IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Алиансът между Daimler, Renault и Nissan е факт

Според експерти предстои образуването на още съюзи, след като стана ясно, че Daimler, Renault и Nissan постигнаха споразумение за общо производство на автомобилни платформи и двигатели.

Алиансът между Daimler, Renault и Nissan е факт
Различни модели на Mercedes, Nissan, Smart и Renault ще използват общи агрегати и платформи. Източник от Daimler заявява, че новият алианс ще „спести милиарди евро на фирмите участнички в него”. 

Опит за подобно споразумение на Daimler с BMW не сполучи миналата година заради „разлики в инженерната философия” на двете немски фирми. За сметка на това, сега преговорите на BMW с PSA са вече в напреднала фаза. 

„Ние говорихме почти с всички фирми през последните години, но накрая се оказа, че Renault предлага най-добрата операционна и бизнес култура”, заявяват от Daimler. 



В центъра на сътрудничеството между тези фирми е така наречения  „Project Edison” – нова малка кола, която ще се прави съвместно на нова платформа, същата на която ще се сглобяват и бъдещите поколения на Smart ForTwo и Smart ForFour. Този модел ще бъде с разположен в задната част двигател и предаване на движението към задните колела. 

Renault от своя страна ще използва новата платформа за производството на електромобила Twizy и следващото поколение на Twingo. Тези модели ще бъдат сглобявани заедно със Smart в завода на Renault в Словения. 



Втората основна част на споразумението за новия алианс засяга съвместното производство на двигатели. Project Edison ще включва електродвигател, който ще бъде създаден на базата на Smart ED, както и изцяло нови четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели, които ще се използват при различните модели на Mercedes, Smart, Renault и Nissan. 

Това ще са двигатели с обем от 1.2 до 1.8 литра конструирани от Daimler и произвеждани от Renault. Те ще бъдат използвани при модели като A и B-class на Mercedes, бъдещите поколения на Clio и Megane и др. 

Стана ясно също така, че от Nissan искат да използват новата платформа на Mercedes-Benz за автомобили с предно предаване и предаване 4х4 MFA (modular front antrieb), която ще бъде използвана от новото поколение на A- and B-class за нов компактен модел на Infiniti. 

Вероятно в близко бъдеще Daimler ще започне да снабдява Nissan със своите бензинови двигатели V6 и V8, както и с новата си автоматична скоростна кутия със седем степени 7G-Tronic, която ще се използва от модели Infiniti. 

Сега предстои от Daimler да закупят около 3% от акциите на Renault SA, а французите да придобият също 3% от акциите на германската група за да се затвърди алианса. Разговори между Nissan и Daimler се водят за размяна на 5% от акциите на двете фирми.      
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ko ( преди 15 години )
    da
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    Нещо ме съмнява, че Аутомедиа не са описали правилно кой какво ще прави. Мерцедес да конструира 1,2 двигател? Че те някога имали ли са толкова малък? Не ми се струва нормално да го конструират те, при положение, че Рено и Нисан имат повече опит в малките двигатели.
  • #13
    9 rate up comment 1 rate down comment
    MaHuaK ( преди 15 години )
    В последно време и тенекиите започват да си приличат и да са еднакви,след 20 години, например няма да има значение ква кола караш, щото на практика и отвън и отвътре ще са едни и същи! Ако си купуваш кола, разликата ще бъде в емблемата на колата и разбира се в цената, ако искаш колата ти да е с емблема на Мерцедес плащаш 15-20 хиляди отгоре, ако ли не ще я караш със знака на Шкода!
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    с една две думирено,дачия,нисан,мерцедес,мини,се един и същ газ ще сас тая глобализация не само те санатоя халбмв и минифв,ауди,бентли,ламбо,бугати,сцания,порше,сеат...гм,опел,деу...и т.н.в тия кризи ще се получат едни оеднаквявания на шасита и моториразлика само в тенекиите и емблемитедемек ще се плаща за престиж
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    абе вия като четете вдявате ли нещохората пишат че едните ще ги констроират демек мерцедесдругите ще ги изработват демек реноа ще използват базата на реноа хубу прочетете какво е написано а и не само туканай елементарно става маскирано рено с тенекии на мерцедес нисан/датсун с мотор на мерджан и дачии и рендета с моторчета на мерцедеси ама пражени от рендес няколко думи акано дупиабе за голяма икономия взима се готовата платформа на ренде даймлер ще си констроират моторите ама не точно
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Да, но някои от най-"умните" една запетая не знаят къде да сложат!
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    hahaha ( преди 15 години )
    ей проста работа сме българите ...от всичко разбираме браво
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    4round&empty0s ( преди 15 години )
    Аз отговарях на dedok, не на теб!А какво значи да се поореже - например махаш променливата геометрия и разни други екстри. Съвременните двигатели имат много допълнения, които осигуряват висока мощност с нисък разход. Дачия, естествено, пропуска някои от тях, но като цяло основните елементи в двигателя са същите.
  • #7
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    100% някой ще "изгърми" от тоя т.нар. "алианс". Дано само да не е Нисан...
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    DACIA LOGAN ( преди 15 години )
    Казах дачия с мерцедесов двигател. Кво значи да се поореже един двигател? Ще е същия като мерцедеса естествено, защото именно това е идеята на общите платформи и общите двигатели - да се пестят пари.