Малко в страни от големите премиери на световните марки остана в Париж една фирма, която упорито залага на необикновения дизайн и нестандартните форми. Дори името не е такова, което да запомниш или изговориш лесно - Ssangyong.
Цялата стратегия на фирмата е основана на производството единствено на модели SUV, имащи задвижване 4х4. Така е и с новия Actyon - един от SUV моделите имащи най-смел дизайн в днешно време.
Actyon ще замени Ssangyong Korando, който има много общо с външния вид на Jeep. В Корея Actyon вече е в дилърските салони, докато за Европа това още предстои да се случи, затова модела беше показан в Париж. Автомобилът е петместен, с дължина 4455 мм, широчина 1880 мм и височина 1740 мм. Главната конкуренция за новия модел на Ssangyong в Европа ще бъдат Kia Sportage и Hyundai Tucson.
Дизайнът на Actyon отново изглежда шокиращ в сравнение с останалите модели в този клас, където се залага на по-традиционни форми. Дали това е печеливша стратегия е трудно да се каже. С външния вид на Actyon човек определено трябва да свикне. Първоначално той предизвиква крайни емоции - от възхищение до определено несъгласие. Едно обаче е ясно, Actyon не оставя безразлични след себе си. Колко са моделите днес, които могат да се похвалят с подобно въздействие? Иначе автомобилът има всички качества на един SUV модел. Интериорът е вариабилен и практичен. Седалките имат анатомична форма и са много удобни. Цветово вътрешния дизайн е решен в два нюанса на червено и черно. Материалите са изненадващо качествени, както и изработката. С колата се предлага широка палитра екстри, което е от значение за европейския пазар - множество места за багаж в купето, мултифункционален волан, сензори за фаровете и чистачките, електрически шибидах, автоматична климатична система, електрически прозорци и външни огледала и редица други.
Модернизираната платформа подсигурява плавно преминаване и през по-големи неравности на пътя. Възможностите на автомобила на лош терен са по-големи от средните в този клас, като има автоматично включване на предаването 4х4 и двустепенна редукционна скоростна кутия. Двигателят е дизел с обем 2.0 литра ХDi 200, тип common rail, сходен с този сега използван при Kyron. Механиката на двигателя е плод на собствена разработка на Ssangyong, системата за впръскване на горивото и електрониката управляваща агрегата идват от традиционния партньор Mercedes-Benz. Мощността е 104kW a максималният въртящ момент 310 Nm.
Ще има вариант и с бензинов двигател с обем 2.3 литра, изцяло дело на Mercedes, който има мощност 110kW. Скоростната кутия е петстепенна ръчна или четиристепенна автоматична. Най-малкото, което може да се каже за Ssangyong Actyon e, че в Париж привлече вниманието на зрителите. Дали ще стане така и с купувачите, остава да се види.