IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

RENAULT ОБНОВИ ДВА ОТ НАЙ-ПОПУЛЯРНИТЕ СИ МОДЕЛИ

Френската фирма представи обновени два от най-популярните си модели. Фейслифт претърпяха евтиният седан Symbol ( на някои пазари Thalia или Clio Classic), и MPV модела Scenic, който освен това получи и нови мотори.

RENAULT ОБНОВИ ДВА ОТ НАЙ-ПОПУЛЯРНИТЕ СИ МОДЕЛИ
Symbol e произвеждан на базата на миналото поколение на Renaultu Clio, изработва се в Турция и е предназначен да привлече потребителите с по-скромни финансови възможности. От 1999 г. досега са продадени над 550 000 автомобили от този модел. Макар да възниква на базата на Clio II, сега вече има самостоятелен живот, защото няма нищо общо с Clio III. Дори след 7 години автомобилът остава търсен от практично настроените потребители и в Renault не мислят да го спират от производство. На това се дължи освежителния фейслифт, който Symbol e претърпял. Сега автомобилът има нова предна броня, с интегрирани фарове за мъгла, предната маска вече отговаря на новия стил в Renault. Променена е и задната част, която също има нова броня. Логото на Renault е по-голямо и в него е ключалката на багажника. Появили са се и 4 нови цвята. Предлаганите мотори не се променят, остават досегашните шест агрегати, 3 бензинови и 3 дизелови. Базисен е Energy (55 kW), с обем 1.2 литра, следват два агрегата с обем 1.4 литра, като се различават по броя на клапаните. По-силният е с мощност 72 kW. Дизелите са три версии на 1.5 dCi - 48, 50 и 60 kW.
По-големи са промените при MPV модела на Renault, Scenic. Външният му вид сега повече напомня на по-големия „брат" Espace.  Отзад доминират новите светлини с LED-диоди. Променени са страничните предпазни ленти, които са в цвета на каросерията. Появила се е хромирана лайсна в маската, както и нови джанти. Европейският бест-селър в своя клас сега идва с пет нови цвята - три нюанса на синьото, сиво и зелено. В интериора са променени използваните материали, като са се появили и още екстри - CD changer за 6 диска, Bluetooth handsfree и нов дисплей с размер 16.5 cм. Интересно е, че сега се предлага петместна версия на Grand Scénic, която позволява много комфорт и по-голямо място за багаж. Разбира се, седемместната версия също е обновена. Най-голяма е промяната сред моторите предлагани със Scenic. Сега те са осем, половината бензинови, половината дизелови. По-голямата част от тях (с изключение на най-слабия дизел и на най-слабия бензинов двигател) са комбинирани със шестстепенна скоростна кутия. Има варианти комбинирани и с четиристепенната автоматична скоростна кутия Proactive. Базисен двигател е бензиновият с обем 1.4 литра и мощност 72 kW, за Grand Scеnic това е двигателят с обем 1.6 литра и мощност 82 kW. Предлагат се и две версии на бензиновия мотор с обем 2.0 литра, с мощност 98.5 kW и 120 kW. Турбо-версията позволява максимална скорост от 206 км/час и ускорение от 0 до 100 км/час за 8.6 секунди, като средният разход е само 8.1 л на 100 км. Дизелите започват от най-икономичния 1.5 dCi с мощност 60 kW (не се предлага при Grand Scеnic), следва същия мотор с мощност 78 kW, който позволява максимална скорост от 178 км/час  при отличен среден разход от 5.2 литра на 100 км. Най-мощният дизел е подобрената версия на досегашния с обем 1.9 dCi, който вече е с мощност 95 kW вместо досегашните 88 kW. Повечето дизелови мотори са комбинирани и с филтър за твърдите частици. Връх в цялата палитра от мотори е новият дизел с обем 2.0 литра, common rail от трето поколение, имащ мощност 110 kW (150 к.с.) и максимален въртящ момент 340 Nm. Максималната скорост на Scenic с него е 205 км/час, ускорението от 0 до 100 км/час е за 9.4 секунди, а комбинирания разход е само 5.8 л на 100 км.
0 от 500