fallback

Рено Клио/Renault Clio

+ сигурно поведение на пътя, комфортно окачване- относително качество на изработката, не особено висока надеждност, ниски облегалки за главата

 История на модела1/91 Представяне на модела с три или с пет врати като наследник на Рено 5. Мотори: 1.2 литров бензинов с 55 к.с., 1.4 литров с 75 к.с., 1.8 литров бензинов с 88 или като 16v с 135 к.с. и 1.9 литров дизелов с 64 к.с.3/94 Фейслифт. Еърбег за шофьора серийно.4/96 Подобрения в модела. Еърбег за мястото до шофьора серийно. Нови мотори: 1.2 литров с 55 к.с., 1.8 литров с 90 к.с., 1.8 литров 16v с 109 к.с.6/98 Смяна на модела, допълнителен мотор: 1.6 литров бензинов с 90 к.с., ABS серийно3/99 Нови 1.4 литров 16v с 98 к.с., 1.6 литров 16v с 107 к.с. и 2.0 литров 16v с 169 к.с.9/00 Нов 3.0 литров V6 мотор с 225 к.с.1/01 Нов 1.2 литров 16v с 75 к.с.6/01 Фейслифт. Нов турбодизел с директно впръскване 1.5 dCi с 65 к.с., по-късно и с 82 к.с.Нервиращи недостатъци в детайла могат да съсипят удоволствието от карането на симпатичния французин. Най-хубавото в Клио: за автомобил с дължина 3.70 метра пространството в купето е голямо. Това се отнася и за багажника. Благодарение на вариращата задна седалка може да натоварите дори малки мебели. Изключително комфортно е окачването. Ако след дълъг път се чувствате изтощени, причината най-вероятно е в меките седалки. През 94 година те бяха заменени с по-твърди, но без съществен ефект. С 1.2 литровия базов мотор с 55 коня Клиото е подходящо моторизирано. 1.4 литровия мотор с 75 к.с. е още по-добър, без да очаквате чудеса в ускорението. По-мощните бензинови версии (88 до 135 коня) изискват и доста повече разходи, поради което са по-редки на пазара. Дизелът с 64 коня не е особено темпераментен, но за лекото Клио е достатъчен при всички случаи. Както много други модели на Рено, Клиото също губи масло. Сред слабите му страни са и калпавите ауспуси и раздрънканото окачване на колелата. Ръждата обаче не е тема. Представения през 98 година и все още актуален наследник също не е пример за високо качество на изработката, но от гледна точкана сигурността е много по-добър. Предни и странични еърбегове, както и ABS вече са серийни за всички модели. Както впрочем и сервото на волана, без което управлението не е много леко. Надеждността не е най-силната страна на Клио, както се оказва от статистиката на повредите, която поддържа пътната помощ. Комфортът и поведението на пътя обаче, и до днес са на висотата на времето. Освен това може да се намери и с модерен комън-рейл дизел с 65 или 82 коня.Най-често срещани повредиГоривна система: при 16v моторите са лошо закрепени бензиноводите, късат се или са неуплътнениЕлектрика: дефектни имобилайзери, акумулатори, магнитни шалтери и корозиращи кабели причиняват принудително спиране. На таблото отказват ключове и светлини, клаксонът онемяваШаси: загуба на масло при предната ос, дефектни лагери на колелатаМотор: прегорели гарнитури на главата, скъсани ангренажни ремъци и бензиноводи, дефектни ауспуси 
Тагове:
fallback
  • #52
    к ( преди 11 години )
    Ама ако беше 20 годишна мацка, нямаше да говориш така. За колите след 2000 това се перчи заедно с любимата за нашите пътища, диагноза....Голф 2-3. Супер е колицата, а и за дълъг път си лепиш 100 и се наслаждаваш на гледката..;)
  • #51
    perro ( преди 12 години )
    кола само за Веска!!
  • #50
    perro ( преди 12 години )
    не разбирам как могат да ти слагат +
  • #49
    николаи ангелов ( преди 13 години )
    с моито рено клио 97 година вече сьм на 80 хиляди много здрави мотори дефект лагер на главина и жила разход 4.7 6.7 7.0 мотора е д7фабе много добра кола
  • #48
    рендето ( преди 14 години )
    Рено Клио е хубава градска кола, не става за дълъг път, много е неудобна, но в града се чувства добре, харчи малко и има евтина поддръжка.Но старата кола си е стара, не може да искаме много от един 20 г. гурел.:)
  • #47
    рендето ( преди 14 години )
    Карам Рено клио 92 1,2 бензин. Когато я купих колата преди 6 години беше много стегната, ремонтиранаи изкара без проблеми почти 50 000 км, най вече градско. До сега съм сменил предни накладки, спирачна помпа, която не беше за смяна, но аз всеки случай, 2 пъти предното стъкло не по вина на Клиото. Сега ще сменям втулки на предните носачи и задните накладки. Значи за 6 години само на предни/задни накладки и 4 бр втулки.Разбира се за 18 г. кола това е перфектно, ще я карам и после в моргата.
  • #46
    penko ( преди 14 години )
    abe klioto si e lagernica
  • #45
    paco ( преди 15 години )
    абе тука за коята и кола да провея, все едни същи тъпотии намирам .. 2 работи ги пишат във всяко изречение - смешно просто /не надежна , некомфортна скъсани ремъци, прегорели гарнитури / кви са тия глупости ?? каква надженот очакваш от кола в най-ниския сегмент и клас на оборудване?? както е написал тоя "психопат" ;] по-доло не може да си купуваш ремък за 18 лв и да искаш да изкараш 200 000 кминаче има и полезни съвети можеше с 5 изречения дет се казва да кажете всичко - ама в повечето статия явно запълвате само място ;]
  • #44
    lutt ( преди 15 години )
    Нямя да казвам нищо друго освен, че когато караш една кола като чужда булка, слагаш й турски и китайски части и я водиш по "баш майстори".Еми много ясно че ще ти се троши колата. Да не говорим за прекрасните ни пътища дори и мерцедесите ще издадат багажа, нямя нищо вечно на тоя свят.Проблемът идва от всичко това и че караме 20 годишните морги на европейците. Само ще заключа, че от автомобил втора употреба неможеш да очакваш нищо добро, но въпреки това ако се грижиш за един автомобил както трябва той никога нямя да ви остави на пътя каквато и марка и колкото и стар да е той.
  • #43
    lutt ( преди 15 години )
    Нямя да казвам нищо друго освен, че когато караш една кола като чужда булка, слагаш й турски и китайски части и я водиш по "баш майстори".Еми много ясно че ще ти се троши колата. Да не говорим за прекрасните ни пътища дори и мерцедесите ще издадат багажа, нямя нищо вечно на тоя свят.Проблемът идва от всичко това и че караме 20 годишните морги на европейците. Само ще заключа, че от автомобил втора употреба неможеш да очакваш нищо добро, но въпреки това ако се грижиш за един автомобил както трябва той никога нямя да ви остави на пътя каквато и марка и колкото и стар да е той.
fallback
Последни