционно за автомобилите на марката, двигателят е с въздушно охлаждане, а конкретната версия разполага и с електронно впръскване на гориво. Максимална мощност от около 200 конски сили.
Въпреки че е базиран на модел, чиито корени стигат до средата на 70-те години, когато той е създаден от Vignale, Tatra 613 Electronic се отличава със силно модернизиран интериор в сравнение с предшествениците си. Моделът е амбициран да конкурира най-добрите немски луксозни седани по онова време и е оборудван от със система за гласово известяване, която съобщава за грешки в автомобила и други важни съобщения - технология, която беше използвана при Renault 25, например.
Наред с това, усъвършенстваният инструментален панел е снабден с два малки дисплея, придружаващи традиционните аналогови часовници.
Тази конкретна кола в момента се намира в Прага и е с пробег от 231 000 километра. В обявата се упоменава максимална скорост от 230 километра в час Продавачът иска около малко над 102 000 евро за редкия чешки седан.
Моделът 613 е наследен от Tatra 700 през 1996 г., който на практика представлява поредна модернизация на оригиналния първообраз от 70-те. Той получава по-голям 4,3-литров вариант на V8 двигателя, което му осигурява повече мощност и по-висока максимална скорост. От него са продадени 75 бройки преди спирането на производството през юли 1999 г. Tatra 700 беше един от последните оцелели серийни автомобили с двигател с въздушно охлаждане.
Още снимки на този забележителен екземпляр от Tatra 613 Electronic - вижте н галериятга: