Това се прави заради малкия пазарен дял (в САЩ) на марката от 0.8% през миналата година. Като цяло пазарният дял на Ford е 16%. Всъщност през последните години Mercury не правеше оригинални модели. Това което се предлага на пазара са модели на Ford с марката на Mercury.

Имаше предложение да се направи с Mercury това, което GM прави с Buick – превръща го в американска версия на своите европейски модели. Във Ford обаче приеха друг подход и директно представиха европейските Fiesta и Focus на американския пазар.
От Ford заявиха, че закриват марката до края на тази година, като ще подпомагат както досега всички собственици на модели от Mercury чрез своите центрове за Ford и Lincoln.
Марката Mercury се появява на пазара преди 71 години и още тогава е в групата Ford, като алтернатива на масовите модели на марката и на луксозните Lincoln.
Най-успешната година за марката е 1978, когато са продадени 579 498 автомобили с марката Mercury. От тогава до днес обаче, продажбите падат, за да стигнат до 92 299 броя през 2009 г. През първото тримесечие на тази година, продажбите на Mercury са едва 1.9% от общите световни продажби на Ford.


0