fallback

С Peugeot 5008 от София до Елена и обратно

Във време в което седаните се опитват да изглеждат на купета, а off-road автомобилите се правят на спортни коли, новият седем местен Peugeot 5008 не се опитва да изглежда по-различно от един компактен, но обемен MPV автомобил.

От фирмата са се концентрирали не върху впечатляващи форми и супер динамика, а върху подобрено качество, изключителна практичност и впечатляващо разнообразие от възможности за преструктуриране на интериора. Да не забравим и една интересна нова технология – „head-up” дисплея. Новият ван 5008 е с типичната предна маска на Peugeot, която придава на автомобила елегантност и в същото време излъчва сила. Това отличава MPV моделът на Peugeot от останалите в този клас, който така или иначе продължава да се унифицира и като дизайн, и като възможности. Peugeot 5008 e с механиката на семейство 308. Ванът е дълъг 4500 мм и има колесна база 2730 мм. Използваната платформа е леко удължено копие от 308SW. По размерите си автомобилът се разполага по средата в един доста наситен клас, (да споменем само Citroen C4 Picasso, Opel Zafira, Ford C-Max, VW Touran).  Колата се предлага на българския пазар в две версии на обзавеждане – Confort Pack и Premium с цена започваща от 39 527 лева (за бензиновия 1.6 VTi Confort Pack) и стигаща до 50 406 лева (за дизеловия 2.0 HDi Premium). Автомобилът се предлага с шест двигателя – четири дизелови и два бензинови. Дизеловите са с обем 1.6 и 2.0 литра, които имат по две версии. При по-малкият разликата идва главно от скоростната кутия, в единия случай механична с шест степени, в другия полуавтомат, като мощността е 110, съответно 112 к.с., а максималният въртящ момент в единия случай е 240, а в другия 260 Nm . При двулитровият двигател има две версии на мощността – 150 к.с. и 163 к.с. и максимален въртящ момент 340 Nm. Бензиновите двигатели са също с един работен обем – 1.6 литра, но се различават качествено, защото по-слабият е тип VTI с мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент 160 Nm, а по-силният е тип ТНР с мощност 156 к.с. и максимален въртящ момент 240 Nm. Предоставеният ни от Пежо България за теста беше бензиновата версия с обем 1.6 THP с мощност 156 к.с. Той е напълно достатъчен дори когато автомобилът е екстремно „натоварен” със седем пътници. При двама-трима в купето колата показва доста добра динамика и маневреност за своите размери и тегло. Всъщност това е най-динамичната версия на модела, която ускорява от място до 100 км/час за 9.6 секунди. Механичната скоростна кутия с шест степени работи леко и точно, чувствителността на волана е отлична. Екипът ни направи теста по маршрута София – Велико Търново – Елена и обратно, грубо около 600 км по различни пътища. Като се вземе предвид голямото задръстване докато излезем от София и движението в населени места, може да се определи, че сме имали смесен цикъл на градско и извънградско движение. Според производителят тази версия на Peugeot 5008 има среден разход при смесен цикъл от 7.3 литра на 100 км. При нас за изминатите 600 км, разходът отчетен на бордния компютър беше 8.0 литра на 100 км. Като цяло впечатленията ни се покриват с очакванията – един комфортен и практичен семеен автомобил. Мястото на шофьора е изключително удобно, високо с много добра видимост напред и назад. Всички бутони и лостове за управление са разположени удобно и са лесно достъпни за водача. Информацията за работата на автомобила е ясна и лесно достъпна. За това допринася много новата технология с head-up дисплей. При стартиране на двигателя на равнището на очите на водача, зад волана, се появява малък прозрачен екран, на който се изписва скоростта на движение. След като скоростта надхвърли 70 км/час се появява индикация за отстоянието в секунди до предната кола при съответната скорост на движение. Без да се натрапва, тази информация е доста полезна и дава възможност на водача да държи по-безопасно отстояние от предния автомобил. Удобство предоставят и такива системи като асистентът за паркиране или компютърът, който напомня удобния момент за превключване на скоростната кутия нагоре или надолу. Панорамният покрив (но както и при другите модели на Peugeot той не се отваря) е впечатляващ и дава чувство за светлина и обем. Изобщо автомобилът е със всички съвременни технологии облекчаващи живота на водача. Мястото за хората на втория ред седалки е доста удобно, като има достатъчно простор за трима възрастни. Двете седалки на третия ред са по-малки, могат да поемат двама възрастни, но определено с редица условности и по възможност за по-късо разстояние. Две деца обаче няма да имат никакви проблеми на третия ред. Като говорим за третия ред, той буквално изчезва в пода на багажника, като го оставя абсолютно равен. Достъпът до него е много улеснен, като двете странични седалки от втория ред се свиват леко и предоставят възможност за сядане на третия ред. Всъщност всички седалки (естествено без тази на водача) могат да се сгънат и да направят от вана лекотоварен автомобил с възможност за пренасяне на багаж с доста дълги размери, а подът зад водача остава изцяло равен. Заключението ни за Peugeot 5008 след теста може да се обобщи така – съвременен, комфортен, достатъчно динамичен, много практичен, на приемлива цена. 
Тагове:
fallback
  • #22
    Стамат ( преди 15 години )
    Head Up дисплея е полезен,но наистина можеха да го направят като на BMW -да се прожектира на предното стъкло
  • #21
    4i4o ben ( преди 15 години )
    ei palq4ovci :D MNOGO ME RADVATE xaaxaare sega poglednete na bmw head up display i posle mi govorete
  • #20
    BGRS ( преди 15 години )
    По-добре не го казвай това на никой, че ще ти се смеят. Добре, че си с анонимен ник, та да не ставаш за резил тук. Пежото е добро, не съм казал друго. Но трудно може да се опре на S-MAX след фейслифта. Нито по красота, нито по технически характеристики, нито по здравина.
  • #19
    Анонимен ( преди 15 години )
    S-Max е просто още един бъгав и грозен Форд, като повечето си предци,а това Пежо е доста по напред ( не понасям френски коли)
  • #18
    BGRS ( преди 15 години )
    А може би имаше предвид S-MAX? Да, още не се е намерил ван, който да ме накара да го предпочета пред S-MAX - единственият ван, спечелил титлата "Автомобил на годината в Европа".
  • #17
    BGRS ( преди 15 години )
    Оставих четенето на тая статия за постната неделя :) sss1 според мен е прав за дизайна. Пежо малко отстъпиха от предните си позиции. От 206 до 308 всичко бе наред. Все пак и тоя модел не е толкова лош като дизайн, но това плоско кормило е направо скръб! На нищо не прилича! Изобщо не се вписва в останалите форми на интериора!
  • #16
    - ( преди 15 години )
    Абе елеменр (за теб лично пояснявам,че идва от ЕЛЕМЕНТАРЕН човек) кажи един ван с Head-up display,за да не е "измислен". Голям праз,че го имало при самолетите,то и други хора преди теб е имало,ама не толкоз прости...
  • #15
    - ( преди 15 години )
    3008 е грозно,308 е грозно, но 5008 и 508 са уникално красиви. Много добре,че махнаха тая грозна "уста" от предницата на колите. Много добре изглежда,а особено 508 комби ги вкара ФВ Голф/Пасат комби в девета глуха. И те са хубави модели,но не могат да се мерят (вече) с тези красавци.
  • #14
    sss1 ( преди 15 години )
    TOWA PEJO IZBI RIBATA,PO-GROZNA KOLA NE SUM WIJDAL.PEJOTO OT 307 TRAGNAHA NAGORE S DIZAINA I SEGA NZ KOI IM E DIZAINER,AMA POSLEDNITE MODELI SA PO-WSQKAKWA KRITIKA-3008,4007,5008,A SEGA I NOWOTO 508,BOJE NAPRAWO MI SE PLA4E ZA DOBROTO STARO PEJO
  • #13
    шопа ( преди 15 години )
    Какви снимки, какъв тестдрайв бе хахаха. Като чета статията и все едно чета някаква фирмена брошура - нищо общо с действителността. Научете се как се правят тия работи... и се начуте да пишете на български език!
fallback
Последни