fallback

С Peugeot 5008 от София до Елена и обратно

Във време в което седаните се опитват да изглеждат на купета, а off-road автомобилите се правят на спортни коли, новият седем местен Peugeot 5008 не се опитва да изглежда по-различно от един компактен, но обемен MPV автомобил.

От фирмата са се концентрирали не върху впечатляващи форми и супер динамика, а върху подобрено качество, изключителна практичност и впечатляващо разнообразие от възможности за преструктуриране на интериора. Да не забравим и една интересна нова технология – „head-up” дисплея. Новият ван 5008 е с типичната предна маска на Peugeot, която придава на автомобила елегантност и в същото време излъчва сила. Това отличава MPV моделът на Peugeot от останалите в този клас, който така или иначе продължава да се унифицира и като дизайн, и като възможности. Peugeot 5008 e с механиката на семейство 308. Ванът е дълъг 4500 мм и има колесна база 2730 мм. Използваната платформа е леко удължено копие от 308SW. По размерите си автомобилът се разполага по средата в един доста наситен клас, (да споменем само Citroen C4 Picasso, Opel Zafira, Ford C-Max, VW Touran).  Колата се предлага на българския пазар в две версии на обзавеждане – Confort Pack и Premium с цена започваща от 39 527 лева (за бензиновия 1.6 VTi Confort Pack) и стигаща до 50 406 лева (за дизеловия 2.0 HDi Premium). Автомобилът се предлага с шест двигателя – четири дизелови и два бензинови. Дизеловите са с обем 1.6 и 2.0 литра, които имат по две версии. При по-малкият разликата идва главно от скоростната кутия, в единия случай механична с шест степени, в другия полуавтомат, като мощността е 110, съответно 112 к.с., а максималният въртящ момент в единия случай е 240, а в другия 260 Nm . При двулитровият двигател има две версии на мощността – 150 к.с. и 163 к.с. и максимален въртящ момент 340 Nm. Бензиновите двигатели са също с един работен обем – 1.6 литра, но се различават качествено, защото по-слабият е тип VTI с мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент 160 Nm, а по-силният е тип ТНР с мощност 156 к.с. и максимален въртящ момент 240 Nm. Предоставеният ни от Пежо България за теста беше бензиновата версия с обем 1.6 THP с мощност 156 к.с. Той е напълно достатъчен дори когато автомобилът е екстремно „натоварен” със седем пътници. При двама-трима в купето колата показва доста добра динамика и маневреност за своите размери и тегло. Всъщност това е най-динамичната версия на модела, която ускорява от място до 100 км/час за 9.6 секунди. Механичната скоростна кутия с шест степени работи леко и точно, чувствителността на волана е отлична. Екипът ни направи теста по маршрута София – Велико Търново – Елена и обратно, грубо около 600 км по различни пътища. Като се вземе предвид голямото задръстване докато излезем от София и движението в населени места, може да се определи, че сме имали смесен цикъл на градско и извънградско движение. Според производителят тази версия на Peugeot 5008 има среден разход при смесен цикъл от 7.3 литра на 100 км. При нас за изминатите 600 км, разходът отчетен на бордния компютър беше 8.0 литра на 100 км. Като цяло впечатленията ни се покриват с очакванията – един комфортен и практичен семеен автомобил. Мястото на шофьора е изключително удобно, високо с много добра видимост напред и назад. Всички бутони и лостове за управление са разположени удобно и са лесно достъпни за водача. Информацията за работата на автомобила е ясна и лесно достъпна. За това допринася много новата технология с head-up дисплей. При стартиране на двигателя на равнището на очите на водача, зад волана, се появява малък прозрачен екран, на който се изписва скоростта на движение. След като скоростта надхвърли 70 км/час се появява индикация за отстоянието в секунди до предната кола при съответната скорост на движение. Без да се натрапва, тази информация е доста полезна и дава възможност на водача да държи по-безопасно отстояние от предния автомобил. Удобство предоставят и такива системи като асистентът за паркиране или компютърът, който напомня удобния момент за превключване на скоростната кутия нагоре или надолу. Панорамният покрив (но както и при другите модели на Peugeot той не се отваря) е впечатляващ и дава чувство за светлина и обем. Изобщо автомобилът е със всички съвременни технологии облекчаващи живота на водача. Мястото за хората на втория ред седалки е доста удобно, като има достатъчно простор за трима възрастни. Двете седалки на третия ред са по-малки, могат да поемат двама възрастни, но определено с редица условности и по възможност за по-късо разстояние. Две деца обаче няма да имат никакви проблеми на третия ред. Като говорим за третия ред, той буквално изчезва в пода на багажника, като го оставя абсолютно равен. Достъпът до него е много улеснен, като двете странични седалки от втория ред се свиват леко и предоставят възможност за сядане на третия ред. Всъщност всички седалки (естествено без тази на водача) могат да се сгънат и да направят от вана лекотоварен автомобил с възможност за пренасяне на багаж с доста дълги размери, а подът зад водача остава изцяло равен. Заключението ни за Peugeot 5008 след теста може да се обобщи така – съвременен, комфортен, достатъчно динамичен, много практичен, на приемлива цена. 
Тагове:
fallback
  • #12
    Николай ( преди 15 години )
    И още нещо - престанете да превеждате от чужди сайтове и напишете нещо свое!Ето оригиналната статия: http://***.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Peugeot-5008-2.0-HDi-150-Sport/243879/
  • #11
    Николай ( преди 15 години )
    Аутомедиа, вдигнете малко нивото най-накрая. Поне да бяхте сложили снимки от тестдрайва.
  • #10
    филибето ( преди 15 години )
    Къщите в село Елена са едно към едно изкопирани от турската архитуктура. Вижте в който и да е турски сериал ги иам същите, че и по-хубави.
  • #9
    Triforce ( преди 15 години )
    Бах таз музика!http://109.121.207.203/BMW%20316/IMG_4355.JPG
  • #8
    ravn ( преди 15 години )
    Изглежда в пъти по-добре от Турана! Това Пежо не съм го виждал(все още) на живо, обаче на снимките изглежда доста добре. Най-вече ми харесва интериора на Пежото :)
  • #7
    Steve ( преди 15 години )
    Не знам дали феновете на *** ще тръгнат да ги сравняват с Пежото обаче първо научи МОДЕЛИТЕ НА ФОЛКСВАГЕН и тогава тръгни да коментира6Ванът на ФВ е Тоуран и Шаран а не малкия джип Тигуан
  • #6
    Triforce ( преди 15 години )
    Предпочитам Форд С-мах :)
  • #5
    Анонимен ( преди 15 години )
    Прекрасен автомобил , хайде феновете на Вагините да го сравнят с конкурента му ФВ Тигуан и да сложат ръка на сърцето. Това е автомобил със стил и дизайн а не скука и безличие като Тигуана.
  • #4
    ///// ( преди 15 години )
    mnogo krasivo vanche,6+
  • #3
    Vantage ( преди 15 години )
    Не си чел статията, защото си мързелив. По-добре си трай, за да не изскочат и други твои "качества" ;)
fallback
Последни