fallback

Рено Клио/Renault Clio

+ сигурно поведение на пътя, комфортно окачване- относително качество на изработката, не особено висока надеждност, ниски облегалки за главата

 История на модела1/91 Представяне на модела с три или с пет врати като наследник на Рено 5. Мотори: 1.2 литров бензинов с 55 к.с., 1.4 литров с 75 к.с., 1.8 литров бензинов с 88 или като 16v с 135 к.с. и 1.9 литров дизелов с 64 к.с.3/94 Фейслифт. Еърбег за шофьора серийно.4/96 Подобрения в модела. Еърбег за мястото до шофьора серийно. Нови мотори: 1.2 литров с 55 к.с., 1.8 литров с 90 к.с., 1.8 литров 16v с 109 к.с.6/98 Смяна на модела, допълнителен мотор: 1.6 литров бензинов с 90 к.с., ABS серийно3/99 Нови 1.4 литров 16v с 98 к.с., 1.6 литров 16v с 107 к.с. и 2.0 литров 16v с 169 к.с.9/00 Нов 3.0 литров V6 мотор с 225 к.с.1/01 Нов 1.2 литров 16v с 75 к.с.6/01 Фейслифт. Нов турбодизел с директно впръскване 1.5 dCi с 65 к.с., по-късно и с 82 к.с.Нервиращи недостатъци в детайла могат да съсипят удоволствието от карането на симпатичния французин. Най-хубавото в Клио: за автомобил с дължина 3.70 метра пространството в купето е голямо. Това се отнася и за багажника. Благодарение на вариращата задна седалка може да натоварите дори малки мебели. Изключително комфортно е окачването. Ако след дълъг път се чувствате изтощени, причината най-вероятно е в меките седалки. През 94 година те бяха заменени с по-твърди, но без съществен ефект. С 1.2 литровия базов мотор с 55 коня Клиото е подходящо моторизирано. 1.4 литровия мотор с 75 к.с. е още по-добър, без да очаквате чудеса в ускорението. По-мощните бензинови версии (88 до 135 коня) изискват и доста повече разходи, поради което са по-редки на пазара. Дизелът с 64 коня не е особено темпераментен, но за лекото Клио е достатъчен при всички случаи. Както много други модели на Рено, Клиото също губи масло. Сред слабите му страни са и калпавите ауспуси и раздрънканото окачване на колелата. Ръждата обаче не е тема. Представения през 98 година и все още актуален наследник също не е пример за високо качество на изработката, но от гледна точкана сигурността е много по-добър. Предни и странични еърбегове, както и ABS вече са серийни за всички модели. Както впрочем и сервото на волана, без което управлението не е много леко. Надеждността не е най-силната страна на Клио, както се оказва от статистиката на повредите, която поддържа пътната помощ. Комфортът и поведението на пътя обаче, и до днес са на висотата на времето. Освен това може да се намери и с модерен комън-рейл дизел с 65 или 82 коня.Най-често срещани повредиГоривна система: при 16v моторите са лошо закрепени бензиноводите, късат се или са неуплътнениЕлектрика: дефектни имобилайзери, акумулатори, магнитни шалтери и корозиращи кабели причиняват принудително спиране. На таблото отказват ключове и светлини, клаксонът онемяваШаси: загуба на масло при предната ос, дефектни лагери на колелатаМотор: прегорели гарнитури на главата, скъсани ангренажни ремъци и бензиноводи, дефектни ауспуси 
Тагове:
fallback
  • #2
    djako ( преди 16 години )
    Здравейте,карам Рено клио-1,2,92г. от пет години,около 10-15хил.км.на година ,всичките описани по-нагоре проблеми ги имах,смених-два пъти лагери,цялата предница, предни амортисьори и пружини, акумулатор, радиатор-воден , казанче за парното,което по принцип е много слабо,аспух-целия,водна помпа,сега в момента двигателят е на основен ремонт-прегоряла гарнитура на главата и много други проблеми,тези коли са направени да лежат по сервизи и автоморги,това е от мен
  • #1
    pi4 ( преди 16 години )
    ne znam za benzinovite,no dizela e bez zabelejki!!! ot vtoroto pokolenie nasam nqma gre6ka!!!
fallback
Последни