IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

С Peugeot 5008 от София до Елена и обратно

Във време в което седаните се опитват да изглеждат на купета, а off-road автомобилите се правят на спортни коли, новият седем местен Peugeot 5008 не се опитва да изглежда по-различно от един компактен, но обемен MPV автомобил.

С Peugeot 5008 от София до Елена и обратно
От фирмата са се концентрирали не върху впечатляващи форми и супер динамика, а върху подобрено качество, изключителна практичност и впечатляващо разнообразие от възможности за преструктуриране на интериора. Да не забравим и една интересна нова технология – „head-up” дисплея. 



Новият ван 5008 е с типичната предна маска на Peugeot, която придава на автомобила елегантност и в същото време излъчва сила. Това отличава MPV моделът на Peugeot от останалите в този клас, който така или иначе продължава да се унифицира и като дизайн, и като възможности. 



Peugeot 5008 e с механиката на семейство 308. Ванът е дълъг 4500 мм и има колесна база 2730 мм. Използваната платформа е леко удължено копие от 308SW. По размерите си автомобилът се разполага по средата в един доста наситен клас, (да споменем само Citroen C4 Picasso, Opel Zafira, Ford C-Max, VW Touran).  

Колата се предлага на българския пазар в две версии на обзавеждане – Confort Pack и Premium с цена започваща от 39 527 лева (за бензиновия 1.6 VTi Confort Pack) и стигаща до 50 406 лева (за дизеловия 2.0 HDi Premium). Автомобилът се предлага с шест двигателя – четири дизелови и два бензинови. 

Дизеловите са с обем 1.6 и 2.0 литра, които имат по две версии. При по-малкият разликата идва главно от скоростната кутия, в единия случай механична с шест степени, в другия полуавтомат, като мощността е 110, съответно 112 к.с., а максималният въртящ момент в единия случай е 240, а в другия 260 Nm . 



При двулитровият двигател има две версии на мощността – 150 к.с. и 163 к.с. и максимален въртящ момент 340 Nm. Бензиновите двигатели са също с един работен обем – 1.6 литра, но се различават качествено, защото по-слабият е тип VTI с мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент 160 Nm, а по-силният е тип ТНР с мощност 156 к.с. и максимален въртящ момент 240 Nm. 

Предоставеният ни от Пежо България за теста беше бензиновата версия с обем 1.6 THP с мощност 156 к.с. Той е напълно достатъчен дори когато автомобилът е екстремно „натоварен” със седем пътници. При двама-трима в купето колата показва доста добра динамика и маневреност за своите размери и тегло. Всъщност това е най-динамичната версия на модела, която ускорява от място до 100 км/час за 9.6 секунди. 



Механичната скоростна кутия с шест степени работи леко и точно, чувствителността на волана е отлична. Екипът ни направи теста по маршрута София – Велико Търново – Елена и обратно, грубо около 600 км по различни пътища. Като се вземе предвид голямото задръстване докато излезем от София и движението в населени места, може да се определи, че сме имали смесен цикъл на градско и извънградско движение. Според производителят тази версия на Peugeot 5008 има среден разход при смесен цикъл от 7.3 литра на 100 км. При нас за изминатите 600 км, разходът отчетен на бордния компютър беше 8.0 литра на 100 км. 



Като цяло впечатленията ни се покриват с очакванията – един комфортен и практичен семеен автомобил. Мястото на шофьора е изключително удобно, високо с много добра видимост напред и назад. Всички бутони и лостове за управление са разположени удобно и са лесно достъпни за водача. Информацията за работата на автомобила е ясна и лесно достъпна. 

За това допринася много новата технология с head-up дисплей. При стартиране на двигателя на равнището на очите на водача, зад волана, се появява малък прозрачен екран, на който се изписва скоростта на движение. След като скоростта надхвърли 70 км/час се появява индикация за отстоянието в секунди до предната кола при съответната скорост на движение. Без да се натрапва, тази информация е доста полезна и дава възможност на водача да държи по-безопасно отстояние от предния автомобил. 



Удобство предоставят и такива системи като асистентът за паркиране или компютърът, който напомня удобния момент за превключване на скоростната кутия нагоре или надолу. Панорамният покрив (но както и при другите модели на Peugeot той не се отваря) е впечатляващ и дава чувство за светлина и обем. Изобщо автомобилът е със всички съвременни технологии облекчаващи живота на водача. 



Мястото за хората на втория ред седалки е доста удобно, като има достатъчно простор за трима възрастни. Двете седалки на третия ред са по-малки, могат да поемат двама възрастни, но определено с редица условности и по възможност за по-късо разстояние. Две деца обаче няма да имат никакви проблеми на третия ред. 



Като говорим за третия ред, той буквално изчезва в пода на багажника, като го оставя абсолютно равен. Достъпът до него е много улеснен, като двете странични седалки от втория ред се свиват леко и предоставят възможност за сядане на третия ред. Всъщност всички седалки (естествено без тази на водача) могат да се сгънат и да направят от вана лекотоварен автомобил с възможност за пренасяне на багаж с доста дълги размери, а подът зад водача остава изцяло равен. 



Заключението ни за Peugeot 5008 след теста може да се обобщи така – съвременен, комфортен, достатъчно динамичен, много практичен, на приемлива цена. 
0 от 500
  • #42
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Jamesnug ( преди 6 години )
    Заказать seo поисковое продвижение сайтов и контекстная реклама По всем возникшим вопросам Вы можете обратиться в скайп логин SEO PRO1 мы с удовольствием ответим на все интересующие вас вопросы...Анализ вашего интернет-проекта бесплатно
  • #41
    17 rate up comment 3 rate down comment
    МАН ( преди 8 години )
    Голяма мешавица на класове правите. Къде Форд s-max, къде пежо 5008, което всъщност е в класа на форд С-мах, и впрочем многократно го превишава във всичко.
  • #40
    18 rate up comment 1 rate down comment
    ги-ми ( преди 14 години )
    Като прочетох другите коментари - правя добавка. Диплеят е страшно удобен-има зона за скорост, темпомат и дистанция! Сега просто не ми се кара кола без такова нещо! А волана си е съвсем нормален и удобен, независимо как изглежда!
  • #39
    17 rate up comment 0 rate down comment
    ги-ми ( преди 14 години )
    Аз карах дизелова версия 2500 км от Виена до Люксембург и обратно с 5 човека и багаж, скорост по магистралите 130 - 150 км и 2-3 много сериозни тапи. Среден разход 7.8 литра или 9 евро на 100 км. Колата бе на 20000 км. Забележки - 5-тата задна врата не се затваря и отваря добре, дизела на празен ход е малко шумен, и най-вече страничните огледала - много са на зад и трудно се ползват.
  • #38
    24 rate up comment 13 rate down comment
    Sound of Silence ( преди 15 години )
    Защото е 307, което пък е горе-долу в дъното на класацията по надежност. Такъв проблем при мен на 308 не съм забелязал, колата си стартира съвсем нормално при -15. Иначе вътре е много комфортно, широко е, отпред и отзад, но пак има същият проблем като при 308 - облегалките за глава на задните седалки са недостатъчно добре измислени и убиват, но поне се махат. Абе, хувава кола, но не е мой тип - семейно возило, училищен автобус :) П.П. Воланът е от 308.
  • #37
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Да, изглежда добре за френско, даже много добре! Но пак е с грозния волан. И ако пак им замръзват скоростите зимата, няма да има как да го похвалите! Как може на Пежо 307 SW 2004-та година на -3 градуса да му работят само 1-ва и 2-ра скорост? Чак след 5 минути каране му се оправиха всички предавки да си работят на 6+. Кола, на която замръзват скоростите за мен не е кола. Ама пък са удобни, не мога да си кривя душата :)
  • #36
    19 rate up comment 14 rate down comment
    Sigismund Freud ( преди 15 години )
    Що не се гръмнеш,а? Аре,бегай да си коментираш вагините!Фершеен?Боли ме шпека за теб,даже не си струваш псувнята.
  • #35
    27 rate up comment 17 rate down comment
    VlaDk0 ( преди 15 години )
    Ами според мене Пежо доста добре си изслушват клиентите,при положение,4е са създали семеен автомобил с 7 места за големи семейства.Това си е прицелена класа клиенти,към която те са се насочили. Мисля,че интериорът е перфектен за класа си и нз какъв е проблема с волана...Искам да питам ти възприемаш ли се като такъв клиент за да критикуваш и ако не, за какво изобщо налагаш някакво негативно мнение и четеш тази статия?
  • #34
    25 rate up comment 14 rate down comment
    M ( преди 15 години )
    ебаааси добрия интериор ...направо сум смаян.Дано и 508 да е със същия интериор.Както е тругнало 3008, 5008 евала за интериора...като в самолет :)
  • #33
    21 rate up comment 9 rate down comment
    IKA ( преди 15 години )
    красива е франзелата. Но дали ще може да се конкурира с S-max по екстри, пътно поведение и двигатели се съмнявам. Особено след фейслифта на Форд от 2010.Пък и Форда има смислен багажник дори с 7 места. Нещо с което франзелата не може да се похвали.За желаещите да прочетат нещо различно от реклама на 5008:http://***.parkers.co.uk/cars/reviews/peugeot/5008-2010.aspx