
Тествани от изданието са Land Rover Discovery HSE, с цена във Великобритания 48 795 паунда (около 106 700 лева) и Land Cruiser LC4 с цена 41 267 паунда (около 90 200 лева).На книга, предимството е на Land Rover. Двата автомобила са с дизелови двигатели с обем 3.0 литра, Land Rover е с 6 цилиндъра, мощност 242 к.с. и максимален въртящ момент 599 Nm, докато Toyota е с четири цилиндъра, мощност 171 к.с. и максимален въртящ момент 409 Nm.

С тези данни Land Rover ускорява от място до 100 км/час за 9.6 секунди, докато ускорението на Cruiser става за почти две секунди повече. Off-road потенциалът на Land Rover също е по-добър – по-висок просвет, по-добри възможности за изкачване и спускане. На пътя предимствата на Land Rover личат ясно – колата е по-тиха, има по-прецизна кормилна система и има много по-добро поведение.

При оff-road условия двете коли са по-равностойни, но като цяло Discovery показва по-добро поведение по пътя в снежната гора, където са минали изпитанията на двата модела. В същото време, един от пилотите изпитали двете коли за теста на Autocar, Селуин Кендрик (пилот от състезанията 4х4) казва : „И двете коли вървят безукорно. Dicovery предлага отлични условия и удобства, но ако избирам кола от която завися, ще избера Land Cruiser”.

Това е нещо, което изглежда най-важно – моделът на японците има имидж на много по-надежден автомобил от Land Rover, който обикновено се оценява като доста по-ненадежден. Моделът на Toyota има и други предимства – той е по- обемен, това особено се чувства на задния ред седалки, които заедно с това се манипулират по-лесно при сгъване.
От изданието правят заключението, че това са само няколко мнения, които не е задължително да бъдат единствено верни, а всеки от двата автомобила има свои достойнства и предимства.
Ето и заснетото видео от Autocar по време на теста:


6