Новата смес, според Тотал, води до с 4% по-нисък разход на автомобилите, което вече е е доказано пред съответните изпитатели на кръгла писта. От това биха спестили рязбира се, само онези, които наистина навъртат много километри зад волана.
Екселиум-дизелът съдържа в себе си нова смазочна смес, използвана и в двигателя на световния шампион във F1 Фернандо Алонсо. Целта е да се намали механичното износване на мотора и да се повиши ефективността на помпата на инжекциона.
Към сместта са добавени и почистващи вещества, които допринасят за това, животът на мотора да е по-дълъг. По този начин се избягвало образуването на нагар или корозия. Околната среда печели най-малкото от по-ниския разход, но при по-стари автомобили вредните емисии намаляват, според Тотал, с до 25%. Освен това се повишава цетановото число (мярка за броя на въглеродните атоми), което може да се отрази положително върху вискозитета на дизела. Тотал твърди, че по тази причина нивото на шум при студен старт на мотора намалява с до 37%, без загуба на мощност. Още в края на октомври новото гориво ще може да се налива от пистолетите по бензиностанциите на Тотал в Европа, но все още не е ясно каква ще е цената и дали ще си заслужава.