fallback

Рено Клио/Renault Clio

+ сигурно поведение на пътя, комфортно окачване- относително качество на изработката, не особено висока надеждност, ниски облегалки за главата

 История на модела1/91 Представяне на модела с три или с пет врати като наследник на Рено 5. Мотори: 1.2 литров бензинов с 55 к.с., 1.4 литров с 75 к.с., 1.8 литров бензинов с 88 или като 16v с 135 к.с. и 1.9 литров дизелов с 64 к.с.3/94 Фейслифт. Еърбег за шофьора серийно.4/96 Подобрения в модела. Еърбег за мястото до шофьора серийно. Нови мотори: 1.2 литров с 55 к.с., 1.8 литров с 90 к.с., 1.8 литров 16v с 109 к.с.6/98 Смяна на модела, допълнителен мотор: 1.6 литров бензинов с 90 к.с., ABS серийно3/99 Нови 1.4 литров 16v с 98 к.с., 1.6 литров 16v с 107 к.с. и 2.0 литров 16v с 169 к.с.9/00 Нов 3.0 литров V6 мотор с 225 к.с.1/01 Нов 1.2 литров 16v с 75 к.с.6/01 Фейслифт. Нов турбодизел с директно впръскване 1.5 dCi с 65 к.с., по-късно и с 82 к.с.Нервиращи недостатъци в детайла могат да съсипят удоволствието от карането на симпатичния французин. Най-хубавото в Клио: за автомобил с дължина 3.70 метра пространството в купето е голямо. Това се отнася и за багажника. Благодарение на вариращата задна седалка може да натоварите дори малки мебели. Изключително комфортно е окачването. Ако след дълъг път се чувствате изтощени, причината най-вероятно е в меките седалки. През 94 година те бяха заменени с по-твърди, но без съществен ефект. С 1.2 литровия базов мотор с 55 коня Клиото е подходящо моторизирано. 1.4 литровия мотор с 75 к.с. е още по-добър, без да очаквате чудеса в ускорението. По-мощните бензинови версии (88 до 135 коня) изискват и доста повече разходи, поради което са по-редки на пазара. Дизелът с 64 коня не е особено темпераментен, но за лекото Клио е достатъчен при всички случаи. Както много други модели на Рено, Клиото също губи масло. Сред слабите му страни са и калпавите ауспуси и раздрънканото окачване на колелата. Ръждата обаче не е тема. Представения през 98 година и все още актуален наследник също не е пример за високо качество на изработката, но от гледна точкана сигурността е много по-добър. Предни и странични еърбегове, както и ABS вече са серийни за всички модели. Както впрочем и сервото на волана, без което управлението не е много леко. Надеждността не е най-силната страна на Клио, както се оказва от статистиката на повредите, която поддържа пътната помощ. Комфортът и поведението на пътя обаче, и до днес са на висотата на времето. Освен това може да се намери и с модерен комън-рейл дизел с 65 или 82 коня.Най-често срещани повредиГоривна система: при 16v моторите са лошо закрепени бензиноводите, късат се или са неуплътнениЕлектрика: дефектни имобилайзери, акумулатори, магнитни шалтери и корозиращи кабели причиняват принудително спиране. На таблото отказват ключове и светлини, клаксонът онемяваШаси: загуба на масло при предната ос, дефектни лагери на колелатаМотор: прегорели гарнитури на главата, скъсани ангренажни ремъци и бензиноводи, дефектни ауспуси 
Тагове:
fallback
  • #12
    Tisho ( преди 15 години )
    Имам Клио , 1,4 16V,98 коня, 2000 г. Вече 2 години го търкалям - 0 дефекти. С него навъртях 4000 км до Хърватска и обратно без проблем. По тамошните перфектни магистрали колата стигна 200 км/ч. Устойчива е на пътя, разход с климатик и средна скорост 120 км/ч - 6,5 л на 100 км. Пъргава е в града, товаря на нея надуваема лодка барабар с мотора в багажника. Да чукна на дърво засега. Слаби места- не особено удобни седалки-за мен са твърди, кофти пластмаса вътре, но перфектна озвучителна система на еМТиВи :) За хора със средни доходи като мен е перфектно решение.
  • #11
    Jore ( преди 15 години )
    Imam clio 92 energy 1.4 , za 3 godini sm mu smenil samo predni poluoski i 2 krushki. Ne znam otkude si kupuvate kolite, i kak gi karate. fakt e che morgi ot germaniq kolkoto iskash, i che si ima kusuri, no za vsqka nad 15 godishna kola da si govorim e qsno samo edno - za smqna e. takiva pensioneri umoreni samo tuka gi karame. I pak tichat, milite
  • #10
    валката ( преди 15 години )
    рендето е супер КОЛа
  • #9
    georgi ( преди 16 години )
    Имам Клио дизел 96 от 3г,сменил съм всички амортисьори,хидравличната рейка,кормилна щанга,дискове предни,накладки,два пъти лагери и всички щанги по предницата...,не че сега пак не вие десния лагер ):.Двигатела е добър,но сега трудно пали,а свещите са бош чисто нови,маркучи нови,филтри,акумулатор...абе немам думи.P.S. ПРОДАВА СЕ!!!!
  • #8
    Сиси ( преди 16 години )
    Имах Рено Клио 1.8 93 г. и ако не беше дало оттечка от акумолатора и да съсипе цялата ел.инсталация още щях да го карам. Незнам какви части сменяте, но аз нямах никакъв проблем с тази кола.Малка, пъргава,икономична и невероятно удобна за дълъг път.Сега имам Меган-дизел, като се изключи, че е тромава сравнение с клиото, също нямам никакви забележки.Проблемите ви не са в марката, а в сервизите които си обслужвате колите.
  • #7
    Gabi ( преди 16 години )
    az karam klio 98 ma godina i kato cqlo sam mnogo dovolna ama mi se preeba elektronikata predi nqkolko meseca i mi odraxa kojata,ina4e drugi problemi ne sam imala na 6 si e
  • #6
    Анонимен ( преди 16 години )
    Момчета, оплаквате от коли от 1992, нищо на тоя свят не е вечно...
  • #5
    angelgh ( преди 16 години )
    Прав е djako ..Рено Клио 1,2 енерджи от 92г. е пълен ***...Само мазохисти могат да го хвалят този Франкенщайн. Лагери сменям през 2 месеца на предницата, селенови втулки през 3 месеца, носачи и двата през 4 месеца и все нещо тропа на тоя малък френски ***. Гори масло няма добро парно, Самарата дето карах преди него беше по-добра а нея имах за *** , е има и по-голям - Рено Клио.
  • #4
    Анонимен ( преди 16 години )
    Що за въпрос бе това?!
  • #3
    Fobcho ( преди 16 години )
    abe reno forever nqmam pove4e vaprosi
fallback
Последни