IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Визията на Opel за бъдещето

Opel в Женева – една премиера, една концептуална студия и много гъвкавост в стил ecoFLEX.

Визията на Opel за бъдещето
Немците са подготвили няколко изненади за предстоящото автомобилно изложение в Женева - премиерата на новата Meriva, електромобилът Ampera, няколко екологични модификации и неназован концептуален модел, който представя визията на компанията за мобилността на бъдещето.

Започваме с тайнственият автомобил - "Със своята комбинация от дизайн, екологични нововъведения и алтернативно задвижване, концептуалният модел на Opel демонстрира, че големината и комфорта не бива непременно да бъдат принасяни в жертва на ефикасното задвижване и екологичните показатели", съобщават от компанията.

Звучи интересно и обещаващо, но за момента информацията се изчерпва в горните няколко реда. Все пак, можем да предположим, че ще видим нещо комфортно, красиво и просторно, но също така - ефективно и екологично.

Концепцията, също така ще покаже перспективите пред развитието на много нови качества, които в бъдеще ще отличават марката.

Другият интересен модел на Opel в Женева ще бъде Ampera. Електрическата кола ще стъпи официално на пътя през 2011 година, потвърждават от компанията. Тя ще привлича, чрез дизайн - инспириран от новата Astra и отличената Insignia и изцяло нова система за електрозадвижване - Voltec.

"За разлика от използваните в обичайните електромобили решения, системата Voltec залага на електричеството в ролята на първичен източник на задвижване, като за задвижване на генератора се използва двигател с вътрешно горене. Благодарение на тази схема Ampera е в състояние да продължи там, където други класически електромобили спират, принудени от ограничения си автономен пробег, обусловен от капацитета на акумулаторните им батерии", поясняват от Opel.

След изброените по-горе високотехнологични возила, другите две, на които ще обърнем внимание днес, изглеждат съвсем обикновени. Обикновени, но практични, ефективни и екологични - това са новите Meriva и Corsa.

Второто поколение на Meriva ще бъде официално представено на 4 март и ще предложи на публиката нови стандарти по отношение на оползотворяването на вътрешното пространство - вратите със задно окачване FlexDoors, които улесняват достъпа до втория ред седалки, системата FlexSpace, вграденият в задната броня сгъваем багажник (Opel Flex-Fix), новоразработената система на централната конзола с плъзгащи се и заменяеми модули и др.

Автомобилът се задвижва от двигатели с мощност между 75 и 140 к.с., които се оборудват с 5 и 6-степенни механични предавателни кутии, както и с 6-степенна автоматична трансмисия.

В Женева ще видим и обновената Corsa. Тя е станала с 13% по-икономична, без това да се отразява на мощността или удоволствието от шофирането. Още нещо, в наскоро публикуваните резултати на статистическото изследване „Mängelreport 2010” (статистика на повредите) на водещата европейска агенция за технически надзор DEKRA, моделът на Opel в малкия клас отчита най-високата степен на надеждност от всички автомобили в проучването, независимо от техния клас.

В новият модел ще видим богата гама от бензинови и дизелови двигатели с ниски емисии на въглероден двуокис. Екозвездата в гамата е моделът Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX с едва 98 грама CO2 на километър. Спектърът от задвижващи агрегати се простира от еднолитровия 3-цилиндров мотор с мощност 65 к.с. до 1.6 Turbo с максимална мощност 192 к.с., използван при Corsa OPC.

При дизеловите двигатели спектърът на мощността започва от 75 к.с. при модела 1.3 CDTI и се простира до 130 к.с. на версията 1.7 CDTI. Всички дизелови агрегати се задоволяват с по-малко от 5 литра гориво на 100 километра.
0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Веселякиш за дизелит ( преди 15 години )
    Прав си, няма смисъл да говориш за дизелите на Опел - те не произвеждат собствени, а поплзват на ФИАТ и Исузу.Може ли да сте толкова невежи?
  • #12
    1 rate up comment 4 rate down comment
    masato ( преди 15 години )
    Na vid sa gi izdukarali, dano da sa gi napravili i po priatni za 6ofirane,OPEL e nai neudobnata kola za karane,nai malko misliat kak se 4uvstva6 i kakvo use6ta6,karal sam MAZDA,GOLF 3 GTI, v ka6ti ima ZAFIRA, I OMEGA , sega karam E klasa, OPELITE sa otvratitelno neudobni za karane,tova e moeto mnenie, ZAFIRATA E ejas ina4e sa zdravi
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    G do Triforce ( преди 15 години )
    Te ve4e imat i pose6tenie na Lunata.A tova,4e si karal nqkoi star amerikanski taralqsnik i dava6 mnenie nikak ne te pravi kompetenten.Li4i si 4e si dosta ograni4en i se doverqva6 na horskite mneniq.Vsi4ki davaha mnenie za Toyta,4e e nai dobrata i zdrava kola,no se okaza to4no obratnoto.Za tova ne davai mnenie predi da znae6 naistina za kakvo govori6, zastoto v BG ima mnogo psevdo kompetentni hora kato teb i tova e problema na stranata.Ne angagiram nikoi s moeto mnenie,no e fakt!!!
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Карал съм американска кола и повече не искам и да чуя. Мисли си каквото искаш, че съм неподготвен, некомпетентен и т.н., но няма как да ме убедши че има американска кола = качество. Все едно магаре в космоса...
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Браво на Корса за първото място при автомобилите до 50 000 км. Минах ги преди месец, два, без напрежение с моята Фиеста. Успокоителното за мен е, че Форд Фиеста е на трето място при автомобилите от 100 000 до 150 000 км след Honda Jazz и Audi A2. Фокус също е трети в класа си след Октавия и Голф/Джета/Голф+ . Не, че има някакво значение тая класация на DEKRA, но там има още 3 модела на Форд в тройката. Ще покараме, ще видим.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    G do Triforce ( преди 15 години )
    Ne e tova pri4inata moeto mom4e,zastoto za poreden pat dokazva6 svoqta nekompetentnost.Te vse oste sa 4as ot GM,a i otdelno GM v momenta sa mnogo po-dobro sastoqnie ot drugite kompanii.Ti kato nqma6 dostap do amerikanski avtomobili ne se vklu4vai v statii koito si nekompetenten.I oste nesto amrikanskite avtomobili koito se prodavat v BG sa dosta po-razli4ni ot tehnite v mnogo pokazateli.Za tova si karai tvoita Toyotka taralqsnik i ne se izkazvai nepodgotven otnovo!!!
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    autoadict ( преди 15 години )
    И не само това. Разгледах ги по-подробно сега. Екстериорните разлики са в емблемата и леко в предните брони(на пръв поглед). В интериора, освен различната емблема, не окрих друго, което да ги отличава дизайнерски. Би било чудесно ако каталожните показателите давани от GM се изпълнят в действителност, а също и да са на достъпни цени.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    A dobro utro ( преди 15 години )
    Абсолютно същата платформа и задвижване като на Шевито.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    autoadict ( преди 15 години )
    Подозирам, че в Ампера ще се използва същата технология както в Шевролет Волт. Виждам и известна дизайнерска прилика между двата автомобила(поне външно).
  • #4
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    И защо? Защото вече не са част от американските *** ли? Или?