Toyota Motor Corporation съобщи, че от 10.10.2006 са започнали продажбите в Япония на напълно обновените Corolla седан, която вече се казва Corolla Axio и Corolla Fielder, версия комби.
Името Axio идва от гръцкото axia, означаващо „ценност", нещо имащо стойност. От своя дебют през 1966 г. Corolla е предпочитан автомобил от милиони потребители. От тогава до днес са продадени над 30 млн. различни модификации на Corolla. В момента моделът се продава в 140 страни по света. Новата Corolla Axio е десето поколение на седана на Corolla. При него, както и при комби версията Fielder, Toyota фокусира усилията си върху подобреното качество и поведението на пътя. Това се постига с напълно новият двигател с обем 1.8 литра, тип 2ZR-FE с Dual VVT-i (Dual Variable Valve Timing-intelligent). Двигателят е комбиниран с нова скоростна кутия Super CVT-i (Super Continuously Variable Transmission-intelligent).
Освен моторът с обем 1.8 литра, на Corolla Axio ще се монтира и познатия бензинов двигател с обем 1.5 литра. Прави впечатление, че Toyota предлага доста добро оборудване за Axio и Fielder, оборудване надхвърлящо обичайното за коли от компактния клас.
Ще споменем само системата за предупреждаване за опасност от катастрофа, (Pre-crash Safety System), разполагаща с радар работещ с милиметрови вълни, системата за подпомагане на паркиране (Intelligent Parking Assist system), която има монитор показващ областта зад автомобила, за да улесни водача при паркиране.
При създаването на Axio и Fielder в Toyota са обърнали изключително внимание на безопасността на пътниците. Автомобилите са тествани за удар при по-висока от обикновено скорост. Всички зони на деформация, цялата структура на каросерията и шасито са разработени на базата на THUMS (Total Human Model for Safety), или Цялостен Човешки Модел за Безопасност.
Първоначалните оценки показват, че с модела Axio, Toyota изпреварва главните си конкуренти в компактния клас и това важи най-вече в областта на базисното оборудване и безопасността на пътниците.