Aria отговаря на всички европейски изисквания и норми за безопасност, като от фирмата очакват да получат 4 звездички от теста на EuroNCAP. Според преценки на европейски специалисти, това най-вероятно ще стане реалност. Те признават, че това е най-високотехнологичния модел правен някога от Tata.
Въпреки това, колата използва рама, а не далеч по-модерната самоносеща конструкция. Това от друга страна прави колата доста по-пригодна за лошите пътища, които се срещат в нашата част от Европа.
Aria е с дължина от 4780 мм и е доста компактна. В началото ще се предлага на европейските пазари само с един дизелов двигател с 4 цилиндъра и обем 2.2 литра. Максималната му мощност е 140 к.с. Все още няма официални данни за динамиката на автомобила.
На по-късен етап от Tata предвиждат да пуснат и по-силна версия в Европа, която да е с дизелов двигател с мощност 170 к.с. Той ще върви и с нова трансмисия, защото монтираната сега с пет степени няма да може да се справи с по-високата мощност. Засега не се предвижда бензинов двигател за Европа.
В интериора прави впечатление третия ред седалки и мултимедийната система с голям LCD дисплей. Този модел Тата планира да пусне на много европейски пазари. Сега индийската фирма продава свои модели само в няколко страни от Стария континент – Италия, Испания, Полша и Турция.