IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Land Rover Discovery vs Toyota Land Cruiser

Кой е по-добър от двата култови SUV модели? Изданието Autocar се опитва да отговори на този въпрос, като поставя двата автомобила един срещу друг.

Land Rover Discovery vs Toyota Land Cruiser
Те безспорно са сред най-добрите на пазара на SUV и off-road автомобили. Двата модела са току що модернизирани, предлагат кожени салони и комфорт подобен на този при лимузина и в същото време имат изключителни off-road възможности. 



Тествани от изданието са Land Rover Discovery HSE, с цена във Великобритания 48 795 паунда (около 106 700 лева) и Land Cruiser LC4 с цена 41 267 паунда (около 90 200 лева).На книга, предимството е на Land Rover. Двата автомобила са с дизелови двигатели с обем 3.0 литра, Land Rover е с 6 цилиндъра, мощност 242 к.с. и максимален въртящ момент 599 Nm, докато Toyota е с четири цилиндъра, мощност 171 к.с. и максимален въртящ момент 409 Nm. 



С тези данни Land Rover ускорява от място до 100 км/час за 9.6 секунди, докато ускорението на Cruiser става за почти две секунди повече. Off-road потенциалът на Land Rover също е по-добър – по-висок просвет, по-добри възможности за изкачване и спускане. На пътя предимствата на Land Rover личат ясно – колата е по-тиха, има по-прецизна кормилна система и има много по-добро поведение. 



При оff-road условия двете коли са по-равностойни, но като цяло Discovery показва по-добро поведение по пътя в снежната гора, където са минали изпитанията на двата модела. В същото време, един от пилотите изпитали двете коли за теста на Autocar, Селуин Кендрик (пилот от състезанията 4х4) казва : „И двете коли вървят безукорно. Dicovery предлага отлични условия и удобства, но ако избирам кола от която завися, ще избера Land Cruiser”. 



Това е нещо, което изглежда най-важно – моделът на японците има имидж на много по-надежден автомобил от Land Rover, който обикновено се оценява като доста по-ненадежден. Моделът на Toyota има и други предимства – той е по- обемен, това особено се чувства на задния ред седалки, които заедно с това се манипулират по-лесно при сгъване. 

От изданието правят заключението, че това са само няколко мнения, които не е задължително да бъдат единствено верни, а всеки от двата автомобила има свои достойнства и предимства.

Ето и заснетото видео от Autocar по време на теста:


 
0 от 500
  • #21
    14 rate up comment 7 rate down comment
    A8 ( преди 15 години )
    Triforce,още ли си вярваш,че поне веднаж са те качвали в корола?А такива джипове изобщо не си помирсвал,***!Ти си на ниво УАЗ.
  • #20
    19 rate up comment 8 rate down comment
    SSk ( преди 15 години )
    ... ще отидеш на всякъде с Land Rover,... когато не е в сервиза.Пълен ***.
  • #19
    9 rate up comment 14 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Пи4, нещо май не си наясно с физиката. Аз пък ще ти дам пример, как в завода ни, цяла зима теглехме тирове с електрокари, защото бе заснежено и заледено. Достатъчно е съвсем малка помощ и всичко си идва на мястото. В същото положение можеше да се окопае и тая Тойота. Виждал съм в реалността, как тия "Джипове" се окопават в 50-60 см сняг и не могат да помръднат!
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    ivdra ( преди 15 години )
    а коя е най-качествената и приемлива марка според теб?
  • #17
    26 rate up comment 2 rate down comment
    is-f ( преди 15 години )
  • #16
    6 rate up comment 8 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    На тия снежеца им е многоо тънук нещо. И те да не видят, че хората карат на сняг.
  • #15
    16 rate up comment 7 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Преди години в едно предаване по дискъвъри тестваха тогавашния модел на Land Cruiser и някаква джунгла. Само, че тогава я сравняваха с обикновена руска УаЗ-ка, която се ползваше в нашата армия като командирски джип. Стигнаха до една голяма кална локва и Тойота остана посреда. Уазката мина преди това без проблем, а след това изтегли и японското чудо. Даааа, така се развенчават митове.
  • #14
    10 rate up comment 3 rate down comment
    is-f ( преди 15 години )
    моята тойота имаше дефект като твоята, писах писмо до тойота болкън и ми я смениха с нова. ако искаш повече инфо ми пиши на plamen***grandtech.bg
  • #13
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Що да ставам банален бе мой? Защото не си се качвал с Дискавъри и си фен на Лексъс ли? Нямам нищо против любимата ти марка, но тя е малко по-качествена и по-приемлива от обикновена Тойота, а Land Cruiser-а е точно обикновена Тойота.Та... СТИГА С ТИЯ ТОЙОТИ!!! :)
  • #12
    11 rate up comment 14 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Колко от нас биха прекосявали Сахара или някоя джунгла с тези автомобили, че да слагате ултимативната надеждност на първо място?Диското е по-добро във ВСЯКО друго отношение. ВСЯКО. Направо си е в друга лига.3.0 дизел, 4 цилиндъра, 171 коня. Това е от миналото хилядолетие. Като трактор е. Предния модел скоростния лост му вибрира, а е толкоз тромав и непохватен на пътя, че е пълна трагедия. 100 000 лв. за такава кола, аре нема нужда.Силата и е само на оф-роуд, това признавам.