Автомобил в компактния клас представен пред широката публика на автомобилния салон във Франкфурт през есента на 2009 година. С новата астра опел успя да направи голяма крачка напред. Моделът представлява много добра алтернатива на Golf и Focus. Автомобилът има много солидна и чиста изработка. Шасито е много добро, особено версията FlexRide (доплащане). Като цяло в списъка с опциите има всевъзможни екстри за този клас като система за разпознаване на пътни знаци или ксенонова осветителна система с асистент на дългите фарове.
Вътрешно пространство:
На предните седалки може да седи удобно дори човек с ръст над 2 метра. Като цяло субективното усещане за пространство е много добро. Отзад има две пълноценни седалки и една по-малка по средата. Ако предните седалки са „нагласени“ за човек с ръст до 1,85 м, отзад могат да се чувстват удобно пасажери с ръст над 1,90 м. За трима възрастни един до друг на задните седалки обаче е тясно, широчината е под средната за този клас.
Управление:
Управлението на новата Astra J изисква известно привикване, защото ергономията на много места е пожертвана в името на дизайна. Опознае ли човек веднъж колата си, ще се чувства много добре в нея. Воланът серийно е с двупосочни настройки, така че хора с различен ръст могат да се чувстват удобно зад него. Разположението на педалите и скоростния лост също е удобно.
Инструментите са ясно „четливи“ с добър контраст – отново има индикатор на температурата на охладителната течност. Бордкомпютърът показва моментен и среден разход, а също и за колко километра ще ви стигне горивото. Чистачките и фаровете могат да се поръчат със сензор, ако сметнете, че подобни екстри ви трябват.
Багажник:
С обем от само 305 литра багажникът на Astra J изостава значително от този на най-големите конкуренти VW Golf (350 литра) и Ford Focus (360 л).
Двигател:
Новия 1,4 литров бензинов турбо мотор (103 kW/140 к.с.) е мощен, но настройките на скоростната кутия на пета и шеста предавка са безкрайно дълги.