Последва Liftback Renault 20/30 от 1975-84 г., но той нямаше успеха на Renault 16. От него бяха произведени общо около 770 000 броя. Този автомобил обаче, послужи за основа Renault 25, който се появи през 1985 и се превърна в най-успешното голямо Renault (за 6 години бяха произведени 780 хиляди броя).
Той беше заместен от Safrane (произвеждан от 1992-99 г.). След него започна провала на френската фирма в този сегмент с появата на Vel Satis. Макар идеята да беше авангардна (да се обединят луксозния среден клас и високообемна каросерия), дизайнът също да беше нетрадиционен, а динамиката не лоша, все пак този опит се провали. Заради слабите продажби модела беше свален от производство.

Сега става ясно, че неговият наследник ще се появи още през следващата година. Новият модел ще има същия произход, като SUV Koleos, това ще рече, че Renault се обръща за помощ към своето подразделение от Южна Корея, Samsung. Седанът Samsung SM5 има дължина 4900 мм и от 1998 се продава в Азия.

Новото поколение на автомобила беше представено през миналата година, като има техническата основа на Renault Laguna. Предлага се само с двулитров бензинов двигател с мощност 103 kW.

Сега става ясно, че за пазарите в Европа се готви версия с марката Renault, която ще се опита да върне позициите на марката във високия среден клас. Колата ще се предлага с различни бензинови и дизелови двигатели и целта е да се конкурира с Opel Insignia. Говори се, че дизеловите версии ще използват техника от Daimler, с който наскоро беше подписан съюз.



0