IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново поколение “stop & start” в група PSA

През третото тримесечие на тази година френската група PSA Peugeot Citroen ще започне да монтира на своите автомобили системата stop&start от ново поколение.

Ново поколение “stop & start” в група PSA
Първоначално ще се монтира на автомобилите с дизелови двигатели и ще може да работи както с автоматичните, така и с механичните трансмисии. Новата система ще може да спира двигателят още преди цялостното спиране на автомобила. 



При колите с автоматични скорости моторът ще бъде изключван при скорост около 8 км/час, а при тези с механична скоростна кутия още при скорост от 20 км/час. 

Системата е на фирмата Valeo, като позволява да се намалят вредните емисии средно с пет грама на км. Тя подобрява и ефективността на автомобилите на които се монтира, като намалява средния разход на гориво с около 15% в градски цикъл на управление. 

Да отбележим, че стандартните системи стоп-старт спират двигателя едва при пълно спиране движението на автомобила (на светофари или в задръствания). 

Системата може да стартира двигателя за 4 десети от секундата. При механична скоростна кутия това става с натискането на съединителя, а при автомат с пускането на педала на спирачката.

 В съобщението на PSA за медиите се казва, че „поради отсъствието на каквито и да са вибрации и шум, водачът дори не забелязва процеса на рестартиране на двигателя. 

От PSA планират след около две години да произвеждат по един милион автомобили с тази система.  
0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    И аз се притеснявам на светофарите, като изключа мотора. Все си мисля, че някой ме гледа, мислейки си, че имам Start-Stop система. Да, ама не. Имам контактен ключ с имобилайзер, дето ме бави понякога :P
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    И в кой модел VW пуснаха серийно Старт-Стоп, че не разбрах?!Иначе, наскоро пробвах Волво С30 с такава система и се държеше много културно. Само трябва малко привикване, а също и малко странно те гледат по светофарите, понякога :)Можеш без да искаш да спечелиш титлата за "най-некъдърен шофьор".Иначе, това е бъдещото. До 5-10 години повечето автомобили ще са с такава система. Относително несложна е, но пести гориво и емиисии.
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    ??? ( преди 15 години )
    къде го видя тоя ситроен със страт-стоп!Виж им сайтa и в момента го нямат,още не са открили топлата вода.Не си смучи измислици от wikipedia.ФВ миналата година го пуснаха серийно
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Прав бях - именно Citroen са основоположници на съвременната генерация старт-стоп системи през 2006. Иначе VW са първи, през осемдесетте. Което прави Citroen, точно както казах - "едни от първите".http://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    phantom user ( преди 15 години )
    MNOGO STE RAZBIRA4ITE I DRAZNITE KARAITE SI KENEFITE I NE PI6ETE ZA PSA KATO NE ZNAETE HORATA SA PUBLIKUVALI NE6TO NOVO I VIE VEDNAGA ZNAETE POVE4E OT TQH :)
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    аз ( преди 15 години )
    защо им е серво, може с електроусилвател. Туинго имат такъв от 98 година, а май не са първите...
  • #7
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Scirocco ( преди 15 години )
    По-полека да не са били първи Ситроен!Първи със страт-стоп бяха BMW и Hyundai.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Citroen бяха едни от първите, може би дори първите, които въведоха такава система в сериен модел, ако не се лъжа в едно специално изпълнение на C3 Pluriel.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    и на мен ми мина тая мисъл през акъла, но предполагам, че са предвидили това и има някаква система която да поддържа сервото, докато двигателя е изгасен.освен това, даже и без серво, пак имаш спирачки.
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Задръстване, лек наклон, колоната от автомобили бавно се движи напред. Двигателят е изгасен. Пускаш и натискаш няколко пъти спирачките за да се движиш в колоната и на поредното натискане педалът става твърд "като камък", 'щото помпата не бачка. Докато натиснеш съединителя и двигателя заработи вече си спукал бронята на колегата пред теб и веселбата започва.