
Както досега, и новият C4 ще се конкурира с VW Golf, Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra, Toyota Auris и др. Първото впечатление е, че промените в дизайна са доста консервативни. Новият C4 е взел доста от дизайна и стила на концепцията DS High Rider, която също ще стигне до серийно производство през следващата година, като DS4 и вероятно ще замести сегашното купе на С4.

Разлики между двата модела разбира се има, особено след първата (А) колонка.
Няма изненади при новия С4 и в интериора, като таблото отново е общо с DS High Rider. Като цяло стилът на новата генерация на С4 е станал по-консервативен и близък до този на по-големия модел C5.

В технически план има доста промени. Заменена е кормилната система с неподвижна централна част на волана с по-конвенционална, няма го и централния LCD екран. Размерите на компактния модел на Citroën са нараснали и вече дължината му е 4330 мм (с 55 повече от досегашния модел), широчината е 1790 мм (+17 мм), а височината е 1490 мм (+32 мм).

Обемът на багажника е 408 литра или с 82 литра повече от досегашния модел на C4. Все още няма подробности за двигателите с които ще се предлага новото поколение на С4.

Ясно е, че отново ще има богата палитра от дизелови и бензинови двигатели, атмосферни и турбоверсии. Основната новина за Европа ще бъде хибридната система e-HDi на PSA Citroen – Peugeot, включваща дизелов двигател и електромотор.

Продажбите на новия Citroen С4 ще започнат в Европа веднага след премиерата му в Париж през септември.


2