+ много добри настройки на шасите, при по-старите модели много висока пасивна сигурност, високо ниво на комфорт - лоша видимост, висока загуба на стойност, висок разход на бензиновите мотори, шумен дизел
История на модела9/84 Представяне на модела 90003/92 Еърбег за водача серийно9/94 Подобрения в модела. Нов 3.0 литров V6 мотор с 210 к.с.9/97 Смяна на модела: 9000 става 9-5. Версии седан и комби. Мотори от 150 до 200 к.с.9/01 Подобрения в модела. Мотори от 120 до 305 к.с.
Автомобилът от солидна шведска стомана е редовен клиент на пътната помощ. Сааб е от онези марки, които живеят само от старата слава. Специално при 9000 и по-късно при 9-5 старите впечатления и реалността се разминават драстично. Което не променя достойнствата на модела: много пространство и виконо ниво на комфорт, а също и сигурно поведение на шосето. Комфортът на окачването е тясно свързан с мощността на мотора. Най-слабо се усещат неравностите по пътя в най-слабите версии. По мощните версии друсат по-яко пътуващите, което не е изненада като се има предвид фактът, че 9-5 разполага с версия с 305 коня през предно предаване. Такъв е случаят с представения през 2003 година 9-5 Турбо Аеро. Оборудването е богато. За сметка на това бяха направени някои икономии точно от сигурността. Еърбеговете бяха въведени със закъснение, а до началото на 2003 година още нямаше ESP за дизеловите модели. Разходите по един Сааб 9000 или 9-5 далеч надхвърлят средното за този клас, за сметка на това разполагате с луксозен лайнер.
Най-често срещани повредиМотор: многобройни случаи на дефектни мотори и турбокомпресори (особено 98 г.)Запалване: дефекти в свещите и лулите, както и в управлението на мотора (98-99 г.г.)Обратни повиквания в сервизите на компанията: заради корозия на механизма на еърбеговете (99 г.), теглич, който се слага и сваля (97 г.), предна ос (01 г.), управлението на мотора (98-00 г.г.)