IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault ще се връща в луксозния клас

Renault иска да се върне в сегмента на високата средна класа с помощта на Samsung и Daimler.

Renault ще се връща в луксозния клас
Всъщност френската марка има доста добри традиции в този сегмент от пазара, които през последните години загуби. През 1966 Renault 16 е “Европейски автомобил на годината” и един от първите семейни хечбек автомобили. Този модел беше произвеждан повече от 15 години. Общо по света бяха продадени 1.8 милиона автомобила от този модел. 

Последва Liftback Renault 20/30 от 1975-84 г., но той нямаше успеха на Renault 16. От него бяха произведени общо около 770 000 броя. Този автомобил обаче, послужи за основа Renault 25, който се появи през 1985 и се превърна в най-успешното голямо Renault (за 6 години бяха произведени 780 хиляди броя). 

Той беше заместен от Safrane (произвеждан от 1992-99 г.). След него започна провала на френската фирма в този сегмент с появата на Vel Satis. Макар идеята да беше авангардна (да се обединят луксозния среден клас и високообемна каросерия), дизайнът също да беше нетрадиционен, а динамиката не лоша, все пак този опит се провали. Заради слабите продажби модела беше свален от производство. 



Сега става ясно, че неговият наследник ще се появи още през следващата година. Новият модел ще има същия произход, като SUV Koleos, това ще рече, че Renault се обръща за помощ към своето подразделение от Южна Корея, Samsung. Седанът Samsung SM5 има дължина 4900 мм и от 1998 се продава в Азия. 



Новото поколение на автомобила беше представено през миналата година, като има техническата основа на Renault Laguna. Предлага се само с двулитров бензинов двигател с мощност 103 kW. 



Сега става ясно, че за пазарите в Европа се готви версия с марката Renault, която ще се опита да върне позициите на марката във високия среден клас. Колата ще се предлага с различни бензинови и дизелови двигатели и целта е да се конкурира с Opel Insignia. Говори се, че дизеловите версии ще използват техника от Daimler, с който наскоро беше подписан съюз. 





0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 15 години )
    'високата средна класа','103 kW'...да, да ...
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    competent ( преди 15 години )
    ВИШ КЛАС.... марш във втори клас,селянче!
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Добре де, след като това ново Рено ще се конкурира с Инсиния, с кого ще се конкурира Laguna? С Astra ли? Ами Megane? Сигурно с Corsa :PPPP И какъв е тоя смешен мотор със 140 к.с. на Samsung? Може би за дребните корейчета е ВИШ КЛАС автомобил, но Боже, кой европеец ще си купи имиджова кола със 140 к.с. ? Има нещо гнило в статията.
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    дд ( преди 15 години )
    да имат с нещо да се похавалят!Като се провалят в серийните автомобили,поне с F1 да замажат очите.Обречена фирма!
  • #12
    12 rate up comment 3 rate down comment
    ддд ( преди 15 години )
    мда затова ред бул с двигател рено е номер едно във формула 1
  • #11
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    А бе нещо не е както трябва.Opel Insignia е в класа на Рено Лагуна.Да не говорим,че Insignia едва ли може да бъде пример за каквото и да е позитивно.Опитали нещо,но е станало на свинче,звънче.Остаряла платформа-колесна база и следа,т.е "стъпва" като комбитата в по-ниския клас.В резултат,тясна и схлупена.Била имала повече продажби от Вектра.Е,как няма да има,за последната година продадоха само 18 000 бр.Не 180 000,а 18 000
  • #10
    8 rate up comment 17 rate down comment
    ? ( преди 15 години )
    Без рено световното ниво на качество в автомобилостроенето ще се повиши значително! Колкото и да ви е мъчно - безработни дилърчета на рено.бг...))
  • #9
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Ивайло ( преди 15 години )
    не сте прави да критикувате рено толкова многоRenault през миналите 10 години се опита да бъде най-авангардната марка с най-смелите решения в дизайна, останаха неразбрани, не им се получи, но ок - никой друг нямаше тази смелост. Без марки като Рено всички автомобили щяха да си приличат още повече... Те се опитаха да влязат в нишата, която ситроен изостави като унифицира колите си.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    flat6 ( преди 15 години )
    не разбирам защо някои коментират снимките в статията по отнощение на луксозния модел, защото те нямат нищо общо с него.иначе самсунга "SMS" горе ме кефи, особено отвътре, където е по-добър на вид от лагуната
  • #7
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Смехурко ( преди 15 години )
    Рено = некачествена ширпотреба и "луксозен клас" имат толкова общо, колкото магарето с расов жребец!!