
В основата на Agera е модернизираното шаси от модела CCX, като дори габаритите на двата автомбила съвпадат. Новият автомобил обаче, има доста по-различна форма, с нова аеродинамика и по-агресивно излъчване. Както и предишния модел на шведската фирма, и този е с каросерия изработена от карбон.

Променени са фаровете и задните светлини с диодни елементи. Двигателят е V8 с обем 4.7 литра. Мощността която предлага е впечатляваща – 910 к.с. Максималният въртящ момент е 1100 Nm. В съчетание с ниско собствено тегло (само 1290 кг) суперавтомобилът има ускорение от 3.1 секунди от място до 100 км/час. Максималната му скорост е 390 км/час.

Интериорът на Agera е радикално различен от предишните модели на Koenigsegg. Таблото е изцяло цифрово с многофункционален дисплей, на който може да се избира чрез предварителна настройка каква информация да се появи – показанията на спидометъра, секундомер за измерване на спринт или пистова обиколка, датчик показващ страничното ускорение или пренатоварването и пр.

На централната конзола има голям LCD дисплей със сензорно управление, с който може да се настройва работата на електрониката на борда на автомобила.

В Женева Koenigsegg ще покаже предсериен прототип на модела, а разработката до серийната версия ще отнеме още около 6 месеца. Все още не са готови и специалните гуми за Agera, поръчани на фирмата Michelin. Не се съобщава и цената на колата.

Предходните модели на Koenigsegg имат цена до 1 милион евро. Плановете са да се произвеждат около 20 броя от Agera на година.


1