IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Chevrolet Captiva / Шевролет Каптива

+ голям багажник с възможност за вариации+ до 7 места+ лесно управление+ богато серийно оборудване+ сигурно шаси- сравнително дълъг спирачен път- относително висок разход на гориво

Chevrolet Captiva / Шевролет Каптива


Chevrolet Captiva се произвежда от 2006 година и има обща платформа и много общи части с моделите Opel Antara и Saturn Vue. Размерите му са: дължина 4635 mm, широчина 1850 mm, височина 1720 mm и колесна база 2705 mm.

Изработката на Chevrolet Captiva оставя добро впечатление дори при внимателно вглеждане. Каросерията е защитена от дребни драскотини чрез нелакирани пластмасови детайли по бронята и калниците. Интериорът е приятен с елементи от карбон и кожен салон (при версия Sport). Резервното колело е практично прибрано под дъното на багажника. На теглич може да се тегли товар до 2000 кг (със спирачка), релсите на покрива могат да носят до 100 кг товар.

Сред минусите трябва да посочим, че резервната гума е малка и с нея може да се кара с максимални 80 км/ч до следващия сервиз.

Шофьорската позиция е висока и видимостта на водача е отлична. Външните огледала са нагреваеми и могат да се прибират електрически. Автомобилът е оборудван серийно с парктроник. Вътрешното огледало има автоматична бленда (против заслепяване), но дава изненадващо тясно зрително поле – облегалките за главите на задните седалки и високите кантове на страничните стъкла ограничават видимостта.

Качването и слизането са лесни с уговорката, че това е висок SUV модел.
Багажникът побира 450 литра, а при свалена облегалка на задната седалка обемът достига 850 литра. Ако се използват допълнителните две седалки (при версията със 7-места) обемът на багажника е едва 90 литра. С помощта на бутон може да се отвори само задното стъкло, без да се вдига цялата „5-та врата“.

Окачването на Chevrolet Captiva е по-скоро твърдо и на нормални шосета возенето е приятно, по-големите неравности се „преглъщат“ нормално, без от това да страда комфортът. Седалките не предлагат най-добрата странична упора, което в завои се усеща дори по-силно отзад.

Chevrolet Captiva се оборудва с два бензинови и един дизелов двигател.
Първият 2,4 литров бензинов предлага 136 к.с., а вторият е 3,2 литров шестцилиндров с 230 к.с.

Дизеловият е най-разпространен и съответно най-препоръчителен. Това е 2,0 литров комън рейл мотор със 150 к.с. Двигателят е създаден от италианската компания VM. Той се справя сравнително добре с тежащата 2 тона каросерия. Скоростната кутия е с къси предавки, което дава възможност за прилично ускорение. Максималният въртящ момент от 320 Nm от своя страна позволява да карате спокойно, без да се налага да местите скоростите на всеки по-лек баир. Под 2000 оборота/минута 4-цилиндровият двигател е малко по-тромав и шумен, но като цяло е изненадващо плавен и лишен от вибрации. Разходът на гориво е 9,3 л/100 км градско каране, 6,7 л/100 км извън града и 10,4 на магистрала, т.е. средно около 8,5 л/100 км. Резултатът е постижим, но с много въздържание...

Chevrolet Captiva има прилични възможности на пресечен терен. При всякаква скорост държи стабилно избраната посока, серийното ESP подпомага допълнително по-агресивното каране в завои. Като цяло обаче, Chevrolet Captiva има склонност към недозавиване. Воланът дава ясна представа за пътя, с достатъчно добър контакт.

Автомобилът се предлага само с предно или 4х4 задвижване. Цената на Chevrolet Captiva като нов е от 23 500 евро и достига до над 36 000 евро за версията със 6-цилиндровия двигател.
0 от 500