IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Mazda работят върху нов роторен двигател

Mazda разработва нов роторен двигател за наследникът на RX-7, който ще бъде доста по-икономичен от наскоро спрения от производство RX-8.

В Mazda работят върху нов роторен двигател
Бъдещият 16X ще бъде най-ефективния роторен двигател създаван някога, като ще намали значително и разхода (досега доста висок) на масло от двигателя. 

Без да дават конкретни данни, източници в японските медии съобщават за значително, дори изненадващо нисък разход на гориво при новия двигател. 



Сега в Mazda работят върху най-добрата комбинация между динамика, разход на гориво и вредни емисии, както и за повишаване на максималния въртящ момент. 

При сегашното си състояние новият роторен двигател 16X може да даде на бъдещата Mazda RX-7 около 300 к.с. Това ще позволи автомобилът да ускорява от място до 100 км/час за под 5 секунди. 

От Mazda съобщиха, че вече са наели външни тест-пилоти за изпитания с „муле” на бъдещия RX-7. Дизайнерите вече обсъждат версиите възможни за външния вид на новия спортен модел с роторен двигател. 

Главен стимул за разработката на този автомобил идва от САЩ, където проучване направено наскоро показа, че търсенето за спортен автомобил с роторен двигател би било високо. Източник от Mazda пояснява, че ако не би бил натискът от Mazda USA, този проект не би оцелял.
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Nimi ( преди 15 години )
    Май и идея си нямаш за какво иде реч!Вземи се образовай малко.
  • #14
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    "роторен двигател" - аутомедиа пак утрепаха рибата. Време е да си смените преводачите.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    d-r.Kurtev ( преди 15 години )
    Ako e okolo 30 000$,smeniam 6 !!!
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    roto ( преди 15 години )
    [img]http://i303.photobucket.com/albums/nn125/airbrushmaster70/RotorvsPiston.jpg[/img]
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    igor ( преди 15 години )
    hubav motor no prosto v bg nqma specialsti po rotornite dvigateli koeto e losho
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    и не забравяйте че спечелиха леман с роторен мотор, а там всичко се е разваляло :-). роторните мотори са и много по леки и RX маздите тежат по 200кг по малко от конкурентите си... от това следват много хубави неща.
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    нещо бъркате момчета по отношение на износването - тези двигатели не се развалят ако не останат без масло. един френд в щатите караше една стара мазда рх8 от не знам си кое поколение - на 350к мили беше. проблема е с разхода на бензин и масло и от там не покрива емисиите. иначе мотора е с много ниски механични загуби, но КПДто е ниско заради принципа. но знам че било голям кеф да се кара защото се развъртали до 9-10000 оборота.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    dedo vi ( преди 15 години )
    Ami to4no v tova e ideqta - visoki oboroti i ot tam golqma litrova mo6tnost. Do kolko si spomnqm ot tova koeto sum 4el, vurtq6tiqt moment e nisuk, a za razhoda na gorivo ne znam. No ako me pitate men tozi vid motori e idealen za F1 primerno. Drug e vaprosa 4e onezi *** nqma da raz4upqt leda i da pozvolqt novovavedeniq. Ako zavise6e ot men I disel bih pusnal i vankel i s turbo i bez i t.n. Da vidim koi do kade 6te stigne. No tova e v sferata na utopiqta ve4e... :)
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Така е. Не става за масова употреба. Дано да устискат за нишова.
  • #6
    2 rate up comment 6 rate down comment
    vv ( преди 15 години )
    otkazvat se za6toto tozi vid dvigateli e dosta neefektiven (visok razhod na gorivo,visoki oboroti koeto ot svoq strana vodi do byrzo iznosvane (osnoven remont na okolo 100k km, dvigatelq dosta zagrqva ot trieneto na rotora s bloka na dvigatelq i problem s ekologi4nite normi) predimstvoto e malkite razmeri i tegloto