IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault 21 Turbo - френският експрес от края на 80-те

В родината си моделът е известен с прякора си "TGV" - прочутата високоскоростна влакова линия

Представен за първи път на 20 ноември 1985 г. и официално пуснат на пазара през февруари 1986 г., R21 заменя остарелия R18. След фейслифт през 1989 г., производството продължава до 1995 г.


Renault 21 Turbo


Автомобилът се продава като седан и комби, има и версии със задвижване на четирите колела, а просторът, функционалността и комфортът са сред силните страни на всички негови многобройни модификации през годините.

R21 Turbo стартира през 1987 г. и съчетава мощен двигател с динамично поведение на пътя и огромно вътрешно пространство. Той се задвижва от четирицилиндров 8-клапанов агрегат с кубатура 1995 куб. см, снабден с турбокомпресор Garrett T3 и междинен охладител на сгъстения въздух.


Renault 21 Turbo


Мощността на този впечатляващ задвижващ агрегат достига 175 к.с. при 5200 оборота в минута, максимумът на въртящия момент е 270 Нм при 3000 оборота в минута. Тягата се предава към предния мост чрез петстепенна механична скоростна кутия.

Окачването е спортно, тип Макферсън с напречна стабилизираща щанга отпред и с четири рамена и телескопични амортисьори на задния мост. Спирачната система е с 285 мм вентилирани дискове отпред и 255 мм твърди дискове на задните колела.


Renault 21 Turbo


Серийният размер на гумите е 195/55 R15. Размерите са: дължина 4498 мм, ширина 1714 мм, височина 1400 мм, междуосие 2597 мм. Теглото е 1190 кг. Максималната скорост достига сериозните за такъв тип по онова време 227 км/ч, времето за ускорение от 0 до 100 км/ч също си го бива - 7,4 секунди.
 

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Brudleyp ( преди 8 месеца )
    Ей, имах едно такова края на 90те, хубавичко бягаше, ама големи ядове с охладителната система имах. Карах го почти година и го пуснах на следващия.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 4,като гледам кютука Митсуспиши и лебеда Рено 21 винаги бих избрал Рено-то,1а ти си карай дръпнатия оризар.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 1,ами един от най-големите ++++ ве е поцинковането на каросерията като това спира ръждата,не че французите са се славили с производители на ръждиви коли за разлика от Счупел/Опел/,а е от немската научна мисъл продукт.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    На едни близък, светла му памет, му дадоха Невада, тъмно синя. Беше служебна, замени Лада 07. Един път ме вози на Реното, наистина изглеждаше като космически кораб. Между другото, други близки имаха Рено 9 по това време, салоните и комфорта вътре бяха несравними.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    до шестия "разбирач" и като се събуди краката отвити пак, нали?
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До по долния ( преди 8 месеца )
    Японските коли винаги са вървели с кашон части към тях а как гниеха само опел им беше конглокент маздите особено.
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 8 месеца )
    До #4 Не си мерим "разбирачеството", а просто казвам, че хората се впечатляваха, когото някой чужденец пристигне с нова, лъскава кола независимо дали френска, немска, американска и се спираха да оглеждат! Сега станаха много махнаджиите, понеже има всичко от всякъде, включително информация за надеждност, ремонти, цена на частите. Хората, които бяха успели да си внесат западни коли преди 1972г., когато въведоха забранителните мито от 200%, си пълнеха мазите с части, че ако нещо изпищи!!!
  • #4
    8 rate up comment 18 rate down comment
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Хаха. На фона на руските коли всичко е космически кораб! Но погледни примерно едно Mitsubishi Galant VR-4 от 1987г и тогава и Реното почва да ти изглежда като сандък.
  • #3
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Класика ( преди 8 месеца )
    Някой изобщо имали настроение да коментира гледайки тези красиви коли и сегашните кошмарни *** натъпкани с най опасната и ненужна електроника налагащи и се от богати корпоративни икономически клубове и подкупна реклама плащайки на автомобилопроизводителите да ни го мушкат на * ишлеме*... Май,май...най добре е да дойде " атомната бомба"...
  • #2
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 8 месеца )
    На фона на продаваните у нас през осемдесетте сандъци с двигател, тези, а и рено 9, 11, Фуего, бяха космически кораб! Хората се спираха по улиците да ги разглеждат!