
Renault Megane RS е динамичен, стилен и стабилен автомобил, чийто потенциал обаче трудно може да бъде разгърнат на картинг писта. Спънатото трасе изискваше много бърза и прецизна работа с педалите. Постоянно се редуваха шеметни ускорения и спирания заради безбройните остри завои на пистата. Сравнително дългата старт-финална права ни даде възможност да усетим динамичните възможности на Megane RS, а острият, обратен завой, който следва веднага след нея, ни показа, че спортистът е и много стабилен. Това се дължи най-вече на специалното окачване, което в случая беше "Sport", спирачките Brembo и гумите Dunlop.

Всъщност събитието беше организирано от френската автомобилна компания и от Dunlop, които обуват серийно Megane RS с гуми SP Sport Maxx TT. Както знаете, гумите имат нелеката задача да държат автомобила на пътя, в случая на пистата, която не е проектирана за спортисти с 250 к.с. под капака. SP Sport Maxx TT обаче са предназначени за точно такива ситуации - спортно, екстремно каране и максимално удоволствие от шофирането.

Ако трябва да бъдем искрени, първоначално бяхме скептично настроени към това събитие – тест драйв на спортна кола по спъната картниг писта... След като преминахме през първия завой обаче, разбрахме, че трасето е избрано съвсем преднамерено - колата доказа, че освен много бърза е и много сигурна и предвидима.

Какво представлява Megane RS. Това е автомобил, вдъхновен от света на моторните спортове, който съчетава агресия и комфорт ведно. Предлага два вида шаси - Sport и Cup. Първото доставя неочаквано много комфорт дори при ежедневна употреба, а второто - чист спорт. Cup разполага с по-стегнато окачване и с диференциал с повишено триене, който неутрализира типичното недозавиване при мощните коли с предно предаване.



За максимално удоволствие в кокпита е интегриран така напречният мултифункционален монитор R.S. V1. - могат да се правят настройки на реакцията на педала на газта, да се проследи диаграма за страничното и надлъжно ускорение, да се засичат времена на обиколки и много други.

Возилото е оборудвано с 2.0-литров 16V Turbo двигател с 250 к.с. и 340 Нм. Разчита на 6-степенна механична скоростна кутия, като ускорява от място до 100 км/ч за 6.1 сек и развива максимална скорост от 250 км/ч. Разходът на гориво в градски цикъл е 11.5 литра, а при извънградски - 6.7 литра.

Силата на Megane RS стъпва на пътя върху колела с размер 18 или 19 инча, обути с гуми Dunlop SP Sport Maxx TT. Слоганът на гумата е "Изключително усещане", което се гарантира от комбинацията от Kevlar конструкцията, наночастици и различните параметри на Touch Tehnology като MRT, по-равния профил на протектора и неговата асиметрична шарка.


4