IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Алиансът между Daimler, Renault и Nissan е факт

Според експерти предстои образуването на още съюзи, след като стана ясно, че Daimler, Renault и Nissan постигнаха споразумение за общо производство на автомобилни платформи и двигатели.

Алиансът между Daimler, Renault и Nissan е факт
Различни модели на Mercedes, Nissan, Smart и Renault ще използват общи агрегати и платформи. Източник от Daimler заявява, че новият алианс ще „спести милиарди евро на фирмите участнички в него”. 

Опит за подобно споразумение на Daimler с BMW не сполучи миналата година заради „разлики в инженерната философия” на двете немски фирми. За сметка на това, сега преговорите на BMW с PSA са вече в напреднала фаза. 

„Ние говорихме почти с всички фирми през последните години, но накрая се оказа, че Renault предлага най-добрата операционна и бизнес култура”, заявяват от Daimler. 



В центъра на сътрудничеството между тези фирми е така наречения  „Project Edison” – нова малка кола, която ще се прави съвместно на нова платформа, същата на която ще се сглобяват и бъдещите поколения на Smart ForTwo и Smart ForFour. Този модел ще бъде с разположен в задната част двигател и предаване на движението към задните колела. 

Renault от своя страна ще използва новата платформа за производството на електромобила Twizy и следващото поколение на Twingo. Тези модели ще бъдат сглобявани заедно със Smart в завода на Renault в Словения. 



Втората основна част на споразумението за новия алианс засяга съвместното производство на двигатели. Project Edison ще включва електродвигател, който ще бъде създаден на базата на Smart ED, както и изцяло нови четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели, които ще се използват при различните модели на Mercedes, Smart, Renault и Nissan. 

Това ще са двигатели с обем от 1.2 до 1.8 литра конструирани от Daimler и произвеждани от Renault. Те ще бъдат използвани при модели като A и B-class на Mercedes, бъдещите поколения на Clio и Megane и др. 

Стана ясно също така, че от Nissan искат да използват новата платформа на Mercedes-Benz за автомобили с предно предаване и предаване 4х4 MFA (modular front antrieb), която ще бъде използвана от новото поколение на A- and B-class за нов компактен модел на Infiniti. 

Вероятно в близко бъдеще Daimler ще започне да снабдява Nissan със своите бензинови двигатели V6 и V8, както и с новата си автоматична скоростна кутия със седем степени 7G-Tronic, която ще се използва от модели Infiniti. 

Сега предстои от Daimler да закупят около 3% от акциите на Renault SA, а французите да придобият също 3% от акциите на германската група за да се затвърди алианса. Разговори между Nissan и Daimler се водят за размяна на 5% от акциите на двете фирми.      
0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    toyota ( преди 13 години )
    i ne me draznete s tupi komentari 4e reno napravil dvigatela na gtr gtra e napraven izcqlo ot nisan v japan su6to i dizaina kato i 370z a *** reno e *** koito se prodava samo in europe
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    RENAULT ( преди 15 години )
    Смешен си.....Сега за технология ли ми говориш или за хибриди.. мога да ти кажа ,че Лексус може да яде *** на S класата по комфорт
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Mercedes не могат да са независими като една Тойота примерно. Мерцедес са толкова изостанали в модерните автомобилни технологии, че се обединяват с Нисан, за да им използват технологията на електромобилите. Защото видяхме каква пълна смешка е новата S-class hybrid сравнена директно с ултра-модерните хибридите на Лексус.
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Радо ( преди 15 години )
    Човека е напълно прав. Едни докъто крадяха и се правиха че арестуват престъпници и на 2рия месец ги пускат. Колкото да се запише в Брюксел че са арестувани. Вместо да се правят на луди да бяха немерили някои чуждестранен производител да инвистира в България да открие работни места да помогне на държавата. Завода на Ровър стой и чака някой производител да го купи и работи. Кво ми го хвалите тоя Бойко Борисов типочен селянин. *** човек, може би след 20 год да изберем отново бодигард за премиер
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Diodu do BGRS ( преди 15 години )
    Zakasaxme ot zlobari kato tebe!
  • #20
    3 rate up comment 12 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Словаците са ***, мързеливи, но въпреки това много автомобилни фирми изнесоха апроизводството си там! Защо ли? Може би защото ние тук се занимаваме само с наглите, медузите, охлювите и картофите!
  • #19
    1 rate up comment 12 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Словакия, Чехия, Полша, Унгария, Румъния, че и Сърбия! Ние къде сме? всички автомобилни фирми изнесоха производството си в тия страни, но България остана някъде в сянката! Сякаш не произвеждахме 30 000 електрокара годишно и бяхме най-големият производител в света! Сякаш българските акумулатори не бяха едни от най-добрите в света! Какво разбират словаците от автомобили и изобщо от промишленост? Това, че са малките братчета на чехите, прави ли ги по-добри? Не!Имаме бизнес отношения с тия ***.
  • #18
    10 rate up comment 2 rate down comment
    разбирател ( преди 15 години )
    Нисан и Рено са съюз /алианс/ пострада ли от това Нисана? Не! Луксозната им марка Инфинити печели пазарен дял в сегмента си. Мерцедес не може да си позволи производство само във висшия клас, ще бъде глътнат рано или късно.За екологични мини двигатели в коли от малкия клас разработките гълтат стотици милиони, платформите още повече, а Рено-Нисан там са силни.МБ са 1 при мощните 6 и 8 цилиндрови двигатели и в електро и хибридното задвижване / Технологиите им са по-модерни от на Тойта/.Това е.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    Aaa ne smiatash li che vsashnost nie i sega pravim absoliutno sashtoto....:))Ami 80% ot tehnologiite v avtomobilnata indistria sa "shared" I na praktika nie si karame edni i sashti bokluci povecheot ot sistemite im se proizvejdat ot edni i sashti zavodi primer: "BOSH" Fiati,VW,BMW.M.B,Renault nima ne si praviat charkovete tam...:)))Kolkoto i da sporim tuka koia marka e po- hubava vsashnsot te sa si edin dol drenki...:)I kato se spomena po-dolo si plashtame samo za edna emblema :)))
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Еййййййй тия коментари вчера бяха забили тотално. Днес са се оправили,Браво!